AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Skrevet 2. mars 2024 Jeg har hatt cravings på salami/saltpølse i et par uker og det er faktisk grunnen til at jeg ikke sover nå klokken 2 på natten😅 Fant ut at jeg måtte Google litt og kom over denne varianten hvor det står på siden til produsenten at den er trygg for gravide. Noen som har testet den? Måler den seg med vanlig gullsalami eller vil jeg sannsynligvis bli skuffet? På nett står det også at gravide kan spise peperoni på pizza, betyr det at hvis jeg tar en brødskive med ost og vanlig salami inni ovnen og steker litt så er det ok?🤔 Anonymkode: 3d6e4...923
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Skrevet 2. mars 2024 Ikke forvent at det smaker vanlig salami, da blir du skuffet. Den mangler den spekede smaken, jeg syns den smaker som en svakere variant av dansk salami. Så lenge spekemat/salami/pepperoni er varmet på over 70 grader kan du spise det ja 😊 Anonymkode: cee5f...323
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 Spiste den mye som gravid, syns den var et veldig godt alternativ😊 Anonymkode: 0bdbc...1e3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #4 Skrevet 2. mars 2024 Jeg spiste den der hele tiden som gravid. Enig med henne over som skriver at den minner om dansk salami. Men jeg liner ikke så godt gullsalami da, liker dansk salami bedre. Og ja, bare stek salamien/ whatever spekemat du vil ha så kan du spise den. Det står også på nettet at du kan spise den etter frysing. Anonymkode: fa139...d8b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #5 Skrevet 2. mars 2024 Hva med å steke spekematen?😅 Anonymkode: a6aa9...e4a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #6 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har hatt cravings på salami/saltpølse i et par uker og det er faktisk grunnen til at jeg ikke sover nå klokken 2 på natten😅 Fant ut at jeg måtte Google litt og kom over denne varianten hvor det står på siden til produsenten at den er trygg for gravide. Noen som har testet den? Måler den seg med vanlig gullsalami eller vil jeg sannsynligvis bli skuffet? På nett står det også at gravide kan spise peperoni på pizza, betyr det at hvis jeg tar en brødskive med ost og vanlig salami inni ovnen og steker litt så er det ok?🤔 Anonymkode: 3d6e4...923 Jeg har heller bakt horn med ost og salami inni. Den der smaker rart og har en rar ettersmak Anonymkode: fd84d...827 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #7 Skrevet 2. mars 2024 Jeg spiste den salamien mye i starten av graviditeten, men så ble jeg lei. Kan dessverre ikke måle seg med favorittsalami som jeg kreiver nå🤤 Anonymkode: 1edc9...ad0
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #8 Skrevet 2. mars 2024 Jeg elsker denne og velger den fremfor vanlig salami! Så mye mykere og en bedre smak, etter min mening Anonymkode: 59572...d21
Willat Skrevet 2. mars 2024 #9 Skrevet 2. mars 2024 Dette var et fint alternativ for meg. Jeg stekte også vanlig salami og vossafår i pannen før jeg tok det på knekkebrød og brødskiver. Det funket også greit for meg når cravingen var som verst.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #10 Skrevet 2. mars 2024 Alle typer pølser. Ikke vær så hysterisk. Anonymkode: 4d11f...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #13 Skrevet 4. mars 2024 Har også cravet salami mye i svangerskapet, og prøvde den der. Den er helt ok. Har ikkje kjøpt mer enn én pakke, for den tilfredsstilte ikke cravingen for min del. Men ville nå bare kjøpt og testa om jeg var deg. Anonymkode: 535d5...0b0 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #14 Skrevet 4. mars 2024 Spiser den mye som gravid Anonymkode: dafef...b55
Capazitet Skrevet 4. mars 2024 #15 Skrevet 4. mars 2024 Fårepølse var det ei eg kjenner som hadde dilla på i svangerskapet
Leonora8 Skrevet 5. mars 2024 #16 Skrevet 5. mars 2024 Helt okey. Jeg spiste kun brødskive med majones og denne i 7 mnd fordi jeg spøy så fælt. Men ikke forvent at den smaker som salami. Som flere sier her mangler den denne spekede smaken, ikke er den særlig salt heller
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #17 Skrevet 5. mars 2024 Jeg likte den ikke. Vi endte med å kaste den. Du kan fint lage ostesmørbrød, men den skal være 70 grader gjennom hele. Anonymkode: e73f2...832
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #18 Skrevet 5. mars 2024 Jeg syntes den var grei, men den smaker ikke som vanlig salami, nei. Du kan spise all slags spekemat så lenge du varmebehandler først, enten det er snakk om skinke eller pølse. Pizza og ostesmørbrød går for det samme. Anonymkode: 683aa...ebd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå