AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Skrevet 2. mars 2024 Har en liten en på 1,5 som har hatt en liten hvit koseklut som ser ut som en sau/lam, og som er kjøpt på KappAhl enten i 2010 eller 2013. Han har arvet denne etter storesøsken, den var ubrukt da han fikk den som liten baby, og han elsker virkelig dette lille kosedyret sitt. Det er nesten rørende å se. Dessverre begynner nå kosen å bli utslitt, det er huller her og der, og hodet ramler snart av. Innser at det var en litt dårlig ide å la en så «gammel» kos gå i arv. Har prøvd å innføre andre koser, men det er kun denne som duger. Følger med på Finn og Tise, men det siste halve året har det ikke dukket opp en lik kos. Er det bare å gi opp? Er det andre steder jeg kan sjekke? Har dere ellers noen tips? Anonymkode: 3c640...8e8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Skrevet 2. mars 2024 Legg ut en annonse selv på Facebook. Eller så kan du sy/lappe på den han har Anonymkode: e3336...6bc
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 Kanskje du kan kontakte KappAhl å høre om de har noen liggende? Anonymkode: bae4c...53f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #4 Skrevet 2. mars 2024 Noen av disse? https://www.kappahl.com/nn-NO/newbie/44-86/accessories/kosedyr/ Anonymkode: c28d9...269
Anononyma Skrevet 2. mars 2024 #5 Skrevet 2. mars 2024 Det finnes utrolig mye flinke folk, helt sikker på at noen kan reparere den for dere! Lag en annonse på Finn med bilde av kluten og skavankene, også dele du det på face med oppfordring om å dele videre/i lokale grupper/hobbygrupper etc. Jeg er glad i å jobbe med tekstil selv og har fikset kosen til min lille flere ganger - attpåtil laget nye helt identiske Dette ordner seg - antakelig tar noen jobben gratis i tillegg!
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #6 Skrevet 2. mars 2024 Min erfaring er at barna uansett er helt uinteressert i den nye, selv om den ser helt lik ut. Så det er bare å begynne å sy. Mine barn har også hatt koseklut. Eldste er nå 14, og kosekluten hans ligger i mitt skap på soverommet. Han ville kaste den, men det ville ikke jeg - den er jo en del av familien. Han hadde den med seg over alt, den lå i bunnen av skolesekken til han gikk ut av 7. klasse, og i løpet av den sommeren havnet den i skapet mitt. Prøvde å erstatte den med en helt lik da han var yngre, men det var ingen vits. Så denne er sydd mange ganger. Og slik er det med klutene til de yngre også - den yngste er 4 år og har lagt sin elsk på én av de vi prøvde å gi som erstatning til eldste. 🥰 Anonymkode: 237a2...859
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #7 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min erfaring er at barna uansett er helt uinteressert i den nye, selv om den ser helt lik ut. Så det er bare å begynne å sy. Mine barn har også hatt koseklut. Eldste er nå 14, og kosekluten hans ligger i mitt skap på soverommet. Han ville kaste den, men det ville ikke jeg - den er jo en del av familien. Han hadde den med seg over alt, den lå i bunnen av skolesekken til han gikk ut av 7. klasse, og i løpet av den sommeren havnet den i skapet mitt. Prøvde å erstatte den med en helt lik da han var yngre, men det var ingen vits. Så denne er sydd mange ganger. Og slik er det med klutene til de yngre også - den yngste er 4 år og har lagt sin elsk på én av de vi prøvde å gi som erstatning til eldste. 🥰 Anonymkode: 237a2...859 Enig. En ny kos lukter feil, og føles feil. Om dere skulle hatt en erstatning nå, så burde dere skaffet den så fort dere innså at dette var kosekluten. Vi gjorde dette med eldstebarnets. Da fikk vi tak i 4-5 identiske, og "kjørte dem på rundgang" slik at alle var like slitt, og vi fikk muligheten til å vaske uten at det var krise. Mens minste, som fikk noe vi hadde liggende ubrukt, og ved en tilfeldighet la sin elsk på denne, måtte klare seg med en eller to kosekluter. Og det var et mye større mas å alltid passe på å ha ren. Kjenner mange som hadde full krise fordi koseklut/kosedyr måtte vaskes, og helt ny, tilsynelatende identisk, ikke kunne brukes. For barnet mente at "det er ikke den samme". Anonymkode: dc525...1f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå