Gjest Acer Skrevet 1. mars 2024 #1 Del Skrevet 1. mars 2024 (endret) Eit økende antall fossilbiler har gått over fra registerreimer til registerkjæder. Registerreimer er "ferskvare" og bør byttes regelmessig anten på kilometer eller antall år. Ein har ingen garanti for at holdbarheten på en registerreim selv på en gammel bil m/ lav km. st. Er bilen kjørt kun 40 /50 tusen km, og bilen er over 10 år burde reimen vert byttet. Ryker en registerreim kan det føre til motorhavari. Har ikkje finnet noen dokumentasjon på holdbarheten på en registerreim i forhold til km. st eller antall år. Bobiler anbefales å bytte registerrim hvert 5 år dersom de står vinterlagret. Å starte en bobilen regelmessig, eller nytte den kan forlenge intervallet på registerreimen Bytte av registerreim er ofte ein dyr ekstrakostnad på omlag kr. 10.000 m/ deler. Ein eldre bil kan kostnadene ved reimskift fort tilsvare bilens verdi dersom den bør skiftes, og noe er bør vere obs . ved kjøp av brukte biler. Linken under kan vere rettningsgivende for hvilke biler som har registerkjæde eller reim. https://www.honestjohn.co.uk/faq/chain-cam/ Endret 1. mars 2024 av Acer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Del Skrevet 2. mars 2024 Ok. Men dette er gammelt nytt for de av oss har eid bil i mange år. Anonymkode: 98dfe...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 2. mars 2024 #3 Del Skrevet 2. mars 2024 Husk at registerkjede ikke er en garanti for billig vedlikehold.... Registerreim er konstruert for å byttes relativt enkelt, om kjedet strekker seg og/eller drev er slitt (skjer oftere på noen biler) er det steikje dyrt å fikse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 2. mars 2024 #4 Del Skrevet 2. mars 2024 I utgangspunktet var reim billig for produsentene å lage. Kostbart for eieren å bytte ved jevne mellomrom. Typisk hadde folkebilen golf og Ford escort reim tidlig. Bmw og Mercedes hadde kjede. Den ene var billig , den andre påkostet. Byttet man ikke reim på tid ble det veldig dyrt. Unntaket var Opel OHC 8v som tålte det🙂. Men når produsenten lager svake register kjede løsninger blir det veldig dyrt. Hadde ikke kjøpt BMW/Mini med N47 (kode) motor. Ofte bare er tidsspørsmål før det kommer ulyder og en regning på 40.000. https://www.sellyourproblemcar.com/bmws-n47-engine-nightmare/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #5 Del Skrevet 2. mars 2024 Har vært byttet kjede og tilbebehør på mange biler med kjede også. De holder lengre, men ikke uendelig. Anonymkode: bd7e2...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå