Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte å stusse i sted. Har en vare for salg, den ønskes kjøpt av person i annen norsk by. Han har sendt meg bekreftelse nå, og jeg måtte fylle ut fullt navn, adresse og når det kom til å motta pengene måtte jeg legge inn kortnummer, expire date og den tresifrede koden. Da stoppet jeg opp, for ble plutselig usikker. Er det slik det fungerer? 

Anonymkode: 970da...65b

Skrevet

Nei, visstnok masse scam der, så bør unngås. Hold deg til lokale salgsgrupper

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Begynte å stusse i sted. Har en vare for salg, den ønskes kjøpt av person i annen norsk by. Han har sendt meg bekreftelse nå, og jeg måtte fylle ut fullt navn, adresse og når det kom til å motta pengene måtte jeg legge inn kortnummer, expire date og den tresifrede koden. Da stoppet jeg opp, for ble plutselig usikker. Er det slik det fungerer? 

Akkurat det du beskriver her er en velkjent svindelmetode som det har vært advart mot i media t.o.m

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

kortnummer, expire date og den tresifrede koden. Da stoppet jeg opp, for ble plutselig usikker. Er det slik det fungerer? 

Selvsagt skal du ikke legge inn disse opplysningene når du skal selge ett produkt. Bra du stoppa.

Markedplace er full av scammere. Har ett par ganger lagt ut der i tillegg til en vanlig fb-side. Da kommer disse booten. Bare å ligge unna markedplace

Anonymkode: bb38f...700

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...