Gå til innhold

Vannskade, lekkasje og råte som har pågått over tid - forsikring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier sokkel leilighet i en firemannsbolig som jeg har eid i 7 år. Hadde en vannskade i fjor fra vaskerommet. Lekkasjen kom utefra på grunn av ekstrem nedbør og gjorde at vaskerom, bad og andre deler av boligen ble skadet. Fikk dette dekket som "naturskade". Etter at håndtverkere har revet bad og vaskerom, så fant de råte, sopp og man ser at det er vått i betongen flere måneder etter selve skaden. Her om dagen regnet det mye, og da kom det inn vann utefra igjen. Takstmann sier at dette har pågått i 15-20 år på grunn av for dårlig drenering og forsikringen skal nå revurdere hele saken. Boligen er fra tidlig 2000- tallet og her må det gjøres en stor jobb.

Jeg frykter at jeg sitter med enorme kostnader jeg ikke har råd til hvis forsikringen ikke dekker noe av dette. Kan noe av dette dekkes? Drenering må jeg/firemannsboligen stå for selv, men må jeg også betale for alt av innvendige skader? Forsikringen dekker som regel plutselige skader, og siden dette ikke er plutselig så frykter jeg det verste selv om skadene ble oppdaget plutselig. 

Anonymkode: aa2be...d67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjip situasjon! Jeg kan i alle fall bekrefte at forsikringsselskaper vil forsøke å komme seg ut av en erstatningssak hvis de har den minste mulighet til det… 

Anonymkode: 3c1a7...aaf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjip situasjon! Jeg kan i alle fall bekrefte at forsikringsselskaper vil forsøke å komme seg ut av en erstatningssak hvis de har den minste mulighet til det… 

Kommer til å kjempe , vi har topp dekning samt råte- og sopp dekning

Anonymkode: aa2be...d67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...