Gå til innhold

Etter smokkeslutt - mer krangling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Sønnen min fyller tre nå om en ukes tid og han sluttet med smokken for et par uker siden. Når han og storesøster skal legge seg (de har lagt seg samtidig hittil, men det endres nå fordi det fungerer bedre) så har de kranglet noe innmari. 

De tidene han vanligvis har brukt smokk har heller blitt til krangling mellom de to . 

Er det noen her som har en erfaring med dette om det er en fase eller at han må venne seg til å ikke bruke smokk ? Avvenningen gikk over all forventning.

Anonymkode: f3a0a...9d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hei. Sønnen min fyller tre nå om en ukes tid og han sluttet med smokken for et par uker siden. Når han og storesøster skal legge seg (de har lagt seg samtidig hittil, men det endres nå fordi det fungerer bedre) så har de kranglet noe innmari. 

De tidene han vanligvis har brukt smokk har heller blitt til krangling mellom de to . 

Er det noen her som har en erfaring med dette om det er en fase eller at han må venne seg til å ikke bruke smokk ? Avvenningen gikk over all forventning.

Ja, mer følelser etter smokkeslutt her og. Ikke bare det, men før pleide jeg å måtte vekke han kl 6 i ukedagene og sive til 7 i helgene. Nå har han vært våken mellom 4-5 hver morgen, det har pågått i over 1 måned. Det er flere trassanfall, mer sinne, mer følelser av alle slag og han skal krangle så fort vi har ledig tid. Jeg tror det er en overgang, det vil nok roe seg, men det er tøft mens det pågår.

3 åring her og 

Anonymkode: 10dfe...7e1

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde mye av det samme rundt smokkeslutt. Mye følelser hos barnet. Er vel en grunn til at smokk kalles «pacifyer» på engelsk. Men det gikk seg veldig greit til. Var en tung høst, da vi sluttet (i oktober), men innen jul var hun tilbake til normalen. I likhet med dere gikk selve sluttingen over all forventning. 

Anonymkode: c28c6...2f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja, mer følelser etter smokkeslutt her og. Ikke bare det, men før pleide jeg å måtte vekke han kl 6 i ukedagene og sive til 7 i helgene. Nå har han vært våken mellom 4-5 hver morgen, det har pågått i over 1 måned. Det er flere trassanfall, mer sinne, mer følelser av alle slag og han skal krangle så fort vi har ledig tid. Jeg tror det er en overgang, det vil nok roe seg, men det er tøft mens det pågår.

3 åring her og 

Anonymkode: 10dfe...7e1

Han har ikke våknet særlig tidligere her, for han liker å ligge å kose lenge.. men savner de smokkelydene for å være ærlig 😅 men fint at flere erfarer det samme ❤️

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Opplevde mye av det samme rundt smokkeslutt. Mye følelser hos barnet. Er vel en grunn til at smokk kalles «pacifyer» på engelsk. Men det gikk seg veldig greit til. Var en tung høst, da vi sluttet (i oktober), men innen jul var hun tilbake til normalen. I likhet med dere gikk selve sluttingen over all forventning. 

Anonymkode: c28c6...2f6

Ja altså det gikk utrolig fint, det var litt klaging og han spurte flere ganger etter den, han gråt kanskje èn gang bare, men virket som han godtok forklaringen min og at jeg lovet han skulle få gave fordi han var blitt så stor.. jeg merker han kan ha en del følelsesutbrudd, og de første dagene virket han litt frustrert fordi han var pleid p bruke smokken som trøst, men det gikk seg fort til da han skjønte at jeg var der uansett for å gi kos og klem.. heldigvis har ikke det endret seg .. og kranglingen kommer nok til å fortsette, men håper litt at det går seg til og at smokkeslutt er årsaken til noe av det ...

• Hjerte 1
Skrevet

Det är väl också så att sonen har blivit äldre, och krangling, protester och testande av gränser följer med utvecklingen.

AnonymBruker
Skrevet

Lettere å snakke uten smokk?

Anonymkode: 1995c...663

AnonymBruker
Skrevet

Var mer følelser i sving uten smokk, ja. Var egentlig utfordrende for alle parter, for vi foreldre hadde jo og en vane med å gi smokk når det var behov for å roe ned eller andre ting. Legging ble og mye verre, for smokken hadde jo hjulpet å finne roen

Det var en berg og dalbane en stund. Det gikk ganske raskt over, selv om det tidvis nesten fristet å gi smokk. Barnet selv var kjempestolt over å ha blitt så stor at hen ikke brukte smokk lengre og, så det var jo ikke aktuelt 

Anonymkode: 674e2...6da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...