Srfg6 Skrevet 2. mars 2024 #1 Skrevet 2. mars 2024 Hei, er det normalt at baby på 3 måneder ikke reagerer på lyder? Hørseltesten som de tok da han ble født kom perfekt... men på 3 måneds kontroll så prøvde helsesøster forskjellige lyder som barnet ikke reagerte på i det hele tatt. Hun mente han var litt liten enda på å reagere på lyder. Men er det normalt eller er det noe man bør følge med på?
Gjest jegerrinne Skrevet 2. mars 2024 #2 Skrevet 2. mars 2024 Det hadde jeg sjekket opp mer. Hadde fått fastlege til å henvise til en skikkelig test. For er det noe galt er det viktig å få riktig hjelp tidlig
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 Hm, kan du ikke teste ut hørselen til barnet hjemme? Anonymkode: 81a0f...d75
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #4 Skrevet 2. mars 2024 Hva som er normalt vet jeg ikke. Men kan fortelle om mitt barn. Alt var bra ved fødsel. Men etter en stund så oppdaget jeg at hun ikke hørte. Jeg mista noe i gulvet og hun skvatt ikke en gang. Vi prøvde å klappe ved øret for å se om hun reagerte. Nei. Ingen reaksjon. Vi dro til legen. Tok masse tester. Hørte ikke noe der. Skulle se det an og komme tilbake om ei lita stund. Og alt fungerte da. Så hva som hadde skjedd vet vi ikke. Men alt er perfekt den dag i dag. Hun er 19 år no. Anonymkode: dfcd8...5be 1 1
Srfg6 Skrevet 2. mars 2024 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva som er normalt vet jeg ikke. Men kan fortelle om mitt barn. Alt var bra ved fødsel. Men etter en stund så oppdaget jeg at hun ikke hørte. Jeg mista noe i gulvet og hun skvatt ikke en gang. Vi prøvde å klappe ved øret for å se om hun reagerte. Nei. Ingen reaksjon. Vi dro til legen. Tok masse tester. Hørte ikke noe der. Skulle se det an og komme tilbake om ei lita stund. Og alt fungerte da. Så hva som hadde skjedd vet vi ikke. Men alt er perfekt den dag i dag. Hun er 19 år no. Anonymkode: dfcd8...5be Ja vi har også ved flere anledninger merket at han ikke reagerer på lyder. Og det sa jeg til helsesøster. Hun knipset med fingrene og klappet men han reagerte ikke/snudde seg ikke på det heller. Men da sa hun at kanskje han for liten for å reagere enda.. så lenge hørselteSten kom fin så går det nok greit mente hun. Men jeg syntes det var litt rart
Srfg6 Skrevet 2. mars 2024 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hm, kan du ikke teste ut hørselen til barnet hjemme? Anonymkode: 81a0f...d75 merket at han ikke reagerer på lyder. Og det sa jeg til helsesøster. Hun knipset med fingrene og klappet men han reagerte ikke/snudde seg ikke på det heller.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #7 Skrevet 2. mars 2024 Kan du bestille time hos en privat øre- nese hals lege for å få det sjekket? Jeg hadde ikke slått meg til ro med det hs sier - at han er for liten til å reagere på lyder. Begge mine reagerte på lyder fra de var født. Anonymkode: cc6d9...18c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå