GrønnNellik68 Skrevet 2. mars 2024 #1 Skrevet 2. mars 2024 Må jo si at damene taklet det her litt mer høffelig enn mannfolka gjorde ha ha ha. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Skrevet 2. mars 2024 Er kanskje ikke veldig overrasket, men fortsatt synd. Jeg er todelt her. Man får sortert kjapt hvem som er overfladiske og ikke er ute etter å bli kjent med én. Det er positivt. Er man ute etter ærlighet fra første sekund, skjønner jeg man blir skuffet. Selv om dette ikke er innunder sine preferanser kan man jo vise folkeskikk og daten kan jo bli hyggelig selv om man skjønner det ikke blir en romanse. Anonymkode: e4b20...4ab 1
Macro Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 Kanskje damene takler det bedre for de lyver mye på bilder selv? Ekstrem filterbruk, flatterende vinkler osv er jo veldig utbredt blant kvinner så kvinner tar kanskje annonsebildene med en klype salt? 1 1
GrønnNellik68 Skrevet 2. mars 2024 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2024 Macro skrev (3 minutter siden): Kanskje damene takler det bedre for de lyver mye på bilder selv? Ekstrem filterbruk, flatterende vinkler osv er jo veldig utbredt blant kvinner så kvinner tar kanskje annonsebildene med en klype salt? ja kan vel hende det. At de har en viss forståelse, men er bare høffeligere mot vedkommende selv om de ikke er interessert.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #5 Skrevet 2. mars 2024 Kvinenr er bedre til å holde maska, bedre til å overstyre følelsene sine når det er passende. Anonymkode: 3850a...ec9 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #6 Skrevet 2. mars 2024 Alle ser jo annerledes ut. Ingen har jo bilder som er tatt i går, liksom. Men som regel så opplever jeg at det handler om feks tap av hår, rynker, osv. Ikke ekstrem overvekt. Anonymkode: 64126...ab5 1
BobTheNoob Skrevet 2. mars 2024 #7 Skrevet 2. mars 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Alle ser jo annerledes ut. Ingen har jo bilder som er tatt i går, liksom. Men som regel så opplever jeg at det handler om feks tap av hår, rynker, osv. Ikke ekstrem overvekt. Anonymkode: 64126...ab5 Tja. Mine bilder er innenfor siste 12mnd og uten filter. Enkelte er tatt for tre uker siden. Men når jeg ser meg i speilet ser jeg et mer slitent ansikt, som ikke kommer like tydelig fram på bildene. Jeg fortsatt er litt preget av en turbulent tid for et år tilbake og litt sliten pga det. Men jeg velger jo ikke de styggeste bildene liksom.. Men mange damer jukser voldsomt med bildene med vilje. Mange bruker sjukt med filtre og noen bruker bilder som er tatt for mange år og mange kilo siden. Jeg skjønner ikke hva de tenker på. De kan jo være gode som gull sånn de er nå, men de setter daten opp for en ubehagelig overraskelse når de gjør på den måten. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #8 Skrevet 2. mars 2024 Jeg er også litt todelt her. I utgangspunktet ser jeg på en date som en fin måte å komme seg ut og gjøre noe kjekt sammen med et nytt menneske. Tidligere ville jeg nok i en slik situasjon følt meg ganske lurt, men vi kunne fortsatt hatt det kjekt sammen likevel. Ville ikke blitt en date nr 2 da det er veldig viktig for meg at folk er genuine. Nå har jeg mindre tid til å date da det er mye annet som krever min tid og mye annet jeg også ønsker å prioritere. Jeg hadde nok takket høflig for meg og gått, tror Jeg. Anonymkode: 069eb...55d
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #9 Skrevet 2. mars 2024 En av mange grunner til at jeg ikke gidder Tinder/netttdating. Mye enklere når man treffer noen i det virkelige liv. Da ser man jo med en gang om det er en person man finner attraktiv rent utseendemessig. Gjør man ikke det, så er man jo ikke interessert. Anonymkode: 8a7c7...6c3
BobTheNoob Skrevet 2. mars 2024 #10 Skrevet 2. mars 2024 @GrønnNellik68, vi kan jo spice opp det sosial eksperimentet ditt.. Vi skrev i en annen tråd om hvor risikabelt det er å chatte for lenge med folk du ikke har møtt fordi man bygger opp en fantasivenn i hodet, og når du møter dem endelig så oppdager du at de er en annen person... Hva med å la folk i tråden skrive "fan fiction" om utvalgte brukernavn og beskrive dem og en evt first date slik de ser den for seg. Kunne vært morsomt å se hvor nært eller fjernt fra sannheten man kommer : La meg starte med deg @GrønnNellik68 Brukernavnet ditt antyder at du er et par år eldre enn meg. Du er høy (170-180 et sted), trolig normalt bygd, kanskje mot den slanke siden. Du har halvlangt blondt eller mellomblondt hår som du lar falle naturlig. Store øredobber og og liker å være uformell, så du stiller enten i jeans og genser eller en fargerik kjole som hinter litt om en litt frika eller alternativ tendens. Du er fast i blikket og direkte i tale og bruker en del tid på daten til å stille direkte spørsmål for å analysere daten din. Daten går over et par glass vin og hvis den ikke er helmax så drøyer du ikke ut tiden men har noe du skal rekke. På en skala fra 1-10 hvor overrasket hadde jeg blitt på en blind date? Poenget mitt med dette eksperiementet er å poengtere at selv om man har sett et foto og utvekslet noen meldinger, så er dates fra datingplattformer nesten det samme som blind dates og man har en ide i hodet basert på fantasi om hva man møter.
GrønnNellik68 Skrevet 2. mars 2024 Forfatter #11 Skrevet 2. mars 2024 BobTheNoob skrev (44 minutter siden): @GrønnNellik68, vi kan jo spice opp det sosial eksperimentet ditt.. Vi skrev i en annen tråd om hvor risikabelt det er å chatte for lenge med folk du ikke har møtt fordi man bygger opp en fantasivenn i hodet, og når du møter dem endelig så oppdager du at de er en annen person... Hva med å la folk i tråden skrive "fan fiction" om utvalgte brukernavn og beskrive dem og en evt first date slik de ser den for seg. Kunne vært morsomt å se hvor nært eller fjernt fra sannheten man kommer : La meg starte med deg @GrønnNellik68 Brukernavnet ditt antyder at du er et par år eldre enn meg. Du er høy (170-180 et sted), trolig normalt bygd, kanskje mot den slanke siden. Du har halvlangt blondt eller mellomblondt hår som du lar falle naturlig. Store øredobber og og liker å være uformell, så du stiller enten i jeans og genser eller en fargerik kjole som hinter litt om en litt frika eller alternativ tendens. Du er fast i blikket og direkte i tale og bruker en del tid på daten til å stille direkte spørsmål for å analysere daten din. Daten går over et par glass vin og hvis den ikke er helmax så drøyer du ikke ut tiden men har noe du skal rekke. På en skala fra 1-10 hvor overrasket hadde jeg blitt på en blind date? Poenget mitt med dette eksperiementet er å poengtere at selv om man har sett et foto og utvekslet noen meldinger, så er dates fra datingplattformer nesten det samme som blind dates og man har en ide i hodet basert på fantasi om hva man møter. 10 vil jeg tro. Veldig overrasket men kanskje ikke i positiv retning da ha ha ha ut fra det du har i hodet.
BobTheNoob Skrevet 2. mars 2024 #12 Skrevet 2. mars 2024 5 minutter siden, GrønnNellik68 said: 10 vil jeg tro. Veldig overrasket men kanskje ikke i positiv retning da ha ha ha ut fra det du har i hodet. Og jeg som var sikker på jeg var synsk. 😂 Men det er jo en illustrasjon av poenget mitt. Ufrivillig og uten grunn danner man seg forestillinger om folk. Så både lurt å ha ærlige bilder og kort tid til første møte. (kan jo hende jeg hadde blitt positivt overrasket, da. Jeg beskrev bare en assosiasjon. Ikke drømmedama 😉)
GrønnNellik68 Skrevet 2. mars 2024 Forfatter #13 Skrevet 2. mars 2024 BobTheNoob skrev (16 minutter siden): Og jeg som var sikker på jeg var synsk. 😂 Men det er jo en illustrasjon av poenget mitt. Ufrivillig og uten grunn danner man seg forestillinger om folk. Så både lurt å ha ærlige bilder og kort tid til første møte. (kan jo hende jeg hadde blitt positivt overrasket, da. Jeg beskrev bare en assosiasjon. Ikke drømmedama 😉) 10 var kanskje litt hardt å ta i du hadde rett i noe. La si 7 kanskje. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #14 Skrevet 2. mars 2024 Finnes det noen slike eksperiment der mannen er mye lavere enn hva han har oppgitt på profilen? Om damene hadde vært annerledes da. Anonymkode: bd257...b0d 1
GrønnNellik68 Skrevet 2. mars 2024 Forfatter #15 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Finnes det noen slike eksperiment der mannen er mye lavere enn hva han har oppgitt på profilen? Om damene hadde vært annerledes da. Anonymkode: bd257...b0d ja det hadde vært interessant og sett
lillevill Skrevet 2. mars 2024 #16 Skrevet 2. mars 2024 BobTheNoob skrev (1 time siden): Vi skrev i en annen tråd om hvor risikabelt det er å chatte for lenge med folk du ikke har møtt fordi man bygger opp en fantasivenn i hodet, og når du møter dem endelig så oppdager du at de er en annen person Men det er vel ikke vanlig å fantasere sånn? Treffer jeg noen så tenker jeg at "bildene er sikkert litt gamle og det er sikkert sider ved dem som jeg ikke vil like, de er Kansje ikke seriøse. Kan være det er full klaff men kan jo være ikke!" jeg tenker jo ikke at "åjåjpjåj de er sikkert sååååå sexy og sååå morsomme og perfekte, det er drømmedama ååå kroppen er sikkert sååååå bra " og så ligge å fantasere på kvelden i en uke. Jeg er ikke en labrador i hue liksom. Jeg er smart. Jeg vet at folk ofte har gamle bilder. Det er heeelt vanlig og jeg dater menn.
BobTheNoob Skrevet 2. mars 2024 #17 Skrevet 2. mars 2024 2 minutter siden, lillevill said: Men det er vel ikke vanlig å fantasere sånn? Treffer jeg noen så tenker jeg at "bildene er sikkert litt gamle og det er sikkert sider ved dem som jeg ikke vil like, de er Kansje ikke seriøse. Kan være det er full klaff men kan jo være ikke!" jeg tenker jo ikke at "åjåjpjåj de er sikkert sååååå sexy og sååå morsomme og perfekte, det er drømmedama ååå kroppen er sikkert sååååå bra " og så ligge å fantasere på kvelden i en uke. Jeg er ikke en labrador i hue liksom. Jeg er smart. Jeg vet at folk ofte har gamle bilder. Det er heeelt vanlig og jeg dater menn. Jada. Det høres ut som du har en fornuftig tilnærming. Men fenomenet er velkjent og mye omtalt. Alle danner seg forestillinger om folk i større eller mindre grad før de treffer dem, men sjelden at de holder på som du beskriver og jeg overdriver selvfølgelig ganske mye i denne tråden, bare for å dra det poenget litt langt. Selv har jeg truffet damer som er veldig anderledes enn på bildene og damer som har vært akkurat som de fremstilte seg i profilen. Heldigvis flertallet av siste kategori og spesielt 1 som var veldig anderledes enn hun utga seg for. Jeg har forresten hørt labradorer er ganske smarte..
lillevill Skrevet 2. mars 2024 #18 Skrevet 2. mars 2024 BobTheNoob skrev (Akkurat nå): Jada. Det høres ut som du har en fornuftig tilnærming. Men fenomenet er velkjent og mye omtalt. Alle danner seg forestillinger om folk i større eller mindre grad før de treffer dem, men sjelden at de holder på som du beskriver og jeg overdriver selvfølgelig ganske mye i denne tråden, bare for å dra det poenget litt langt. Selv har jeg truffet damer som er veldig anderledes enn på bildene og damer som har vært akkurat som de fremstilte seg i profilen. Heldigvis flertallet av siste kategori og spesielt 1 som var veldig anderledes enn hun utga seg for. Jeg har forresten hørt labradorer er ganske smarte.. Haha ja men de er også naive. 🤣 Jeg tenker en god dose sunn fornuft er fint å ha med seg når man dater, og egentlig generelt i livet. Om man har store forhåpninger så er fallet så dypt. Det er vel noe jeg har lært i livet for å unngå for store skuffelser. Men jeg merker at noen menn virker veldig håpefulle på at jeg endelig er den perfekte de har sett etter, og er glade i å drømme seg vekk i fantasier og så får de høye forhåpninger. Det er som om de tror at nå skal de endelig møte den perfekte dama de virkelig fortjener og har lett så lenge etter. Noen håper på ting som jeg ikke en gang har nevnt i bion min. Og blir dermed skuffet når fantasien ikke stemmer.. 🤪 Det er litt som når jeg matcher med en dritkjekk fyr som ikke nevner jobb i profilen feks. Da er det egentlig best å tenke at han ikke jobber. Eller om han har tynt hår og bildene er blurry/gamle. Da er det logisk å tenke at Kansje håret nå er borte. Om han ikke smiler så har han ikke perfekte tenner..jeg kan jo tenke positivt, så klart, men da blir jeg skuffet. 🤷 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #19 Skrevet 2. mars 2024 lillevill skrev (7 minutter siden): Haha ja men de er også naive. 🤣 Jeg tenker en god dose sunn fornuft er fint å ha med seg når man dater, og egentlig generelt i livet. Om man har store forhåpninger så er fallet så dypt. Det er vel noe jeg har lært i livet for å unngå for store skuffelser. Men jeg merker at noen menn virker veldig håpefulle på at jeg endelig er den perfekte de har sett etter, og er glade i å drømme seg vekk i fantasier og så får de høye forhåpninger. Det er som om de tror at nå skal de endelig møte den perfekte dama de virkelig fortjener og har lett så lenge etter. Noen håper på ting som jeg ikke en gang har nevnt i bion min. Og blir dermed skuffet når fantasien ikke stemmer.. 🤪 Det er litt som når jeg matcher med en dritkjekk fyr som ikke nevner jobb i profilen feks. Da er det egentlig best å tenke at han ikke jobber. Eller om han har tynt hår og bildene er blurry/gamle. Da er det logisk å tenke at Kansje håret nå er borte. Om han ikke smiler så har han ikke perfekte tenner..jeg kan jo tenke positivt, så klart, men da blir jeg skuffet. 🤷 Syns du har en lur taktikk 😊 Har en tendens til å dagdrømmer å da blir det jo 100 prosent oppspinn. Men viktig å huske at det bare er fantasi ja, å heller bli kjennt med noen før vi tilegger dem egenskaper. Anonymkode: a11c7...854
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #20 Skrevet 2. mars 2024 42 minutter siden, AnonymBruker said: Finnes det noen slike eksperiment der mannen er mye lavere enn hva han har oppgitt på profilen? Om damene hadde vært annerledes da. Anonymkode: bd257...b0d Jeg møtte faktisk en som sa han var 168, som er min høyde. Greia var bare det, at når jeg møtte ham OG gikk på en café med ham, så var jeg den høyeste. 155-160 var mer hans høyde. Han var også kjempetynn, og det gjorde jo at han ble mindre enn meg og. Husker den daten godt, for da vi gikk for å gå til caféen var det tre menn som kom imot og de var minst 180 og de GLODDE sånn. Følte det var litt kleint å gå med en som var så lavere enn meg. Jeg prøvde å være hyggelig og slikt, men en date 2 ble det aldri. Jeg foretrekker menn mellom 170-179. Anonymkode: a6487...b7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå