AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Del Skrevet 2. mars 2024 Er det noen som vet hvor mye en støttekontakt tjener? Skal søke til sønnen min og har en jeg tenkte å spørre, men greit å kunne gi vedkommende en ca lønn som kan forventes. Anonymkode: fb11e...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Del Skrevet 2. mars 2024 De får assistentlønn innen helse. Bare søk på "assistent helse lønn" så kommer det opp årslønn i full stilling. Timelønn må du regne ut selv😅Kommer og an på ansiennitet. Anonymkode: b0cdf...2da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #3 Del Skrevet 3. mars 2024 Lønna er lav, og varierer fra kommune til kommune. I vår kommune var den på 150 kr/t + kostnadsdekning. Fikk derfor ikke tak i noen. Vi gjorde om tjenesten til BPA, og da ble det lettere å rekruttere med tariff: 206 kr/t + tillegg. Husker ikke hva tillegget er, men mener det er 60 kr kveldstillegg, og BPA jobber mest kveld, så da tjener ungdommene 266 kr t og det ble lettere å rekruttere. Anonymkode: b9523...b6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissmequick Skrevet 3. mars 2024 #4 Del Skrevet 3. mars 2024 Jeg er støttekontakt 14 timer i mnd, og har makslønn + maks ansiennitet. Inkludert utgiftsdekning (25 kr timen) så får jeg utbetalt rundt 1600 kr i mnd. Tror det er 220 kr timen, men blir jo skattet mye siden det er 2. jobb, og jobben utløser ikke rett til feriepenger eller sykepenger. Det er ikke en spesielt lukrativ jobb. Best å finne en som allerede liker ungen din og spille på samvittigheten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #5 Del Skrevet 3. mars 2024 Dette bør du forhøre deg med saksbehandler for støttekontakttjenesten om. Noen kommuner betaler en fast sats til støttekontakter, uten ansiennitetsstige. Og ansetter de som oppdragstakere (uten rettigheter) og lønner de en såpass lav sats at rekruttering er tilnærmet umulig. Anonymkode: 6713c...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #6 Del Skrevet 3. mars 2024 181 kr. timen her. Og utgiftsdekningen er såpass sparsommelig at man må påregne å dekke kinobillettene sine selv… Anonymkode: 6713c...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #7 Del Skrevet 3. mars 2024 Kommer an på hvor mange timer du jobber i uken. Vanlig å kun jobbe 3-4 timer i uken. Så det blir ca 3400 kr i måneden. Anonymkode: 31abb...a69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #8 Del Skrevet 3. mars 2024 Før var det i alle fall så lite at det var nesten ikke vits i. Her fikk jeg komme inn på svømmehall og kino gratis som ledsager, men når jenta ville andre ting (bowling, museum, besøksgård, spise på kafé eller McDonalds, akvarium+++) så måtte jeg betale det selv og gikk i minus… Anonymkode: 9a49d...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #9 Del Skrevet 3. mars 2024 Her i kommunen er det 225 kr timen. Anonymkode: d3157...5bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 4. mars 2024 #10 Del Skrevet 4. mars 2024 Hadde en rar drøm i natt. Jeg drømte at jeg skulle jobbe som støttekontakt og bare fikk 82 kroner timen 😱 Jeg syntes det var latterlig lite, og en fornærmelse😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #11 Del Skrevet 4. mars 2024 I min kommune er det 150kr timen. Så her er det stor mangel på støttekontakter. Man opptjener seg heller ikke feriepenger eller pensjon, så er ikke veldig attraktivt. Anonymkode: fb809...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #12 Del Skrevet 4. mars 2024 Jeg har vært støttekontakt siden jeg gikk på skolen og frem til jeg fikk mitt første barn for et par år siden. Da ble det mye med jobb, barn og ekstrajobb. Det er bare noen få timer i uken, så det er ikke stort å tjene på det, og det var ikke lønnen som tiltrakk meg hvert fall. Det var en hyggelig og meningsfull ekstrajobb med mennesker jeg ble glad i. Timelønnen var 165kr, også var det et skattefritt utgiftstillegg på 55 kr, uavhengig av om det var utgifter å dekke eller ikke. Vi var ofte i svømmehallen eller på kino, hvor brukeren uansett hadde ledsagerbevis, så da var det ingen utgifter for meg annet enn kjøring med elbilen. Da var ikke lønna så veldig dårlig. Det var slik i min "gamle" kommune etter at vi slo oss sammen med nabokommunen også, men de endret det rundt den tiden jeg sluttet. Timelønnen var den samme, men man fikk da kun dekket de faktiske utgiftene og kjøregodtgjørelse. Anonymkode: bfbbe...f99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Del Skrevet 20 timer siden Får 195,- i timen. Ingen tilleggs utgifter. Og betaler 25% i skatt. Har 16 timer i mnd. Føler det ikke er jobb det er koselig dame jeg er hjelper for og det går i besøk og handling. Anonymkode: 9815a...c1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #14 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.3.2024 den 16.29): Er det noen som vet hvor mye en støttekontakt tjener? Skal søke til sønnen min og har en jeg tenkte å spørre, men greit å kunne gi vedkommende en ca lønn som kan forventes. Anonymkode: fb11e...bd3 Det er jo ikke dere som skal lønne støttekontakten. Det er kommunen. Anonymkode: ad94f...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Får 195,- i timen. Ingen tilleggs utgifter. Og betaler 25% i skatt. Har 16 timer i mnd. Føler det ikke er jobb det er koselig dame jeg er hjelper for og det går i besøk og handling. Anonymkode: 9815a...c1d 180,- her. Og utgiftstdekning på 400,- pr mnd pr bruker. Har 3 brukere, 6 timer i uken. 28% skatt. Anonymkode: 0bf3e...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå