Gå til innhold

First Price-varer ønsker gode råd for dyre tider

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle har vi like god råd. Jeg ser meg f.eks. nødt til å kjøpe First Price i større grad, kombinert med  «vanlige» varer. Har ikke lenger råd til å kun kjøpe dyrere alternativer. Kjenner på stor forskjell fra før. Opplever at økonomien ikke strekker til etter at rentene tok helt av. 

Må si jeg ikker merker så altfor stor forskjell på vanlig og First Price frukt og grønt. Synes også dopapir er kjempedyrt, klarer ikke bestandig å fly rundt å kjøpe på tilbud. Hva er deres erfaring? Hvilken varer kan fint erstattes med First Price?  Skjønner jo at det sikkert er litt individuelt..

Anonymkode: 06407...109

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å prøve seg frem. Det er du som vet hva du liker. Det meste blir produsert av mer kjente merker. Det gjelder vel de fleste billigmerkene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prisene har variert så i det siste ar det er lurt å kikke nøye på prislappen. Både kg og utsalgspris. For noen ganger har jeg opplevd at pålegget til gulde har vært rimeligere (eller lik pris) som first price.  

Anonymkode: 88573...41d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Se alltid på kilopris fremfor vanlig pris, det vil spare deg stort. 

Holdbart.no har masse produkter til sterkt reduserte priser og de sender landet rundt, varer varierer stadig så sjekk ukentlig

Anonymkode: 52812...840

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Taco burrito . Grønnsåpe korin . Alt av såpe bortsett fra oppvask såpe zalo er dyrere per liter men er 100 ganger bedre. Sparer ikke noe på firstprice der. Ellers er nudler og brus også bra. Hvis du kjøper appelsin og sitron brus er det ganske likt fanta og sprite.ville holdt meg unna fake cola. Når det kommer til do pappir er det i min mening galskap å kjøpe  noe som er dårlig. Du sparer 30 kr å må stappe sandpappir i ræva i 3 måner. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
pusepus skrev (2 minutter siden):

Taco burrito . Grønnsåpe korin . Alt av såpe bortsett fra oppvask såpe zalo er dyrere per liter men er 100 ganger bedre. Sparer ikke noe på firstprice der. Ellers er nudler og brus også bra. Hvis du kjøper appelsin og sitron brus er det ganske likt fanta og sprite.ville holdt meg unna fake cola. Når det kommer til do pappir er det i min mening galskap å kjøpe  noe som er dårlig. Du sparer 30 kr å må stappe sandpappir i ræva i 3 måner. 

Er vel brått sånn med saft også, du tror du får mye mer for pengene helt til du leser at first price saften inneholder mindre saft og mer vann

AnonymBruker
Skrevet

Av first price produkter så syns jeg det meste er helt OK på det beste med unntak av egg og frukt/grønt som er like bra som andre merker. 

Syns Prima og Coop sine billigprodukter er bedre 

Anonymkode: 60c73...8eb

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er vel brått sånn med saft også, du tror du får mye mer for pengene helt til du leser at first price saften inneholder mindre saft og mer vann

Gjør den? Hvor ser du det? Den skal blandes med 5 deler vann som det meste annen saft. 

Anonymkode: 2d192...8af

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjør den? Hvor ser du det? Den skal blandes med 5 deler vann som det meste annen saft. 

Anonymkode: 2d192...8af

Zer oh er 9+1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk å sammenligne

Er til tider at first price ikke er der billigste. Ser det ofte her. Og så er alle forskjellige.  Noe av det liker vi, men er og enkelte ting vi ikke liker i det hele tatt.

Her har jeg lastet ned en app. Der jeg har lagt inn de butikkene vi har rundt oss, vi har kiwi, rema, spar og extra med gåavstand i mellom.  Så ser jeg hva har hver enkelt på tilbud nå og handler ut fra det.

Anonymkode: 38896...4c5

AnonymBruker
Skrevet

Rentene er faktisk ikke høye, der på normalnivå. Folk er bare blitt så vant til at renta er lav at de innbiller seg at de er høye. Ellers er det ofte billigere å kjøpe frossent enn ferskt, f.eks når det gjelder kylling, fisk og kjøtt. En del grønnsaker er også mye billigere frossent, for ikke å snakke om bær. 

Anonymkode: 21507...a6f

Skrevet

Renter er satansatans verk. Kredittbasert økonomi er satans verk. I mindre gudsforlatte tider var åger noe som var forbudt. I dag er 2% inflasjon (som følge av kredittbasert økonomi) ansett som et mål. Det er bra å holde inflasjonen på "bare" 2 prosent. Det er sykt. La oss håpe BRICS setter verden på rett kurs igjen.image-asset.png?format=2500wimage-asset.png?format=2500w

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eldorado er vel også et billigmerke. Liker peanøttene.

Anonymkode: 549e9...e58

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Husk å sammenligne

Er til tider at first price ikke er der billigste. Ser det ofte her. Og så er alle forskjellige.  Noe av det liker vi, men er og enkelte ting vi ikke liker i det hele tatt.

Her har jeg lastet ned en app. Der jeg har lagt inn de butikkene vi har rundt oss, vi har kiwi, rema, spar og extra med gåavstand i mellom.  Så ser jeg hva har hver enkelt på tilbud nå og handler ut fra det.

Anonymkode: 38896...4c5

Hvilken app bruker du?

Anonymkode: 5137b...bec

AnonymBruker
Skrevet

Forskjell på billig merkene synes jeg. feks vanlig husholdningssaft er mye bedre og konsentrert fra prima enn Coop Extra sin.

Prima er generelt bedre enn first price synes jeg. Jeg kjøper prima kjøttdeig.men kun gilde grillpølser.kjøper ikke billigste tomat.den smaker ingenting.av pasta,mais,ol kjøper jeg kun billigmerker.man må nesten prøve seg frem.

Anonymkode: 40df1...b26

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken app bruker du?

Anonymkode: 5137b...bec

Mattilbud appen er veldig bra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2024 den 10.10):

Av first price produkter så syns jeg det meste er helt OK på det beste med unntak av egg og frukt/grønt som er like bra som andre merker. 

Syns Prima og Coop sine billigprodukter er bedre 

Anonymkode: 60c73...8eb

Samme her Prima til Rema er bra

First Price burger og karbonader syns ikke var bra

Anonymkode: 4fe32...f7a

Skrevet

Må le litt. Å bruke first price er normalt for meg. Sånn er det å leve på lav inntekt. Men jeg krydrer eller lager poser med krydder inni. First price et et godt alternativ. Enten det er Rema eller Kiwi. Mat er mat. Det er du som behandler denne. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes coop sine egene merkevarer er bedre en first price. Jeg ser at xtra osten er laget av synnøve finden. Og karbonade deigen er laget av fatland jeg tipper firstprice er laget av mange av de samme fabrikkene.

Jeg har ikke testet synøve finden osten og xtra osten side ved side men jeg synes den er veldig lik.

Anonymkode: 0e4c8...033

AnonymBruker
Skrevet

Mange First Price-varer har steget masse i pris, og er ikke billigst lenger. Veldig lurt å følge med på priser nå i disse dager.

Anonymkode: 2d4c2...f5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...