oleidole1999 Skrevet 1. mars 2024 #1 Del Skrevet 1. mars 2024 Putler hinter og truer stadig vekk europa med krig og invasjon. Vi må ikke ta det for gitt, men ta mannen på ordet. Faktisk tror jeg han er villig til å gå til angrep om det skjærer seg totalt i Ukraina. Så.. mitt spørsmål er: Har dere lagt noe plan på hvor og hvordan dere vil flykte fra landet i tilfellet en invasjon? Hvor vil dere flykte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 1. mars 2024 #2 Del Skrevet 1. mars 2024 oleidole1999 skrev (32 minutter siden): Putler hinter og truer stadig vekk europa med krig og invasjon. Vi må ikke ta det for gitt, men ta mannen på ordet. Faktisk tror jeg han er villig til å gå til angrep om det skjærer seg totalt i Ukraina. Så.. mitt spørsmål er: Har dere lagt noe plan på hvor og hvordan dere vil flykte fra landet i tilfellet en invasjon? Hvor vil dere flykte? Hvis det skjærer seg i Ukraina, tror du da han har styrker til angripe Europa? 😉 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Tiholt Skrevet 3. mars 2024 #3 Del Skrevet 3. mars 2024 On 3/1/2024 at 4:17 PM, lady90 said: Hvis det skjærer seg i Ukraina, tror du da han har styrker til angripe Europa? 😉 Så klart har de det! Disse storhetstankene til nordmenn er farlige 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 3. mars 2024 #4 Del Skrevet 3. mars 2024 Arne Tiholt skrev (17 minutter siden): Så klart har de det! Disse storhetstankene til nordmenn er farlige ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 3. mars 2024 #5 Del Skrevet 3. mars 2024 On 3/1/2024 at 3:44 PM, oleidole1999 said: Putler hinter og truer stadig vekk europa med krig og invasjon. Vi må ikke ta det for gitt, men ta mannen på ordet. Faktisk tror jeg han er villig til å gå til angrep om det skjærer seg totalt i Ukraina. Så.. mitt spørsmål er: Har dere lagt noe plan på hvor og hvordan dere vil flykte fra landet i tilfellet en invasjon? Hvor vil dere flykte? i Frankrike. Teorisk... Jeg har fransk pass men samtidig reiser jeg ikke uten katten min 😑 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 3. mars 2024 #6 Del Skrevet 3. mars 2024 oleidole1999 skrev (På 1.3.2024 den 15.44): Så.. mitt spørsmål er: Har dere lagt noe plan på hvor og hvordan dere vil flykte fra landet i tilfellet en invasjon? Hvor vil dere flykte? I tilfelle en invasjon? Fra hvem? Russland har i dag ikke kapasitet til å invadere og okkupere Norge. Flykte fra landet? Skulle Norge bli invadert av noen, så er det bare feige mennesker som rømmer landet. Resten av oss melder oss frivillig til å forsvare landet og våre verdier. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 7. mars 2024 #7 Del Skrevet 7. mars 2024 NordicViking skrev (På 3.3.2024 den 21.17): I tilfelle en invasjon? Fra hvem? Russland har i dag ikke kapasitet til å invadere og okkupere Norge. Ikke i dag, men hvis vi gir dem tid og mulighet til å forberede seg, så kan de gjøre det. Det er derfor vi må gi alt Ukraina trenger for å knuse Russland militært, en gang for alle. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 7. mars 2024 #8 Del Skrevet 7. mars 2024 (endret) NatNat skrev (På 3.3.2024 den 20.32): i Frankrike til Frankrike? Er du sikker? Pr. nå blir vel Frankrike sett på som en mye større fiende enn Norge (jfr. Macrons seneste uttalelser om soldater til Ukraina) Endret 12. mars 2024 av Anne Liese Braun 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apen Julius Skrevet 7. mars 2024 #9 Del Skrevet 7. mars 2024 Til Bergen. Bergen ligger jo som kjent ikke i Norge. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apen Julius Skrevet 7. mars 2024 #10 Del Skrevet 7. mars 2024 (endret) Én ting har jeg forstått med Putin. Det er at det er vanskelig å forstå Putin. Selv etter å ha lest Putin-biografien til Hans-Wilhelm Steinfeld og andre bøker om både eldre og nyere russisk historie. Det er jo ikke intelligent det han har gjort. Man kan kanskje si at han har ønsket å holde Nato-grensene lengst mulig unna Moskva sånn at selv bare prat om at Ukraina skulle kunne bli medlemmer var nok til å reagere militært. Men så fikk jo Russland og Putin vite i forkant, av Finlands regjering, at en invasjon av Ukraina høyst trolig ville gjøre at Finland søkte medlemskap straks. Og det skjedde. Så hvis Nato-frykt var den egentlig årsaken så ville jo nettopp å ikke invadere være det mest fornuftige for å holde Nato-grensene unna. Det sprutgærne nazi-pratet Putin kom med dagen da invasjonen startet var nok mest ment for publikum innenriks, for de som allerede var tilstrekkelig hjernevasket, for de delene av folket de fleste av de første soldatene kommer fra trengte en "forklaring" for å ikke desertere før det hadde kommet i gang. For selv om Russland nå skulle "vinne" på den måten at de får erstattet de valgte myndighetene med en samarbeidsvillig udemokratisk quisling-regjering i Kiev eller til og med innlemmet hele Ukraina i Russland, så vil jo ukrainerne være okkuperte og det kan ta generasjoner å få kuet og hjernevasket de tilstrekkelig til at de selv tror de er russere. Invasjonen blir dyr, okkupasjonen kan bli enda dyrere. Hvis han ikke tar en Stalin og holodomerer og deporterer alle som kan tenkes å åpne munnen. Min teori er at Putin og klikken av ja-menn har ruset seg så mye på sin egen løgn-propaganda at de hadde begynt å tro på den selv. En ond sirkel, ærlige journalister mistet jobben, propagandister overtok og skjønte fort hvordan de måtte skrive og spinne nyheter for å gjøre Putin fornøyd så de beholdt jobben. En spiral av et ekkokammer. Det er vesten-ditt og vesten-datt - alt hva transevesten har skylden for der borte - det er omtrent alt som er galt. Hvis de bare visste hvor lite vi tenkte på Russland før 2022. Hvis vesten gikk under så ville Putin være blant de som savnet det mest. Hvem skulle han nå skylde på for alt? Endret 7. mars 2024 av Apen Julius 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 8. mars 2024 #11 Del Skrevet 8. mars 2024 jeg vet rett og slett ikke hva - eller hvem - jeg skal tro lenger Putin mener jo oppriktig at Ukraina hører til Russland. Dette begrunner han historisk (jfr. den lange utredningen han hadde med Tucker Carlson). Videre mener han at USA står bak Maidan-opprøret som ledet til utskiftning av den Russland-vennlige regjeringa. Jeg aner ikke hvor sterkt - om i det hele tatt - USA hadde en finger med i spillet der, men det taler jo ikke akkurat for USAs uskyld når man kjenner til den lekkede samtalen mellom Neuland og Pyatt og hennes berømte utsagn "Fuck the EU". Sånn sett, kan man "håpe på" at det kun er Ukraina han er ute etter, og at det stopper der. På et punkt blir muligens Putin (og alle andre) så lei av hele krigsidiotiet at man blir enige om en splittelse av Ukraina. Øst til Russland og Vest fortsetter å leve under ukrainsk flagg. den som lever får se og én ting er sikkert; det spres løgner både i øst og i vest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 9. mars 2024 #12 Del Skrevet 9. mars 2024 Tråden er ryddet for avsporing. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apen Julius Skrevet 11. mars 2024 #13 Del Skrevet 11. mars 2024 On 3/8/2024 at 8:09 AM, Anne Liese Braun said: jeg vet rett og slett ikke hva - eller hvem - jeg skal tro lenger Putin mener jo oppriktig at Ukraina hører til Russland. Dette begrunner han historisk (jfr. den lange utredningen han hadde med Tucker Carlson). Videre mener han at USA står bak Maidan-opprøret som ledet til utskiftning av den Russland-vennlige regjeringa. Jeg aner ikke hvor sterkt - om i det hele tatt - USA hadde en finger med i spillet der, men det taler jo ikke akkurat for USAs uskyld når man kjenner til den lekkede samtalen mellom Neuland og Pyatt og hennes berømte utsagn "Fuck the EU". Sånn sett, kan man "håpe på" at det kun er Ukraina han er ute etter, og at det stopper der. På et punkt blir muligens Putin (og alle andre) så lei av hele krigsidiotiet at man blir enige om en splittelse av Ukraina. Øst til Russland og Vest fortsetter å leve under ukrainsk flagg. den som lever får se og én ting er sikkert; det spres løgner både i øst og i vest Ukraina er ikke første krigstokt han har vært på. Georgia, Syria, Tsjetsjenia. Hvorfor skal han stoppe hvis ting i hans øyne går bra? Er visse gradsforskjeller på løgn da mellom land som har utskiftbare ledere og de som ikke har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 11. mars 2024 #14 Del Skrevet 11. mars 2024 Apen Julius skrev (4 timer siden): Ukraina er ikke første krigstokt han har vært på. Georgia, Syria, Tsjetsjenia. Godt poeng. Så det er muligens hele ex-Sovjet han er ute etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 11. mars 2024 #15 Del Skrevet 11. mars 2024 Flykte? Hvis Putin invaderer resten av Europa så får du først og fremst et skikkelig problem med å komme deg ut. Og hvem tror du ønsker å ta i mot deg blant millioner av europeiske flyktninger? Du ser vel selv hvor interessert Amerika er i flyktninger for tiden. I en situasjon med akutt flyktningekrise i Europa så tror jeg du er avhengig av ganske mye penger (annen valuta) for å få noen til å ta i mot deg. Muligens også for å bestikke russerne til å la deg slippe ut. Jeg tror ikke det er mange på Kvinneguiden som kvalifiserer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. mars 2024 #16 Del Skrevet 11. mars 2024 Hvilke årsaker finnes til at vi/Europa ikke bare sender alle kluter til Ukraina og stopper jævelen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 11. mars 2024 #17 Del Skrevet 11. mars 2024 Klink skrev (2 minutter siden): Hvilke årsaker finnes til at vi/Europa ikke bare sender alle kluter til Ukraina og stopper jævelen? fordi det ville utløse et helvete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 11. mars 2024 #18 Del Skrevet 11. mars 2024 Anne Liese Braun skrev (2 minutter siden): fordi det ville utløse et helvete Atomkrig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 11. mars 2024 #19 Del Skrevet 11. mars 2024 Klink skrev (1 minutt siden): Atomkrig? ingen rasjonelle aktører vil med viten og vilje åpne den luka. Men sannsynligheten for "uhell" øker. Den er vel allerede nå relativt stor. Og så kan man jo diskutere inn i evigheten om hvorvidt alle aktørene faktisk er rasjonelle til enhver tid. .. tåpelig sammenligning kanskje, men dere husker han piloten som hadde bestemt seg for å begå selvmord? Han tok like godt med seg hele flyet fullt av passagerer inn i styrten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oleidole1999 Skrevet 12. mars 2024 Forfatter #20 Del Skrevet 12. mars 2024 (endret) Nymerïa skrev (22 timer siden): Flykte? Hvis Putin invaderer resten av Europa så får du først og fremst et skikkelig problem med å komme deg ut. Og hvem tror du ønsker å ta i mot deg blant millioner av europeiske flyktninger? Du ser vel selv hvor interessert Amerika er i flyktninger for tiden. I en situasjon med akutt flyktningekrise i Europa så tror jeg du er avhengig av ganske mye penger (annen valuta) for å få noen til å ta i mot deg. Muligens også for å bestikke russerne til å la deg slippe ut. Jeg tror ikke det er mange på Kvinneguiden som kvalifiserer. hva er du for en? hardbarka patriot som vil stille seg opp på første rekke med patroner opp til tennene? hvis du skal nedverge folk her i forumet, så kan du starte med deg selv. vi som har satt oss inn i litt krig og faenskap gjennom moderne tid, så vet vi veldig godt at å flykte er det første man gjør, og det finnes flere land i verden med vett mellom ørene som tar imot flyktninger som trenger akutt hjelp! fortsett å leve under falske tanker som gjør deg berolig.. Endret 12. mars 2024 av oleidole1999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå