AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #1 Skrevet 1. mars 2024 Skal jeg veilede de da? Spørre hvordan de gjør det? De jobber på en barnepost så jeg trodde det skulle være kunnskap de satt inne med men.. Anonymkode: 3e827...123
NakenPanda Skrevet 1. mars 2024 #2 Skrevet 1. mars 2024 (endret) De ble sikkert sykepleiere før mattekravet kom.... Endret 1. mars 2024 av NakenPanda 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #3 Skrevet 1. mars 2024 Hvordan blander de feil? Anonymkode: 4923d...617 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #4 Skrevet 1. mars 2024 De blander ikke pulveret i 70grader. Noen ganger er ikke flaskene ordentlig ristet heller Anonymkode: 3e827...123
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #5 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De blander ikke pulveret i 70grader. Noen ganger er ikke flaskene ordentlig ristet heller Anonymkode: 3e827...123 Da klager du. Anonymkode: dc32d...10f 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #6 Skrevet 1. mars 2024 Burde jo egentlig si ifra om. De som skal få MME på sykehuset er vel enten helt nyfødte eller allerede syke og bør iallfall være sikker på å få MME uten bakterier... Anonymkode: 19501...446
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #7 Skrevet 1. mars 2024 Det er bare å si at du foretrekker at den blandes i 70 grader i henhold til helsedirektoratets anbefaling, selv om dette er noe annet enn det som står på pakken. Helsedirektoratets anbefaling er dog ganske hysterisk og utdatert og andre land i Norden har ikke denne anbefalingen. Anonymkode: 16530...d6a
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #8 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Burde jo egentlig si ifra om. De som skal få MME på sykehuset er vel enten helt nyfødte eller allerede syke og bør iallfall være sikker på å få MME uten bakterier... Anonymkode: 19501...446 Den er uten bakterier selv om den blandes i 40 grader. Produsent har ikke lov å kalle det sterilt fordi det er særdeles strenge krav til å kunne kalle et produkt sterilt, men det er tilnærmet sterilt produkt. Anonymkode: 16530...d6a 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #9 Skrevet 1. mars 2024 Hvordan vet du de ikke blander i 70 grader? Anonymkode: e88d7...a69 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #10 Skrevet 1. mars 2024 Reagerte på det samme når min 7 uker gamle datter var innlagt på barneavdelingen. De hadde kokt, avkjølt vann som de helte på flaske, varmet i mikroen til drikkeklar temperatur, og så tilsatte de pulver Anonymkode: ac41c...eaa
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #11 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Reagerte på det samme når min 7 uker gamle datter var innlagt på barneavdelingen. De hadde kokt, avkjølt vann som de helte på flaske, varmet i mikroen til drikkeklar temperatur, og så tilsatte de pulver Anonymkode: ac41c...eaa Syns rart se ga mme til 7 uker. Her nå vi ble innlagt med ene barne når det var 6 uker fikk barne morsmelk fra morsmelk banken på sykehuset. Der jeg lå så sa de de gjorde det til alle barn under 4 mnd Anonymkode: 7ad1a...cca
BobbySocks Skrevet 2. mars 2024 #12 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Reagerte på det samme når min 7 uker gamle datter var innlagt på barneavdelingen. De hadde kokt, avkjølt vann som de helte på flaske, varmet i mikroen til drikkeklar temperatur, og så tilsatte de pulver Anonymkode: ac41c...eaa En helt vanlig måte å gjøre det på norske sykehus og i verden forøvrig. 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #13 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er bare å si at du foretrekker at den blandes i 70 grader i henhold til helsedirektoratets anbefaling, selv om dette er noe annet enn det som står på pakken. Helsedirektoratets anbefaling er dog ganske hysterisk og utdatert og andre land i Norden har ikke denne anbefalingen. Anonymkode: 16530...d6a Det er kun Nestlé som ikke har endret pakningen sin, de er de eneste som nekter. Senest i 2022 var det barn som døde av denne bakterien du bagatelliser. Et sykehus burde følge helsedirektoratet. Anonymkode: 18b25...ef9 7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #14 Skrevet 2. mars 2024 MME trenger ikke blandet i vann som er 70 grader. Hvis du er så misfornøyd med de ansatte på sykehuset så kan du vel blande MME selv? Anonymkode: 233d1...787 5 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #15 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): MME trenger ikke blandet i vann som er 70 grader. Hvis du er så misfornøyd med de ansatte på sykehuset så kan du vel blande MME selv? Anonymkode: 233d1...787 Dette. Anonymkode: f07a2...a9c 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #16 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Syns rart se ga mme til 7 uker. Her nå vi ble innlagt med ene barne når det var 6 uker fikk barne morsmelk fra morsmelk banken på sykehuset. Der jeg lå så sa de de gjorde det til alle barn under 4 mnd Anonymkode: 7ad1a...cca Det er ikke alle sykehus med barneavdeling som har morsmelkbank. Donert morsmelk er en begrenset ressurs, og det må prioriteres. De minste først. At et 7 uker gammelt barn får morsmelk fra donor (og alle opp til 4 mnd!) tyder enten på stort overskudd, at det er en misforståelse at alle får det, eller at det er spesielle behov hos akkurat det barnet. Anonymkode: e2352...af5 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #17 Skrevet 2. mars 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Syns rart se ga mme til 7 uker. Her nå vi ble innlagt med ene barne når det var 6 uker fikk barne morsmelk fra morsmelk banken på sykehuset. Der jeg lå så sa de de gjorde det til alle barn under 4 mnd Anonymkode: 7ad1a...cca Hvor var det? Vi har vært mye på sykehus og om jeg ikke fikk pumpet fikk de mme. Første gang ved 6 uker. Morsmelk fra banken var forbeholdt nfi og de svakeste små. For vår del har vi vært på ous, kalnes og ahus. Anonymkode: 6e79f...e5b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #18 Skrevet 2. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er kun Nestlé som ikke har endret pakningen sin, de er de eneste som nekter. Senest i 2022 var det barn som døde av denne bakterien du bagatelliser. Et sykehus burde følge helsedirektoratet. Anonymkode: 18b25...ef9 I Norge? Eller i USA med helt andre regler for hygiene og en helt annen bakteriekultir? Anonymkode: 6e79f...e5b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #19 Skrevet 2. mars 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke alle sykehus med barneavdeling som har morsmelkbank. Donert morsmelk er en begrenset ressurs, og det må prioriteres. De minste først. At et 7 uker gammelt barn får morsmelk fra donor (og alle opp til 4 mnd!) tyder enten på stort overskudd, at det er en misforståelse at alle får det, eller at det er spesielle behov hos akkurat det barnet. Anonymkode: e2352...af5 Dette. Veldig merking at et så stort barn fikk donormelk. Anonymkode: 6e79f...e5b
yeti92 Skrevet 2. mars 2024 #20 Skrevet 2. mars 2024 Jeg tenker at de vil sette pris på en (vennlig) konstruktiv tilbakemelding om at de ikke blander MME etter retningslinjene. Du kan henvise dem til ammehjelpen sine informasjonssider. Jobber selv på en avdeling der vi har mange barn innlagt. Opplever at de færreste vet hvordan man blander MME korrekt. Enten har de fulgt bruksanvisningen på boksen, eller gjort det slik de har gjort det med egne barn og tenkt at det er riktig. Mange har ikke barn selv eller har aldri brukt MME før. Jeg har hengt opp bruksanvisning og formidler informasjon til alle som trenger det. De er takknemlige for hjelpen og ønsker jo å gjøre ting riktig! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå