AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #1 Del Skrevet 1. mars 2024 Dette er primært fokusert mot folk som leier altså : Leier eller eier du ?...(Nå sikter jeg til folk utenfor Oslo, studenter er ikke innbefattet i denne spørsmålsstillingen) I Oslo så virker det som normen er å leie, det er vel vanskelig å finne seg noe særlig annet enn 20 kvadratmerer uten å betale 3 millioner for det.. Men til resten av brukerne her inne, hvor vanlig er det å leie? Når man leier så sier man jo fra seg muligheten til å bestemme over sitt "eget", muligheten til å få tilgang på "billige penger" (i form av lån på egen bolig) og de fleste andre muligheter folk som eier sitt eget har...Jeg bare lurer🙄 Anonymkode: 98816...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #2 Del Skrevet 1. mars 2024 Jeg kjenner kun folk som eier i Oslo, jeg. Men jeg er 45 år. Jeg eier en liten leilighet, bor ikke i Oslo. Anonymkode: dd5e1...153 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #3 Del Skrevet 1. mars 2024 De færreste eier helt. I de fleste tilfeller eier bankene størstedelen. Kanskje en selv eier to fliser av baderomsgulvet. En betaler også svin høye renter til banken for å ha boliglån. "Det er omtrent 2,3 millioner privathusholdninger i Norge. 63 prosent er selveiere, mens 14 prosent er andels- eller aksjeeiere. Det betyr at 77 prosent av husholdningene eier boligen de bor i, og de resterende 23 prosentene leier." https://www.ssb.no/bygg-bolig-og-eiendom/artikler-og-publikasjoner/stort-flertall-eier-boligen Jeg (k 46 bor ikke i Oslo) er en del av de 23%. og jeg synes det er helt greit å leie. Ikke store reprasjoner som jeg har ansvar for, ikke bekymre meg nevneverdig om renten stiger til over skorsteinen. Ja jeg kan ikke male stuen spygrønn og andre type ting men det er ikke det store savnet heller. Anonymkode: 407e3...901 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 1. mars 2024 #4 Del Skrevet 1. mars 2024 Eier i Oslo. Finnes boligeiere her også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #5 Del Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): De færreste eier helt. I de fleste tilfeller eier bankene størstedelen. Kanskje en selv eier to fliser av baderomsgulvet. En betaler også svin høye renter til banken for å ha boliglån. "Det er omtrent 2,3 millioner privathusholdninger i Norge. 63 prosent er selveiere, mens 14 prosent er andels- eller aksjeeiere. Det betyr at 77 prosent av husholdningene eier boligen de bor i, og de resterende 23 prosentene leier." https://www.ssb.no/bygg-bolig-og-eiendom/artikler-og-publikasjoner/stort-flertall-eier-boligen Jeg (k 46 bor ikke i Oslo) er en del av de 23%. og jeg synes det er helt greit å leie. Ikke store reprasjoner som jeg har ansvar for, ikke bekymre meg nevneverdig om renten stiger til over skorsteinen. Ja jeg kan ikke male stuen spygrønn og andre type ting men det er ikke det store savnet heller. Anonymkode: 407e3...901 Helt greit svar. Du har da kanskje ikke behov for å låne penger (billig), eller andre kapitalkrevende ting? Ingen barn du skulle/føler for å hjelpe inn på et eventuelt fremtidig boligmarked? Anonymkode: 98816...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 1. mars 2024 #6 Del Skrevet 1. mars 2024 Eier enebolig nå, sånn _helt_ juridisk så eier man ikke når man kjøper i borettslag, man kjøper egentlig bare en bruksrett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #7 Del Skrevet 1. mars 2024 bvp skrev (1 minutt siden): Eier enebolig nå, sånn _helt_ juridisk så eier man ikke når man kjøper i borettslag, man kjøper egentlig bare en bruksrett. Helt enig. Man kjøper bare en bruksrett...En rett som "markedet" har satt en pris på....Man blir på alle måter bare en brikke i et større spill, uten noen egentlig påvirkningskraft. Det er trist... Anonymkode: 98816...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jj1993 Skrevet 1. mars 2024 #8 Del Skrevet 1. mars 2024 Eier egen enebolig sammen med samboer. Landlig sted et godt stykke fra Oslo. Her får man enebolig på 200 m2 ++ for 3,5 mill og oppover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #9 Del Skrevet 1. mars 2024 Eier i en storby, men ikke Oslo. Bant renta i 2022, så det stresser meg ikke. Bor ikke i borettslag. Anonymkode: 107cb...602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 1. mars 2024 #10 Del Skrevet 1. mars 2024 Leier leilighet i en mindre by på østlandet. Trives med det og vi har huseiere som lar oss gjøre utbedringer uten at vi må spørre hver gang 😊 Har veldig greie utleiere. Jeg får ikke lån til bolig og samboer ønsker ikke å ta opp boliglån, så da leier vi. Det har vi gjort i de 9 årene vi har vært sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #11 Del Skrevet 1. mars 2024 Eier. På bygda. Her får en kjøpt boliger fra 1.5mill, hvis en følger med får en til tider lavere Anonymkode: ebfaa...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 1. mars 2024 #12 Del Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt enig. Man kjøper bare en bruksrett...En rett som "markedet" har satt en pris på....Man blir på alle måter bare en brikke i et større spill, uten noen egentlig påvirkningskraft. Det er trist... Anonymkode: 98816...9d0 Synd det er så litt kunnskap om akkurat det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #13 Del Skrevet 1. mars 2024 jj1993 skrev (1 minutt siden): Eier egen enebolig sammen med samboer. Landlig sted et godt stykke fra Oslo. Her får man enebolig på 200 m2 ++ for 3,5 mill og oppover. Nydelig 😋 Bor cirka 1 times kjøring fra det "forjettede land" (Oslo), og har enebolig, stor, romslig tomt på 1,2 mål og alt annet på stell. Til den latterlige sum av 600 000 (kjøpte huset mitt i 2002)..Jeg ler både høyt og lenge av alle de idiotene i Oslo som føler seg "heldige" når de har kjøpt seg et lite kott på 25 kvadratmeter til 3 millioner 🤣🤣 Anonymkode: 98816...9d0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #14 Del Skrevet 1. mars 2024 Jeg leier, og har leid siden jeg flyttet hjemmefra, vil nok dessverre aldri få økonomi til å kjøpe meg noe eget. Er ikke bare Oslo-by som er dyr å kjøpe i, stor-Oslo er også dyrt. Anonymkode: 42a0a...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #15 Del Skrevet 1. mars 2024 Eier tomannsbolig i Olso Anonymkode: 46bce...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #16 Del Skrevet 1. mars 2024 Bor i Oslo, leier med samboer. Har nok penger til å kjøpe uten å låne, men vi ønsker frihet. Anonymkode: 06880...eb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussemor47 Skrevet 2. mars 2024 #17 Del Skrevet 2. mars 2024 Eier to boliger nord for Oslo😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #18 Del Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nydelig 😋 Bor cirka 1 times kjøring fra det "forjettede land" (Oslo), og har enebolig, stor, romslig tomt på 1,2 mål og alt annet på stell. Til den latterlige sum av 600 000 (kjøpte huset mitt i 2002)..Jeg ler både høyt og lenge av alle de idiotene i Oslo som føler seg "heldige" når de har kjøpt seg et lite kott på 25 kvadratmeter til 3 millioner 🤣🤣 Anonymkode: 98816...9d0 Vi ler også, hvem faen vil bo på landet! Anonymkode: 23474...9a9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #19 Del Skrevet 2. mars 2024 Er 33 og leier. Og fortsetter med det resten av livet. Ingen lån og friheten til å flytte meg når og hvor jeg vil. Anonymkode: bbdba...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #20 Del Skrevet 2. mars 2024 Boligmarkedet kommer til å krasje snart. Agenda 2030 all the way. Alle skal være fattig og være glad. Så før eller siden spiller det ingen rolle. Alle skal ruineres. Anonymkode: bbdba...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå