AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #1 Skrevet 1. mars 2024 Begynte å stusse i sted. Har en vare for salg, den ønskes kjøpt av person i annen norsk by. Han har sendt meg bekreftelse nå, og jeg måtte fylle ut fullt navn, adresse og når det kom til å motta pengene måtte jeg legge inn kortnummer, expire date og den tresifrede koden. Da stoppet jeg opp, for ble plutselig usikker. Er det slik det fungerer? Anonymkode: 970da...65b
enkefru Skrevet 1. mars 2024 #2 Skrevet 1. mars 2024 Nei, visstnok masse scam der, så bør unngås. Hold deg til lokale salgsgrupper 1
enkefru Skrevet 1. mars 2024 #3 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Begynte å stusse i sted. Har en vare for salg, den ønskes kjøpt av person i annen norsk by. Han har sendt meg bekreftelse nå, og jeg måtte fylle ut fullt navn, adresse og når det kom til å motta pengene måtte jeg legge inn kortnummer, expire date og den tresifrede koden. Da stoppet jeg opp, for ble plutselig usikker. Er det slik det fungerer? Anonymkode: 970da...65b Akkurat det du beskriver her er en velkjent svindelmetode som det har vært advart mot i media t.o.m 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #4 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): kortnummer, expire date og den tresifrede koden. Da stoppet jeg opp, for ble plutselig usikker. Er det slik det fungerer? Anonymkode: 970da...65b Selvsagt skal du ikke legge inn disse opplysningene når du skal selge ett produkt. Bra du stoppa. Markedplace er full av scammere. Har ett par ganger lagt ut der i tillegg til en vanlig fb-side. Da kommer disse booten. Bare å ligge unna markedplace Anonymkode: bb38f...700 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå