Barbie Skrevet 14. mars 2002 #1 Del Skrevet 14. mars 2002 Hvor kan man låne 200.000 litt fort? Vi skal kjøpe leilighet og har ikke tid til å vente på etableringslånet... Budene har begynt å komme inn på leiligheten,og vi har dårlig tid.. HJELP! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 14. mars 2002 #2 Del Skrevet 14. mars 2002 Ta kontakt med banken din du...de hjelper deg i en sånn situasjon. Selv om budene går, tar det jo litt tid før du skal betale de 200 000....... Lykke til12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 14. mars 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 14. mars 2002 Vi prøvde banken vår "Nordea",men uten hell. Prøvde også Sparebanken og Postsparebanken,men uten at de kunne hjelpe oss!! Siden Husbanken har første-sikkerhet er de ikke interessert. Noen andre tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2002 #4 Del Skrevet 14. mars 2002 Jada Hva med dk finans? Eller Boligfinans a/s i Drammen? Vi fikk lån hos Boligfinans..... Eller DnB? Sikker på at dere ikke har noen heftelser i kreditt"recordet" deres?? Vi er også på jakt etter leilighet i disse dager og jeg vet hvilket stress det er.... Bor dere i Oslo?? _________________ ~Vinga~ 1212[ Dette Innlegg er endret av: Vinga den 2002-03-14 17:50 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 14. mars 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 14. mars 2002 Nei,vi bor i Vestfold. Det er ingen heftelser på noen av oss,så bankene er bare vanskelige! Den ene banken kunne hjelpe oss med 90% av kjøpesummen,men hva med de siste 10% da??? Dette er skikkelig irriterende,vi er jo så nær men likevell så langt unna. Det er vel ikke annet å gjøre enn å vente på etableringslånet... Får svar over påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2002 #6 Del Skrevet 14. mars 2002 Det er vanlig at de bare kan hjelpe med 90% av kjøpesummen. Resten må man skaffe selv.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 14. mars 2002 #7 Del Skrevet 14. mars 2002 De fleste banker stiller krav til egenkapital - vanligvis 20 prosent. Trodde ikke bankene gav lån til bolig lenger uten at man har egenkapital. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klara Skrevet 14. mars 2002 #8 Del Skrevet 14. mars 2002 hjelpe meg selv, kjøpe bolig UTEN egenkapital?? Være fullbelånt opp til pipa? *rister på hodet* ... for det blir fort innmari dyrt.... Bankene har ikke akkurat blitt strenge, jeg har inntrykk av at de gir villig vekk, så... når de sier nei, så tror jeg det er en meget realistisk vurdering av hvor mye dere faktisk er i stand til å gi. (Med mindre dere har en godt skjult formue eller inntektskilde dah....)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ponita Skrevet 14. mars 2002 #9 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei, Jeg har erfaring med vanskelige banker, og tro meg; det er ikke alltid de er realistiske når de sier nei til et lån. Det hender faktisk at de er svært lite behjelpelige. Hva med å få noen til å være kausjonist for lånet deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CEL. Skrevet 15. mars 2002 #10 Del Skrevet 15. mars 2002 Prøv BNP - Banque National de Paris, har hørt om flere studenter som har har fått boliglån der. Vet ikke hva renten er da...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 15. mars 2002 #11 Del Skrevet 15. mars 2002 BNP 100% finansierte ihvertfall da jeg hadde behov for det, så de kan være verdt å kontakte. DnB har også 100% finansiert boliger. Begge deler selvsagt til blodpriser... Ellers vil dere sikkert kunne få topplånet deres ved å ha pant i f.eks. foreldres hus. At bankene ikke tør gi 2. prioritetslån på 100% toppfinansiering uten tilleggssikkerhet i dag er ikke sært - det er svært fornuftig. Dersom boligmarkedet tipper og en av dere mister jobben slik at dere har problemer med å betjene lånet, har de tapt sine 200 000 før de får snudd seg. Økonomisk svært lite gunstig for banken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå