AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Skrevet 2. mars 2024 Hvor gammelt er barn ca når de kan være alene i oppholdsrom mens den voksen tar en dusj? Anonymkode: 12a86...66e
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Skrevet 2. mars 2024 Min var rundt 3 år, satt og så på ipad Anonymkode: e9409...548 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 Tja jeg gjorde det fra ganske tidlig, men bodde i leilighet hvor bad var i samme etasje. Dusjet med døra åpen. Så det kommer jo an på mye, hvor i huset et dusjen i forhold til hvor barnet oppholder seg og er trapper o.l barnesikret. Går også an å ta med div leker inn på badet og dusje mens barnet leker. Anonymkode: 06622...47b 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #4 Skrevet 2. mars 2024 Fra ca ett år. Bodde på et plan, alt var barnesikret, døren åpen og ungen gikk alltid inn på badet hvor jeg var uansett Anonymkode: fb680...0b5 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #5 Skrevet 2. mars 2024 Som de andre skriver, hadde barnet i samme etasje som jeg dusjet(dusj i begge etasjer), alt er jo barnesikret, så var døren åpen. Alltid gjort det slik, så så fort hun klarte å komme seg unna så gjorde hun det. Anonymkode: 17389...776
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #6 Skrevet 2. mars 2024 Jeg dusjer med baderomsdøra åpen når jeg er alene hjemme med barna. Frem til de var rundt to år, ville de helst være med inn, eller kom raskt tilbake når de gikk ut av badet. Etter det, har de gjerne kunnet leke i stua mens jeg har dusjet. Anonymkode: 54039...5b7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #7 Skrevet 2. mars 2024 Tidlig. Han sov jo eller lå i lekegrinda. Anonymkode: 91890...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #8 Skrevet 2. mars 2024 Fra veldig tidlig. Badet er mellom stue og soverom. Dusjet mens baby/barn sov. Hadde baby med inn på badet dersom jeg MÅTTE dusje mens de var våken frem til 7-8mnd.. Da beveget de seg fritt mellom bad og stue. Dusjer med døren åpen. Anonymkode: 9400d...9b0
Gjest jegerrinne Skrevet 2. mars 2024 #9 Skrevet 2. mars 2024 Fra dag 1. Dusjet, gikk på badet, kjeller osv mens barne lå i vogga, lekegrind. Hadde døra åpen til badet eller med babycall
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #10 Skrevet 2. mars 2024 Stort sett så sov han, eller var i lekegrind mens jeg dusjet. Dør åpen. Evt babycall med på badet om han sov. Skjedde vel noen få ganger at jeg hadde han med på badet i vippestol. Bodde i 3-romsleilighet den gangen, så var ikke store boflaten. Anonymkode: 092c3...f69 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #11 Skrevet 2. mars 2024 Min er 2 år og jeg dusjer ikke mens hun er våken om ikke mannen er hjemme. Vi bor i leilighet uten trapp og det meste er barnesikret men 100% barnesikkert er det jo ikke (forstår ikke hvordan det er mulig?) og min er en liten luring som er god til å klatre og finne på ting. Så hun kan ikke være så lenge utenfor synsvidde. At barna sover og er i lekegrind blir jo noe veldig annet... Anonymkode: 3a5ca...82d 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #12 Skrevet 2. mars 2024 Fra de er nyfødte. Barn som klarer å bevege seg, plasseres i lekegrind sammen med noen leker. Skal dere sitte oppå ungene hele tiden? Anonymkode: 38db9...9b8 3
Lorieen Skrevet 2. mars 2024 #13 Skrevet 2. mars 2024 Mulig jeg er litt rar, men jeg lar ikke ungene være uten tilsyn mens jeg dusjer. Tar de med meg. Fireåringen kan til nød sitte ti minutter med ipad mens jeg dusjer, men da har jeg døra åpen… Toåringen og han på to mnd tar jeg med meg inn på badet. 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #14 Skrevet 2. mars 2024 24 minutter siden, AnonymBruker said: Fra de er nyfødte. Barn som klarer å bevege seg, plasseres i lekegrind sammen med noen leker. Skal dere sitte oppå ungene hele tiden? Anonymkode: 38db9...9b8 Tror TS mente eldre barn ikke babyer. Ikke alle har lekegrind forresten. Vi hadde det ikke. Passet heller på barna, det gikk fint. Dusjet når mannen hadde barnet, når barnet sov eller hadde med barnet inn på badet. Anonymkode: 3a5ca...82d 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #15 Skrevet 2. mars 2024 Lorieen skrev (31 minutter siden): Mulig jeg er litt rar, men jeg lar ikke ungene være uten tilsyn mens jeg dusjer. Tar de med meg. Fireåringen kan til nød sitte ti minutter med ipad mens jeg dusjer, men da har jeg døra åpen… Toåringen og han på to mnd tar jeg med meg inn på badet. Så 4 år altså. Anonymkode: 12a86...66e 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #16 Skrevet 2. mars 2024 Mine har vært vel rundt 2. Dvs jeg dusjet jo uten tilsyn til barn fra de var nyfødte, utnyttet jo da tiden de sov. Men våkne - ca 2. Låste ytterdøra da yngste hadde en periode hun synes det var gøy å bare gå ut, satte på tv så de så på det mens jeg dusjet kjapt eller de lekte på rommene sine, som er ved siden av badet. Null stress. Nå er eldste såpass stor at jeg spør om hun kan passe litt på mens jeg er i dusjen (hun er 5, lillesøster 3). Anonymkode: d9bf4...85c
Mt3 Skrevet 2. mars 2024 #17 Skrevet 2. mars 2024 Det kommer jo an på hvor rolig eller aktivt barnet er, og hvor sikre omgivelser du har barnet i mens du dusjer. Noen kan jo godt ligge å pludre og glo på leker/pad/tv eller sove, mens andre våkner tvert mor har fått av seg klærne og skrudd på vannet og kan vri seg rundt på de forunderligste måter og skape trøbbel uanset hvor trygge en trodde omgivelsene var. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #18 Skrevet 2. mars 2024 Tror ikke det er noe fasitsvar her. Fra fødsel for min. Hun sov, badet var like ved og jeg er en person som dusjer raskt. Kommer jo helt an på hvor barnesikkert det er, og om baby er "klistremerkebaby" Brukte lekegrind da hun ble større og begynte å åle seg rundt. Null stress her, men det er jo ikke alle barn som elsker lekegrinda. Hun puslet fint for seg selv når hun var vokst fra lekegrinda, er ikke et barn som klatrer høyt og lavt. Anonymkode: db560...136 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #19 Skrevet 2. mars 2024 Interessant å lese. Min er 15 mnd, og helt uaktuelt å ikke ha han med inn på badet. Vi har det bra barnesikra og jeg kan gjerne la han være alene i stue/kjøkken en liten stund (låst med grind mot gangen), men da snakker vi mens jeg er på do eller stikker kjapt i kjelleren for å hente noe. Plutselig kryper han opp i en stol og er på vei opp på stuebordet, selv om han egentlig ikke er noen voldsom klatremus, så en dusj kan jeg ikke ta alene enda. Anonymkode: 1b7a2...dd1 1
tussi84 Skrevet 2. mars 2024 #20 Skrevet 2. mars 2024 Har dusjet med døra oppe siden han var 2. Alle rom på et plan, og bade døra er direkte fra Stua. Han sitter alltid og enten leker med noe, eller ser på skjerm de minuttene jeg er i dusjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå