AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Skrevet 2. mars 2024 Pedagogen på avdelingen er stadig ofte borte fra barn, sitter mye innelåst på kontoret med styrer. Flere lange samtaler i løpet av dagen på de to. Skal være med på absolutt alt som finnes av møter. Hun kaller alt for møter, ting som det tar 5 minutter å snakke om skal hun kalle inn til møte for og bruke 45 minutter på. Flere personer bort fra barna. Ellers liker hun ikke å gå ut, dropper ofte turer, har lengre pauser enn det som er normalt (30 minutter). Hun er generelt mer med voksne enn barn. Plutselig er den arbeidsdagen i boks for henne. Mye avspaseringer er det også på henne, ingen skjønner hvor det kommer fra. Hun jobber ikke ett minutt mer enn det hun skal. Alt av papirarbeid, innlegg og diverse er det heller ikke mye av. Hun dropper en hel del ved å si at hun ikke strakk til med ukeplan/ ukeskriv denne uken osv. Ingen skjønner hva hun bruker ubunden tid på... Alle vi andre jobber på en helt annen måte, også de andre pedagogene. Dette hjelper jo ikke akkurat på at det er hektiske dager i barnehagene, mye fravær, lite bemanning.. Kanskje slike personer er med på å bidra til at folk etter hvert rømmer fra barnehagene. Anonymkode: efca1...26f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Skrevet 2. mars 2024 Det høres kjent ut, ja. Dessverre har du møtt på en av de ped.lederne som heller vil ha møter og være sammen med voksne enn å gjøre jobben sin, som er å lede avdelingen og være sammen med barna. Jeg har hatt noen slike ped.ledere opp gjennom min fartstid i barnehage. Utrolig hvor mye plantid enkelte trenger, for opplegg vi ikke får gjennomført til slutt pga vi alltid mangler folk ofte fordi ped.leder må ha møter og plantiden. Eller hvor utrolig mye avspasering enkelte tar, skjønner ikke hvor de tar det fra. Har hatt ped.ledere som kommer og går på jobben som de ønsker: alltid minst fem minutter for sent og går ofte før tiden, drar hjem i pausen sin og tar pause etter de har vært hjemme og hatt pause. Noen steder er det et vårtegn når ped.leder er ute, for enkelte er bare ute når det er over en viss temperatur, tørt og sol. Mange av de ser ned på oss som ikke har tre år på høyskole/universitet, for om man er assistent eller barne-og ungdomsarbeider kan man jo ingen ting. De som skal ha fri hele tiden for å gå på skole, og så blir det ikke satt inn vikar, og så er de syke de dagene de ikke går på skole. Dette er bare litt av det jeg har opplevd i de mange barnehagene jeg har jobbet. Heldigvis har jeg en relativt grei ped.leder nå, de finnes heldigvis de også! Anonymkode: e5ee1...80a 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 Det er litt slik jeg har merket i barnehagen og ; man kan visst ikke bare gå bort til folk og si noe eller gi en beskjed, man må ha MØTE for hver lille filleting! Ikke rart det blir lite folk på avdeling, da. Anonymkode: ab878...304 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #4 Skrevet 2. mars 2024 Jeg er pedagog, og gjør alt for å IKKE være borte fra barna og avdelingen. Får dårlig samvittighet av å stå å prate med sjefen når jeg vet det er hektisk. MEN det er mye møter og ubunden tid, det MÅ bli gjort. Jeg har barn som har vedtak og/ eller er under utredning, derav møter med foreldre og PPT. Jeg følger opp tospråklige barn, derav møter med foreldre OG kommunen. Jeg må på ped. møter, overføringsmøter med skolen osv osv. Sånn er det bare. Men min avdelingsleder er nesten likedan som din leder. Masse borte fra avdeling. «Skal bare…». Og ja, det er mye man må og «skal bare», sånt må jeg også, men jeg gjør alt for å unngå det. Fryktelig irriterende å hele tiden savne noen på avdeling… Hvis jeg var deg ville jeg tatt det opp med personen det gjelder eller verneombud. Evt byttet bhg. Anonymkode: 98d69...840
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #5 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er pedagog, og gjør alt for å IKKE være borte fra barna og avdelingen. Får dårlig samvittighet av å stå å prate med sjefen når jeg vet det er hektisk. MEN det er mye møter og ubunden tid, det MÅ bli gjort. Jeg har barn som har vedtak og/ eller er under utredning, derav møter med foreldre og PPT. Jeg følger opp tospråklige barn, derav møter med foreldre OG kommunen. Jeg må på ped. møter, overføringsmøter med skolen osv osv. Sånn er det bare. Men min avdelingsleder er nesten likedan som din leder. Masse borte fra avdeling. «Skal bare…». Og ja, det er mye man må og «skal bare», sånt må jeg også, men jeg gjør alt for å unngå det. Fryktelig irriterende å hele tiden savne noen på avdeling… Hvis jeg var deg ville jeg tatt det opp med personen det gjelder eller verneombud. Evt byttet bhg. Anonymkode: 98d69...840 Personer (pedagoger) som deg har jeg både stor forståelse og respekt for! Min ped.leder derimot har hverken vedtak eller andre tilfeller som krever ekstra tid/ ressurser. Hos er det derfor noe helt annet og merkelig som pågår.. Veldig irriterende. Anonymkode: efca1...26f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #6 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er litt slik jeg har merket i barnehagen og ; man kan visst ikke bare gå bort til folk og si noe eller gi en beskjed, man må ha MØTE for hver lille filleting! Ikke rart det blir lite folk på avdeling, da. Anonymkode: ab878...304 Møtene til «min» pedagog er merkelig nok ofte spontane og ikke varslet om, inntreffer på de rareste tidspunkter. Gjerne slik at det ofte krasjer med turer og annet viktig, ofte i utetiden. Hjelper ikke å si noe til den udugelige styreren, fordi det er ofte henne møtene er med. Vurderer å bytte jobb. Orker ikke se at det går utover både barna og oss ansatte på avdelingen. På fredag hadde vi planlagt en skikkelig fin tur som barna hadde gledet seg til, pedagogen kom kl 10.00. Vi stod klare til tur, nei hun skulle ikke på noe tur allikevel. Rett inn på et «møte» med styrer og avlyst tur. Ikke kunne vi dra uten henne, vi var ikke nok folk på avdelingen. Så ikke noe til henne før nærmere kl 13.00. Da var det altfor sent. Ble så flau, visste ikke hva jeg skulle svare barn og foreldre.. Anonymkode: efca1...26f 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #7 Skrevet 2. mars 2024 Merkelig. Hadde jeg vært pedleder ville jeg mye heller vært på tur med barna eller bare generelt ute i frisk luft så mye som mulig. Anonymkode: 50d91...db7 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #8 Skrevet 2. mars 2024 Merkelig. Hadde jeg vært pedleder ville jeg mye heller vært på tur med barna eller bare generelt ute i frisk luft så mye som mulig. Anonymkode: 50d91...db7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #9 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Pedagogen på avdelingen er stadig ofte borte fra barn, sitter mye innelåst på kontoret med styrer. Flere lange samtaler i løpet av dagen på de to. Skal være med på absolutt alt som finnes av møter. Hun kaller alt for møter, ting som det tar 5 minutter å snakke om skal hun kalle inn til møte for og bruke 45 minutter på. Flere personer bort fra barna. Ellers liker hun ikke å gå ut, dropper ofte turer, har lengre pauser enn det som er normalt (30 minutter). Hun er generelt mer med voksne enn barn. Plutselig er den arbeidsdagen i boks for henne. Mye avspaseringer er det også på henne, ingen skjønner hvor det kommer fra. Hun jobber ikke ett minutt mer enn det hun skal. Alt av papirarbeid, innlegg og diverse er det heller ikke mye av. Hun dropper en hel del ved å si at hun ikke strakk til med ukeplan/ ukeskriv denne uken osv. Ingen skjønner hva hun bruker ubunden tid på... Alle vi andre jobber på en helt annen måte, også de andre pedagogene. Dette hjelper jo ikke akkurat på at det er hektiske dager i barnehagene, mye fravær, lite bemanning.. Kanskje slike personer er med på å bidra til at folk etter hvert rømmer fra barnehagene. Anonymkode: efca1...26f Virket som hun leker/drømmer om å være styrer selv. Hun liker ikke jobben som ped leder ute sammen med barna. Og passer med andre ord IKKE i jobben sin. Send inn anonym klage til styrer. Mulig disse to er gode kolleger- kanskje litt venninne på privaten også siden hun tilbringer så mye tid der. Såfall svært uproft av begge to. Men med en slik klage blir hun nødt til å ta den til etterretning. Ingen styrere vil ha Arbeidstilsynet unødig på besøk.. Anonymkode: 3c9b1...f2b 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #10 Skrevet 3. mars 2024 Har også noen sånne som skriver avspasering for å jobbe en time hjemme, selv om det er det den ubundne tida skal brukes til. Mye møter og foreldresamtaler som ikke kan tas i ubundet tid. 30 minutter pr barn,blir noen ganger en time,blir mye tid vekk fra avdelingen. Anonymkode: a3547...658 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #11 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Virket som hun leker/drømmer om å være styrer selv. Hun liker ikke jobben som ped leder ute sammen med barna. Og passer med andre ord IKKE i jobben sin. Send inn anonym klage til styrer. Mulig disse to er gode kolleger- kanskje litt venninne på privaten også siden hun tilbringer så mye tid der. Såfall svært uproft av begge to. Men med en slik klage blir hun nødt til å ta den til etterretning. Ingen styrere vil ha Arbeidstilsynet unødig på besøk.. Anonymkode: 3c9b1...f2b En ting jeg kom på nå. Kan det tenkes hun skal vikariere for styreren en periode feks om styrer skal i permisjon? Og hun derfor er under opplæring nå? Vi hadde det slik en tid husker jeg. Før ped leder skulle overta jobben til styrer ett års tid. Da var hun mye borte i jobben og det ble mer arbeid for oss en periode før vikar overtok. Anonymkode: 3c9b1...f2b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #12 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): En ting jeg kom på nå. Kan det tenkes hun skal vikariere for styreren en periode feks om styrer skal i permisjon? Og hun derfor er under opplæring nå? Vi hadde det slik en tid husker jeg. Før ped leder skulle overta jobben til styrer ett års tid. Da var hun mye borte i jobben og det ble mer arbeid for oss en periode før vikar overtok. Anonymkode: 3c9b1...f2b Styrer skal ingen steder. I såfall har denne svært intense opplæringen dag inn og dag ut bak lukkede dører vart i 7 måneder snart, hva for noe opplæring er dette… Slik holdt pedagogen på med da hun jobbet på andre avdelinger også. Vi har flere mer erfarne pedagoger som har tilleggsutdanning på huset. Hvorfor skulle denne udugelige pedagogen velges som vikar, hun ser jo nesten ikke barna. Ikke er hun verneombud, tillitsvalgt eller stedfortreder.Vi har ved noen anledninger tatt en prat med styrer om dette. Svaret man får: «sånn er det bare», «du skjønner, du skjønner». Det verste er vel at pedagogen helst dropper foreldresamtaler, tar bare de som ber om det. Imens andre avdelinger gjennomfører sine to ganger i året. Allikevel er vår pedagog mest borte fra avdelingen og barna. Frislipp på alt! Anonymkode: efca1...26f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå