AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #1 Skrevet 1. mars 2024 Eller er det bare fordeler? Tenker ikke på lønn og mangel på vikarer, for det vet vi at barnehagefolk har slitt med i mange år.. Hva foretrekker man, privat eller kommunalt? Anonymkode: 94096...fef
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #2 Skrevet 1. mars 2024 Om du trives med barn og har gode kolleger, er det helt topp å jobbe i en barnehage. Kommunalt er kanskje tryggere i forhold til å miste jobben igjen, mens privat kanskje har flere personalfordeler, som f.eks. julebord uten egenandel. Men det varierer sikkert. Anonymkode: 89e27...06f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 Sånn ansettelsesmessig er det vel veldig trygt å være ansatt i barnehage. Godt vern i forhold til oppsigelse, rammer for lønn og pensjon. Jeg valgte å jobbe i kommunale barnehager i de årene jeg jobbet som pedagogisk leder, mer som er prinsipp for min del. Anonymkode: e3079...dfa
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #4 Skrevet 2. mars 2024 Fordelene med kommunal må være pensjonsordningen og en tryggere jobb. I privat er det vel høyere lønn og mange private barnehager har nok bedre råd slik at de får mer og nyere leker og kan arrangere eventer til de ansatte uten at man må betale egenandel. Vil jeg tro da, jeg gjetter litt her. Selv jobber jeg i kommunal, jeg trives med det men det er egentlig mest tilfeldig at det ble kommunal barnehage for min del. Vi får virkelig ingen goder, hadde gratis inngang på svømmehallen tidligere men nå har det blitt borte. Må betale for alt sosialt selv, får ikke en julegave en gang fra sjefene. Anonymkode: 2a114...313
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #5 Skrevet 2. mars 2024 Forresten, ulemper er at det er tungt både psykisk og fysisk til en viss grad. Du må tåle å være sammen med mennesker hele dagen, tåle støy og uro. Fordel er alle de fantastiske barna som du blir så glad i og som du får se utviklingen til, og som blir glad i deg. Anonymkode: 2a114...313 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #6 Skrevet 2. mars 2024 Fordelen for deg i hvilken kontekst? Hva som gir deg personlige fordeler eller hvilken fordeler man får i forhold til andre yrker? til det siste kan jeg vil si at man får nyte sommerværet i stor grad (også unngår jeg å si noe om vinterhalvåret 👍) per nå er jeg så utmattet og frustrert over politkere når det kommer til å satse på barn og unge, at jeg egentlig ikke ser noen fordeler sånn personlig lenger. Sliter seg ut for få mestringsøyeblikk, fordi man konstant henger bak på 😔 Anonymkode: 4a27b...4e2 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #7 Skrevet 2. mars 2024 Ulemper ; støy og stress! Etterhvert kommer du til å merke det på helsa og hue! Anonymkode: 6f6ba...906 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #8 Skrevet 2. mars 2024 Mye dårlige arbeidsmiljøer Ekstra utgifter til klær ( går flere 1000 i året ) får dekket 150 kr i måneden ) Utsatt for sykdommer ( mye smitte av diverse, sier seg selv ) Lav lønn som er vanskelig å leve av Enkelte steder er det ikke nok utstyr-det kan være bøker, nok barnestoler, nok tutekopper og diverse Utsatt for nedsatt hørsel, prolaps i rygg, belastningstader, stressrelaterte sykdommer og høyt blodtrykk Psykiske påkjenninger ofte skapt av foreldre som blir sinte, viser misnøye for alt, klager på den minste ting og faktisk kan gå direkte til angrep på en de ikke liker Få voksne på store barnegrupper, man løper stort sett.. mye brannslukking Mye gratisarbeid på ettermiddag / ting må bli ferdig tidsnok Mange barnehager som har små kjøkken ( selv om man skal lage mat til 20 barn ) hver dag..dårlige planløsninger, tung luft og noen steder har dårlige uteområder i tillegg Barn som slår og biter deg Du må betale for egen kaffe i pausen Mangel på vikarer ved sykdom, mye sykdom, folk er borte stadig vekk Anonymkode: c4648...012
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå