Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hjelp, hva skal jeg gjøre?
En jobb som jeg har tenkt på og posisjonert meg for i mange år er nå ledig - litt tidligere enn jeg hadde håpet.

Det er EN sånn jobb i verden. Åremålsstilling som kan fornyes, i utlandet.
Den har vært besatt i mange år, og sist den var lyst ut var jeg ikke kvalifisert, pluss at jeg var alene med mindreårige barn, så det var uaktuelt.
Jeg har gjort strategiske valg gjennom karrieren for å kvalifisere meg for den når den igjen skulle bli ledig.  
Nå er jeg kvalifisert, og nå er den lyst ut. 

MEN.
Etter å ha vært alene i mange, mange år, har jeg nå funnet kjærligheten på nytt, og vi har bodd sammen i tre år. Kjøpt bolig sammen, bil sammen, hytte sammen. Vi koser oss intenst sammen. Han er en fin og god og fantastisk mann.
Jeg kan jo ikke flytte bort fra ham nå og bo i et annet land i to år.
Hvis han skal være med må han si opp en jobb han elsker og er veldig god i - og han får ikke jobb i dette andre landet, for da må han kunne språket.
Han KAN pensjonere seg, men det vil jo i så fall være mye tidligere enn planlagt.

Min voksne sønn, som vet at jeg har tenkt på denne jobben i mange år, sier det er nå eller aldri og at kjæresten kan komme i helger og ferier. Han sier jeg alltid har tilpasset meg andre - valgt arbeidsplass og utdanning etter hvor hans far jobbet og etter hva som passet for ham og søsknenen. At nå må jeg for første gang følge mitt eget hjerte.
Men jeg VIL virkelig ikke flytte så langt fra 

Endret av Ishavet
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har svaret ditt i siste setning🤷‍♀️

Anonymkode: fe91b...646

• Liker 5
Skrevet

For et dilemma! ❤️ Kanskje gi jobben et år? Og ta en ny vurdering sammen med kjæresten din da?

Om han er med på dette, og står løpet ut, er det virkelig kjærlighet! 🥰

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke fått jobben ennå vel? Det koster ingenting å søke. Avgjørelsen kan du ta HVIS den kommer.

Anonymkode: 61a6d...69e

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Ishavet skrev (3 minutter siden):

Jeg kan jo ikke flytte bort fra ham nå og bo i et annet land i to år.

Ishavet skrev (3 minutter siden):

Hvorfor spør du da? 

Anonymkode: b14f8...dd4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har ikke fått jobben ennå vel? Det koster ingenting å søke. Avgjørelsen kan du ta HVIS den kommer.

Dette. Du kommer alltid til å angre om du ikke søker. Hvis dette er så viktig for deg og noe du har jobbet mot hele livet (!) så burde det gå an å finne løsninger sammen med mannen i ditt liv. Men først må du søke da...

Anonymkode: ab27b...289

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Ishavet skrev (4 minutter siden):

Det er EN sånn jobb i verden.

NATO Generalsekretær? Den sjansen bør du ikke la gå fra deg 🙂

Anonymkode: fa64c...f9b

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du vet jo hva du vil. Om du virkelig ønsket den, så hadde du ikke nølt.🙂

Anonymkode: d119c...d47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da kun snakk om to år.

Den tiden går fort. Skal du gi opp drømmejobben din, den du har jobbt for å få i mange år?

Ishavet skrev (6 minutter siden):

Min voksne sønn, som vet at jeg har tenkt på denne jobben i mange år, sier det er nå eller aldri og at kjæresten kan komme i helger og ferier. Han sier jeg alltid har tilpasset meg andre - valgt arbeidsplass og utdanning etter hvor hans far jobbet og etter hva som passet for ham og søsknenen. At nå må jeg for første gang følge mitt eget hjerte.

Jeg tror du vil angre om du ikke hvert fall søker på jobben.

Anonymkode: fac86...0ee

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Takk for svar. 
Jeg kan jo søke og hvis jeg får den, kan vi vurdere sammen om han skal tidlig-pensjonere seg og bli med.

MEN, som jeg nevnte lenger opp: det er en åremålsstilling på bare to år, så den blir kanskje ledig igjen om to år. 
Med mindre den som får den vil forlenge den, og det er jo meget mulig.

AnonymBruker
Skrevet
Ishavet skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. 
Jeg kan jo søke og hvis jeg får den, kan vi vurdere sammen om han skal tidlig-pensjonere seg og bli med.

MEN, som jeg nevnte lenger opp: det er en åremålsstilling på bare to år, så den blir kanskje ledig igjen om to år. 
Med mindre den som får den vil forlenge den, og det er jo meget mulig.

Tidligpensjonere seg for 2 år borte? Kan han ikke ta en kombo med pendling, hjemmekontor og halvårlig permisjon fra jobben? 

• Liker 10
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tidligpensjonere seg for 2 år borte? Kan han ikke ta en kombo med pendling, hjemmekontor og halvårlig permisjon fra jobben? 

Nei, hjemmekontor er ikke mulig i hans jobb

AnonymBruker
Skrevet

Hadde min mann fått en alik midlertidig mulighet, hadde jeg sagt han skulle gjøre det. 

Og man kan vurdere muligheter for å komme etter,  på et senere tidspunkt.  Eller at man er særboere for en stund.

Anonymkode: 3be08...3bb

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ishavet skrev (Akkurat nå):

Nei, hjemmekontor er ikke mulig i hans jobb

Hva med permisjon for 3-6 mnd og så besøke deg i helger? Vi har gjort noe lignende i vårt forhold da den ene jobbet utenlands.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med permisjon for 3-6 mnd og så besøke deg i helger? Vi har gjort noe lignende i vårt forhold da den ene jobbet utenlands.

Ferier, mente jeg

AnonymBruker
Skrevet

Benytt sjansen! Bodde i utlandet mens samboeren ble igjen, litt tøft i starten, men fikk helt fint og var verdt opplevelsen. Vi er fortsatt sammen tolv år senere. 

Anonymkode: edd03...c57

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

sjefen min har forresten familien i et annet land. Han flyr hjem fredag ettermiddag og er tilbake igjen søndag kveld. Han bruker fire timer én vei. Det koster jo litt, men for ham er det verdt det. 

Anonymkode: fa64c...f9b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn har, og har hatt, jobber der de må bo langt borte, ett år eller to. Med hjemreise, og besøk, går tiden fort. Dersom han støtter deg, bør dette gå fint.

Anonymkode: d3464...9db

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre det er snakk om stasjonering på Antarktis så vil jeg tro relativt hyppige besøk fra samboern er helt innafor.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Søk på jobben! Har selv hatt avstandsforhold pga jobb, og min samboer var superstøttende hele veien. 

Anonymkode: 52ac1...deb

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...