Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har psykolog time på mandag, der jeg ønsker å være helt ærlig med henne. Jeg går til henne pga jeg har fått veldig mye angst og sliter med å komme meg ut. Jeg har en baby på 9 måneder med denne mannen( ikke kom med den hvorfor valgte du å få barn med denne mannen jeg er i 30 årene ja sliter med noen sykdommer så sleit med å bli gravid, så tok den sjansen selvom jeg hadde planer om å forlate han hvis han ikke ville forandre seg. Han truer mer hele tiden med å drepe meg hvis jeg går fra han, tråkker ned på meg konstant og skal klå på meg hele tiden selvom jeg sier nei! Forteller meg hvor stygg og feit jeg er. Jeg blir kalt for restavfall dagen lang, går han forbi meg så kommer han med spydige kommentarer. Sagt til han også la oss gå fra hverandre, nei sier han . Han sier at han skal gå fra meg når han har bestemt for det, men at han vil gi meg mye sorg og smerte først. Han ønsker at jeg heller skal ta selvmord. Ja vi har ikke respektert hverandre før, men prøvd parterapi det hjalp ikke. Snakket med han flere ganger om at nå har vi et barn og at vi må roe oss ned :( men det bryr han seg ikke noe om. Jeg vet om jeg går fra han også så vet jeg virkelig ikke om han kommer til å drepe meg. Men nå er jeg villig til å brette alt for min psykolog, jeg er sykemeldt nå så skal få hjelp fra nav med tiltak. Men jeg vil ikke greie meg økonomisk for at jeg har 800 tusen  gjeld på meg :( vil man få noe støtte fra Nav? Jeg vil gjerne ta vare på min sønn, for min man har ikke tålmodighet til sønnen. 

Anonymkode: ff9c7...e68

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke et spørsmål om du skal gå fra en mann som er voldelig mot deg og i tillegg ikke har tålmodighet til sønnen deres?

Du må oppsøke hjelp, umiddelbart.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kontakt krisesenter. Du har ingenting å tape. Ta det derifra

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
imagineme skrev (13 minutter siden):

Det er vel ikke et spørsmål om du skal gå fra en mann som er voldelig mot deg og i tillegg ikke har tålmodighet til sønnen deres?

Du må oppsøke hjelp, umiddelbart.

Ja, helt ærlig så er jeg veldig redd for at han skal skade meg. Han har truet med å gjøre noe mot meg hvis jeg tar sønnen fra han. Vil brette for min psykolog så legge en plan videre. Jeg har vokst opp i et voldelig hjem, vil ikke det samme for barnet mitt.  Vil jo begynne å ta opp lyd og ha bevis, så det ikke blir ord mot ord :( 

Skrevet
Hmmmmmm skrev (12 minutter siden):

Kontakt krisesenter. Du har ingenting å tape. Ta det derifra

Krisesenter kan hjelpe deg ts med både rettshjelp, beskyttelse og annet. Så ta kontakt med dem.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, helt ærlig så er jeg veldig redd for at han skal skade meg. Han har truet med å gjøre noe mot meg hvis jeg tar sønnen fra han. Vil brette for min psykolog så legge en plan videre. Jeg har vokst opp i et voldelig hjem, vil ikke det samme for barnet mitt.  Vil jo begynne å ta opp lyd og ha bevis, så det ikke blir ord mot ord :( 

Stor klem.

Ja gjør det! Og ikke la han være alene med sønnen.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Som jeg har sagt, ta kontakt med krisesenter! Der hjelper de deg videre, og ser til at du er trygg! De hjelper deg også med økonomi, og dine rettigheter med stønader.

Jeg er sikker på at du klarer deg fint økonomisk uten din mann, pga at vi har gode støtteordninger, og der kommer du nok godt inn.

Jeg har jobbet på krisesenter selv i flere år, og det er en trygg plass for kvinner som trenger beskyttelse, samt hjelp til å komme seg videre. Du vil få MYE hjelp der!

Endret av Majott
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du har satt ord på dette her hos oss på KG❤️ Da har du tatt første skritt!

Neste steg er å snakke med noen du har tillit til, kanskje fastlege, helsesykepleier, ei venninne? Så vil jeg på det varmeste kontaktet krisesenteret og pratet med de som jobber med dette på daglig basis. De er en kjemperessurs når det gjelder alt rundt vold i nære relasjoner. Om du tør/har anledning; ta opp samtaler du og mannen din har som eventuelt kan brukes i en fremtidig rettssak.

Anbefaler også denne boka:

https://www.ark.no/produkt/boker/fagboker/veien-ut-av-vold-overgrep-og-utnyttelse-9788215046174?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI3vi-jfTVhAMVVReiAx3SDQOIEAAYAyAAEgKiDPD_BwE

Anonymkode: 7b6fb...678

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt krisesenter! De har åpent hele døgnet. Du ksn ringe eller møte opp direkte på døren.

Du bør flytte inn på krisesenteret, det er i bruddfasen disse mennene blir farligst. Og ofte da eventuelle drap skjer.

Ikke la han få vite at du planlegger å flytte fra han. Ta med deg viktige papirer og det du trenger. Skru av stedtjenester og eventuelle oppsporingsprogrammer og apper på tlf, ipad osv. Og dra! Nå - før sønnen din tar mer skade av å vokse opp med denne volden. 

Du kommer til å få all hjelp du trenger. Og det vil gå fint.

Hilsen krisesenteransatt med mange års erfaring

Anonymkode: 88829...3c9

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Du skal aldri vurdere å gå fra en voldelig partner. Du skal gjøre det. Har du barn så har du en plikt til å forlate vold. Barnet ditt traumatiseres av trusler og vold mot deg, babyens nærmeste omsorgperson. Det er en eksistensiell trussel mot barnet. Å bli er mishandling av barnet også. Vold eskalerer, det blir ikke bedre, tvert imot.

Å gå fra en voldelig er en risiko, men å bli er en garantert konstant fare. Du ødelegger deg selv, og det blir mer vanskelig jo mer han sliter deg ut med å være vanskelig. Derfor haster det å komme seg bort.
Forbered deg: Pakk en bag med alt du og barnet trenger for en uke, og gjem den unna. Skaff deg en kontantkorttelefon, og noen kontanter eller en konto han ikke kjenner til. Har du familie eller venner, så allier deg med dem, så dere kommer kjapt vekk mens han er ute av huset. Ellers ringer du taxi.

Det er ingen i Norge som ikke klarer seg økonomisk etter et brudd. Du får all hjelp du trenger.

Gjør som krisesenterdamen skriver: Ring ditt nærmeste krisesenter eller VO-linjen tlf 116006. De har også en chat-funksjon om du trenger å kontakte uten uten å lage lyd https://www.volinjen.no/

Dere fortjener et liv, og du har ansvar for et barn. Barn skal aldri være vitne til vold. Det er også vold mot barnet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er målløs. 

Alle barnløse kvinner burde lese dette innlegget. 

Les og lær. Lær at det er kvinnen som velger hvem de får barn med, det er kvinnen som velger hvem de direkte og indirekte må forholde seg til som barnets rette far.. 

Anonymkode: 736b4...aeb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er målløs. 

Alle barnløse kvinner burde lese dette innlegget. 

Les og lær. Lær at det er kvinnen som velger hvem de får barn med, det er kvinnen som velger hvem de direkte og indirekte må forholde seg til som barnets rette far.. 

Anonymkode: 736b4...aeb

Man veit heller aldri hvordan en far blir etter han har blitt far? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man veit heller aldri hvordan en far blir etter han har blitt far? 

Vold starter ofte etter at man blir gravid, eller den kan bli verre - f.eks. gå fra spydigheter til fysiske angrep.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Gå! Nå! 
Du fortjener ikke dette. Ta ansvar for barnas skyld. 
Som mann fordømmer jeg han på det aller sterkeste. 

Skrevet (endret)

Som de andre sier,  det er viktig å komme seg til krisesenter uten at han vet at du vil gå,.både du og barnet. Pg  at du tar med deg de viktigste tingene. Tror det er en tråd her inne også som inneholder en del råd

Her

Endret av Topsi
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar❤️ Har time hos psykolgen nå på mandagen, der vil jeg brette ut alt. Det har vært kjempe vanskelig pga kultur og ære,men jeg kan ikke akseptere dette lenger  verken for meg eller for mitt barn. Min søster er også skilt pga en mann som ga blanke f i henne. Så har holdt litt ut, tenkt på at folk vil legge skylden på oss siden vi er to som har skilt oss. Foreldrene mine likte ikke at hu skilte seg, men de har akseptert det nå. Mye pga av det med ære og kultur så har jeg akseptert dette. Han har veldig mange narsissistiske tegn, derfor så tror jeg aldri han kommer til å forandre seg. Jeg er blitt veldig sliten i det siste og har veldig mye hodepine og fungerer ikke for sønnen min lenger selvom jeg prøver mitt beste. Vært mye redd pga økonomien også, men vil nok få hjelp❤️ 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

❤️

Du tar det rette valget! Du MÅ forlate han, og du klarer det! 

Han høres meget syk ut, og han kommer ALDRI til å forandre seg. 

Ikke la sønnen deres vokse opp i dette marerittet, og heller ikke utsett deg selv for sånn psykisk terror. 

Anonymkode: c4d90...c49

AnonymBruker
Skrevet

Krisesenteret vil hjelpe deg, snik deg unna🤍

Anonymkode: 9cb27...b97

AnonymBruker
Skrevet

Se Gaslight på nrk app. Serie som handler om dette. La ikke dette barnet vokse opp med en voldelig far. Røm huset og anmeld. Mannen er alvorlig psyk.

Anonymkode: 39d96...f86

AnonymBruker
Skrevet

Du MÅ jo forlate ham. Du risikerer å miste omsorgen for sønnen din hvis du ikke tar ansvar for å komme deg ut av et voldelig forhold.

Anonymkode: 40641...b84

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...