AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Skrevet 2. mars 2024 Jeg ser tilbake på tidligere langvarige sykdomsperioder hvor jeg var desperat etter å redusere sykdomsforløpet og kjøpte mange ulike remedier på helsekost og spiste ekstra sunt (frukt, grønnsaker, osv.), men er det egentlig noe av dette som hjelper? Noen som har noen erfaringer? Personlig har jeg egentlig mer tro på det man gjør FØR man blir syk for å forebygge sykdom, men litt usikker om det er så veldig mye mer man kan gjøre utover søvn og hvile når man først har blitt syk. Anonymkode: 54b8c...080
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Skrevet 2. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg ser tilbake på tidligere langvarige sykdomsperioder hvor jeg var desperat etter å redusere sykdomsforløpet og kjøpte mange ulike remedier på helsekost og spiste ekstra sunt (frukt, grønnsaker, osv.), men er det egentlig noe av dette som hjelper? Noen som har noen erfaringer? Personlig har jeg egentlig mer tro på det man gjør FØR man blir syk for å forebygge sykdom, men litt usikker om det er så veldig mye mer man kan gjøre utover søvn og hvile når man først har blitt syk. Anonymkode: 54b8c...080 Det hjelper ikke å kjøpe diverse remedier når du er blitt syk. Hjelper heller ikke å ta remedier før som feks C-vitamin om du ikke har mangel på det fordi kroppen skyller ut det overflødige. Spise normalt/sunn mat er viktig fordi kroppen trenger næring og overskudd. Så du kan kutte ned på perioden du er sliten/fatigue men du spiser deg ikke frisk eller syk i kortere eller lenger periode men kan få overskudd fortere. Anonymkode: 3b8ff...bbf 1
Grüner Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ser tilbake på tidligere langvarige sykdomsperioder hvor jeg var desperat etter å redusere sykdomsforløpet og kjøpte mange ulike remedier på helsekost og spiste ekstra sunt (frukt, grønnsaker, osv.), men er det egentlig noe av dette som hjelper? Noen som har noen erfaringer? Personlig har jeg egentlig mer tro på det man gjør FØR man blir syk for å forebygge sykdom, men litt usikker om det er så veldig mye mer man kan gjøre utover søvn og hvile når man først har blitt syk. Anonymkode: 54b8c...080 Helsekost, C-vitamintilskudd, spise masse frukt og grønnsaker osv har ikke særlig effekt hvis du først har blitt syk. Da er hvile + paracet eller ibux det beste
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #4 Skrevet 3. mars 2024 Sukk! Som ventet og som erfart selv! Men samtidig synes jeg jo det er rart om det ikke skulle være NOE som hjelper og kan korte ned sykdomsperioden med alt det fantastiske vi har tilgjengelig i dag. Hvorfor skal paracet eller ibux ha noe for seg egentlig? Har ikke noen terskel for å bruke det selv, men prøver å ikke ta det om jeg ikke trenger det. Tvert imot hadde jeg tenkt det kunne være negativt, siden man i verste fall føler seg friskere enn man er og kan begynne å overanstrenge seg for tidlig? Anonymkode: 54b8c...080
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #5 Skrevet 3. mars 2024 Vaksiner har dokumentert effekt, men det må man tenke på før man blir syk. Ellers er det hvile, nok vann og litt mat som gjelder, det er ikke så viktig om maten er sunn akkurat når man er syk. Febernedsettende kan faktisk forlenge sykeperioden noe og bør spares til feberen er høy, men høy feber kan være farlig og er helt nødvendig å få kontroll på. Anonymkode: 4eb3a...fc6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #6 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sukk! Som ventet og som erfart selv! Men samtidig synes jeg jo det er rart om det ikke skulle være NOE som hjelper og kan korte ned sykdomsperioden med alt det fantastiske vi har tilgjengelig i dag. Hvorfor skal paracet eller ibux ha noe for seg egentlig? Har ikke noen terskel for å bruke det selv, men prøver å ikke ta det om jeg ikke trenger det. Tvert imot hadde jeg tenkt det kunne være negativt, siden man i verste fall føler seg friskere enn man er og kan begynne å overanstrenge seg for tidlig? Anonymkode: 54b8c...080 For å slippe å ha så vondt i kroppen f.eks. Det er evig nok å kjenne på slapphet , kvalme osv . Og sette ned feber med, det hjelper og på helhetsfølelsen. Anonymkode: 1c609...b3b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #7 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vaksiner har dokumentert effekt, men det må man tenke på før man blir syk. Ellers er det hvile, nok vann og litt mat som gjelder, det er ikke så viktig om maten er sunn akkurat når man er syk. Febernedsettende kan faktisk forlenge sykeperioden noe og bør spares til feberen er høy, men høy feber kan være farlig og er helt nødvendig å få kontroll på. Anonymkode: 4eb3a...fc6 Ingen vaksiner. Nei takk Anonymkode: 5b094...032
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #8 Skrevet 6. mars 2024 Løfter denne igjen! Er det virkelig ingenting på vår klode som kan korte ned sykdomsforløpet når man først har blitt syk? Postet denne på lørdag når jeg holdt på å bli syk, men denne gangen har det gått skikkelig treigt. Tror jeg nådde toppen først i går. Startet i nese og gikk nedover til jeg etter hvert fikk brukbart med hoste. Tror det er covid, selv om testene har vært negative. Av vidundermiddel jeg kjøpte tidligere innbilte jeg meg at Sambucol kunne ha en effekt. Ser også at det er noe forskning som støtter opp under at dette KAN ha effekt. Men den ærlige apotekaren jeg snakket med i går mente at det helst hadde effekt før man ble syk. Hjelp! Anonymkode: 54b8c...080
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå