Gå til innhold

Blir lekerom på burgerking, macern og lignende vasket?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet om lekerom på for eksempel McDonald’s og Burger King blir vasket? Slike lekerom som minner om små lekeland med «puter»

Har to barnehagebarn, ungene elsker så klart å leke slike steder. Men jeg legger merke til at det er veldig ekkelt, klissete og ikke virker som at det er blitt vasket særlig ofte. Så ja jeg lurer på er det noen som vet noe om det? Er det rutine på å vaske? Er det da grundig vask, eller bare «kattevask» slik at vegger og kontaktpunkter ikke blir vasket 

Anonymkode: 82254...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Regner med at de må ha rutine på å vaske lekerom, så lenge det er inne i restauranten. Ellers ville nok Mattilsynet reagert.

Anonymkode: 8854e...61a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rengjøring på slike plasser er veldig Jallahballa. Har sett når de rengjør, og det er det slappeste jeg har sett. Men dette skjer jo også på enkelt hoteller. Husker når dokumentar 2 innstallerte skjulte kamera på hotell badet, der vaskedamene på flere hoteller vasket vask, dusj og andre ting med dokosten 🤢 

Hadde man visst hvor mye disguisting greier som foregår rundt oss så hadde man ikke gått ut døren hjemme 😳

Anonymkode: cb148...df9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er nasty! Jeg får grøsninger når ungen vil dit å leke, så JA her er håndvask et must og klærne byttes når vi kommer hjem, for jeg orker ikke tanken på at barnet skal leke i senga, sofaen osv med de klærne som er borti alt mulig grums. Usj 

Anonymkode: 6aa29...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror nok Mattilsynet er strenge på hygiene, tar et barn på noe som ikke er rent og putter den i munnen og blir syk så kan man jo klage inn?

Anonymkode: dcf7f...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir de. Temmelig ofte også. Det var jobben ingen ville ha da jeg jobbet på maccern. Franchisehaverne er livredde mattilsynet da de fort kan miste franchiserettinghetene hvis de blir en byrde for kjeden sentralt. 

Anonymkode: 7602c...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som vet om lekerom på for eksempel McDonald’s og Burger King blir vasket? Slike lekerom som minner om små lekeland med «puter»

Har to barnehagebarn, ungene elsker så klart å leke slike steder. Men jeg legger merke til at det er veldig ekkelt, klissete og ikke virker som at det er blitt vasket særlig ofte. Så ja jeg lurer på er det noen som vet noe om det? Er det rutine på å vaske? Er det da grundig vask, eller bare «kattevask» slik at vegger og kontaktpunkter ikke blir vasket 

Anonymkode: 82254...bee

Det blir nok vasket, men det er nok både uker og måneder mellom hver gang alle ballene i "hoppebingen" blir vasket. Men ærlig talt, hvis ungene har det gøy og trives, hva er problemet? Må da være grenser til å ha "støv på hjernen"? Ungene har bare godt av å bli utsatt for et bredt spekter av bakterier og virus. Hver gang de blir utsatt for smitte, vil immunforsvaret bli bedre til å forsvare og nedkjempe infeksjoner. Det er bare positivt å utfordre immunforsvaret litt. "What doesn't kill you, makes you stronger"-

Anonymkode: 50366...58c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...