Gå til innhold

Barnet sitter i bilen å venter men mor/far løper inn i butikken i fem minutter? greit eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange meninger rundt dette.

Jeg lar min 4 åring vente i bilen mens jeg løper inn under 5 minutter og kjøper mais til tacoen. Venninnen min som har barn selv mener det ikke er greit 🤨

Hva mener dere ? 

Anonymkode: 2307f...460

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

bare det å stå i kassa-køen tar vanligvis MINST fem minutter da. 

pluss tiden det tar  for å faktisk finne tingene man har tenkt å kjøpe...    

Anonymkode: e9366...56d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror du får mange ulike svar her.. jeg tenker at alle kjenner barnet sitt og området de bor/handler best, og kan avgjøre det. Jeg tenker at noen 4 åringer kan det, andre ikke. 

Svigerfamilien ville sagt nei uansett, og at det er kjempe uansvarlig. Far til det ene barnet i familien her gjorde nettopp dette, og det ble oppstandelse. Det snakkes enda om den dag i dag..

Anonymkode: cc0ea...3ab

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det tar jo ikke nødvendigvis fem minutter bare i kassa? 
Bruker lett under fem minutter fra jeg går ut av bilen til jeg er tilbake om jeg kun skal ha et par småting. 

4 år er muligens litt tidlig. Men unger er jo så ulike. 

Anonymkode: 25e01...3c8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Forskjell på barn, men jeg gjør det samme. Min yngste er til og med under 4 år. 
Hun sitter i bilen og venter mens jeg henter på sfo feks. 
På butikken har hun vel stort sett sittet med storesøsken i bilen. Alene ville jeg vært påpasselig med å låse døren så hun ikke plutselig virrer rundt ute på parkeringsplassen uten tilsyn. 

Anonymkode: ce0d2...53a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det samme. 

Anonymkode: 33e4c...c91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva i alle dager?! 
Nei det gjør det ikke. Jeg ville sagt to-tre min maks på å løpe inn å kjøpe en ting. Du vet hvor den er og går i selvbetjent kasse. Ute igjen på null komma niks. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor det er og da. Om det er på bygda og det er bare din bil parkert så du vet det er få kunder eller på et stort senter der det er kø og kan oppstå uforutsette ting. 

Anonymkode: 89797...1ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Greit det så lenge barnet ikke er redd eller noe. Altså så lenge han er innforstått med å være alene litt. 

Anonymkode: 532da...d8e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er jo veldig stor forskjell på Oslo og Hareid i denne sammenheng.

Anonymkode: 387c9...0df

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Lol nei det gjør det ikke de fleste steder med mindre man handler på en butikk med for få ansatte midt i rushen 

Anonymkode: 165ee...4f7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Er jo veldig stor forskjell på Oslo og Hareid i denne sammenheng.

Anonymkode: 387c9...0df

Vås. Vi gjør da dette i Oslo også. 

Anonymkode: 8286b...e42

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vokste opp i en lite bygd, mamma gikk inn på butikken og lot meg sitte i bilen om det bare var noen småting hun skulle ha. Det gikk helt fint, var aldri noe problem. På et større sted eller i en by ville det kanskje ikke vært så lurt om det er mye kriminalitet der.

Anonymkode: ad6f7...fd4

AnonymBruker
Skrevet

Med eldste min kan jeg gjøre det. Ikke yngste. Har prøvd, og uansett om hun er alene eller om de sitter sammen så er hun en helt annen plass i bilen enn fastspent i setet sitt når jeg er tilbake. Så hun er jeg ikke trygg nok på å gjøre det enda (flere ganger etter disse erfaringene). 

Anonymkode: 90c8d...e52

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fremt du ikke kan se barnet gjennom vindu hele tiden, så nei. Det er ikke innafor!

Anonymkode: 77c3e...cf1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet må kunne komme seg ut av bilen selv og vite hva man skal gjøre om det skjer noe uforutsett.

Så nei, mine barn har ikke fått vente alene i bilen før de har vært 9-10 år.

Anonymkode: 83a56...7c8

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Her kan forvente de vanlige svarene om bilbrann og kidnapping og andre biler som krasjer inn i den parkerte bilen. Det er så mange tråder allerede. Jeg er noe hysterisk og ville ikke gjort det, men jeg har ingen problemer med at andre kan gjøre det. 

Anonymkode: 554aa...94b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hva i alle dager?! 
Nei det gjør det ikke. Jeg ville sagt to-tre min maks på å løpe inn å kjøpe en ting. Du vet hvor den er og går i selvbetjent kasse. Ute igjen på null komma niks. 

Du kommer sikkert i kontroll hvis du kun kjøper en boks mais. Jeg har sluttet å kjøpe kun en banan fordi det tar evigheter  å vente på at betjeningen skal komme. Men er enig i at selvbetjente kasser pleier å gå kjapt ellers. 

Anonymkode: 554aa...94b

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det på lokal butikken eller butikker som ikke ligger midt i smørøyet, men ikke om jeg er nede i sentrum eller må inn på et  senter for å gå på butikken, eller nye ukjente steder. 

Anonymkode: 75717...709

AnonymBruker
Skrevet

Nei...min 4 åring åpner sela (besafe stretch), klatrer frem i førersetet og tuter som en gærning.. dette i trelastbutikker hvor man kjører inn for å få lastet henger...og det er på de 3 minuttene man går ut av bilen for å bipe kortet i kassa. Fint å vite at han kunne kommet seg ut om nødvendig, men helt uaktuelt å la han være alene i bilen annet enn på gårdsplassen mens jeg skraper is.

Anonymkode: 4cc0b...171

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...