Gå til innhold

Etnisitet og tiltrekning.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen sammenheng mellom etnisitet og tiltrekning?

Tiltrekkes man helst mot egen etnisitet/rase eller er det vanlig å bli mer tiltrukket av andre?

Som hvit norsk mann synes jeg kvinner fra andre deler av verden er veldig attraktive, men har begrenset erfaring utover noen stille flørter som ikke ble til noe mer. I det flerkulturelle Norge er det jo mange kvinner med røtter både fra Afrika, Asia, Midtøsten, så det hadde jo vært morsomt å høre om dere har noen innspill rundt dette.

Når jeg tenker meg om hadde jeg en kortvarig affære med en jente fra Øst-Europa. Den seksuelle tiltrekningen var der helt klart, men hun var faktisk veldig tydelig på at mannen hun skulle gifte seg og få barn med måtte være fra samme land. Har også hatt noen andre jenter med annen etnisitet som har vist interesse, men vet ikke om de var unntaket for regelen eller ei. 

Anonymkode: 3b3d0...697

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært tiltrukket av kvinner fra hele verden. Som norsk mann har jeg derimot aldri opplevd at etnisk norske kvinner har vært det minste interesserte, men utenfor Skandinavia virker det som om jeg er normalt attraktiv.

Anonymkode: 7992c...f50

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste blir mest tiltrukket av sin egen etnisitet, men noen blir mer tiltrukket av andre etnisiteter enn sin egen. Noen forskere tror det har å gjøre med noe genetisk, at naturen prøver å sikre seg at noen vil få avkom med andre etnisiteter for å skape mer genetisk variasjon. Men de fleste er endogame, dvs. foretrekker sin egen etnisitet, og noen få er exogame, foretrekker andre etnisiteter. 

Anonymkode: 5a20a...211

AnonymBruker
Skrevet

Førstevalget er alltid nordisk utseende for meg. Men andre kvinner kan selvsagt være vakre de også.

Anonymkode: a09a8...ac4

AnonymBruker
Skrevet

Hva med alle oss som er blanda? 🤔 

Anonymkode: d8021...105

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Personlig har ikke etnisitet noe å si for meg. Kan vell si at jeg på et eller annet tidspunkt i livet har vært tiltrukket av det motsatt kjønn fra alle verdensdeler, men har også venninner som kun tiltrekkes av menn med nordisk utseende. Det er vell som alt annet, individuelt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er etnisk norsk, men tiltrekkes mest av andre etnisiteter. Men siden det bor mest nordmenn i Norge, så har jeg vært sammen med flest etniske nordmenn. Synes og kvinner fra andre etnisiteter er veldig vakre, spesielt India og Pakistan. Som barn så hadde jeg en pakistansk bestevenninne, og jeg syntes hun var den vakreste jeg hadde sett, og ønsket så mye at jeg kunne se ut som henne.

Anonymkode: ff28c...73d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tiltrekkes så godt som aldri av andre etnisiteter. Jeg ønsker heller ikke et forhold med annen etnisitet. Vet ikke hvorfor det er sånn, men det er nok litt fordommer, litt smak, litt skrekk for fremmed kultur...

Anonymkode: 46534...0e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd å være skikkelig tiltrukket av noen fra en annen etnisitet.

Anonymkode: 5ff9a...ba9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan kjenne meg tiltrukket av menn fra hele verden, men kanskje spesielt menn med latinamerikansk utseende. Mørke trekk er sexy. Menn med blek hud, fregner og blondt/rødt hår synes jeg og kan være veldig hot.

Anonymkode: 15e63...764

Skrevet

Jeg kan like og har likt andre etnisiteter/hudfarger. Jeg ser etter en kombinasjon av flere ting, og det er egentlig ikke en del av det. Det er mange alternativer som funker for meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har vært tiltrukket av kvinner fra hele verden. Som norsk mann har jeg derimot aldri opplevd at etnisk norske kvinner har vært det minste interesserte, men utenfor Skandinavia virker det som om jeg er normalt attraktiv.

Anonymkode: 7992c...f50

?
En helt annen erfaring, altså. Jeg er lav og mørkhudet. Opptil flere har fortalt meg at det på førsteinntrykket er lite tiltrekkende. Ikke håpløst selvsagt. Jeg må bare jobbe mer med ting som er viktigere, som å være (tilgjort) sjarmerende, morsom, og vise meg fra min beste, beste side. Når de blir kjent med meg, har jeg det bra.

Anonymkode: 1d9c5...95d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv etnisk norsk, og har sjeldent sett en annen etnisk norsk mann eller nordeuropeisk mann er attraktiv. Husker jeg så en på t banen for 15 år siden, men det ble ikke noe mer enn et blikk 😅 

Jeg liker best menn fra Vest Asia og Midtøsten. Mannen min er derfra.

Anonymkode: b608d...8f9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er gift med en fantastisk persisk dame. I begynnelsen var etnisitet helt klart et krydder som gjorde ting ekstra spennende,. Akkurat det går jo over etterhvert, men synes fortsatt det kulturelle aspektet er spennende. 

Anonymkode: 4c9b7...ec0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes mange etnisiteter kan ha pent utseende, men vi velger jo uansett ikke på gjennomsnittelig utseende. Så til syvende og sist så blir alle vurdert individuellt. Men kultur kan være en stopper for at du ønsker å innlemme deg med enkelte etnisiteter, samme hvor pene de måtte være.

Anonymkode: 01765...0e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg tiltrekkes så godt som aldri av andre etnisiteter. Jeg ønsker heller ikke et forhold med annen etnisitet. Vet ikke hvorfor det er sånn, men det er nok litt fordommer, litt smak, litt skrekk for fremmed kultur...

Anonymkode: 46534...0e3

Det er nok fordommer ja, for det er ganske mange tusen brune/etnisk annerledes utseende mennesker som er  oppvokst med den norske kulturen som sin eneste 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir veldig tiltrukket av en personlighet, så etnisitet har lite å si. 

Anonymkode: 285c0...703

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er etnisk norsk kvinne, og tiltrekkes bare av nordisk utseende menn. Finnes jo selvsagt attraktive menn av alle nasjonaliteter og etnisiteter, og kan se en mørk mann og tenke at han er kjekk, men føler ingen seksuell tiltrekning til menn som ikke ser nordiske ut.

Anonymkode: 5a32a...a9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid blitt tiltrukket av mennesket. Være seg mørk, lys eller midt i mellom.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har alltid blitt tiltrukket av mennesket. Være seg mørk, lys eller midt i mellom.. 

Samme her. Derfor velger jeg nordiske kvinner. Kulturell trygghet veier tungt. Mange andre kan være tiltrekkende, men bare for øynene. Virkelig vakker er bare nordiske. Det er så mye annet trygt og godt som hører til det nordiske. Hadde jeg levd om 100 år ville det vært annerledes, da vil over halvparten av nordmenn være mørke. Da ville jeg sikkert likt hvem som helst.

Anonymkode: a09a8...ac4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...