Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger litt hjelp og råd, jeg har en sønn på 3 uker og dette er mitt første barn så jeg vet ikke helt hva som er normalt eller ikke. De siste 4 dagene har han ville ammet ekstremt mye, fiser mye spesielt på natten og er grinete men han har ikke kolikk. På natten sover han kanskje 2 timer så er han  sulten og når vi da ammer er det amming, soving, amming, soving som om han sovner før han er mett og dette fortsetter i kanskje 2 timer før han sover en stund igjen.

Anonymkode: 90536...8f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt normalt og vil bli bedre etterhvert. Med mine ble det noe bedre rundt 6 ukers alder og så ble det bare bedre og bedre med tiden. Husk å la lille rape etter måltider så hjelper det baby mot magevondt og fising. Luften må ut, enten oppe eller nede😊  Hilsen tobarnsmor.

Anonymkode: a82cf...061

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt ❤️ mine sov 4-5 timer før melk først fra 8 uker. 

Anonymkode: 8d86b...cce

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres normalt ut. Her var det amming minst hver 3. time døgnet gjennom. 

Anonymkode: 155f2...6d3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt, og vil være sånn en stund fremover. 

Om det er mye fising, så tyder jo det på mye luft. Om du er god på å rape han etter måltider, og det ikke hjelper, så vil jeg anbefale deg å se på om du spiser noe som kan lage luft. 
(Typisk løk, kål o.l.) 
Du kan jo også se om du skal kutte ut slike "risikomatvarer" en kortere periode for se om det blir mindre fising og magevondt. 

Det kan også være at han svelger mye luft. Enten om han ikke har godt nok sugetak, eller om han er litt for "ivrig" og svelger ned mer enn han klarer å få ut av brystet. I så fall kan det være lurt å få litt hjelp av en ammehjelper, om du tror det kan være årsaken. 

Det er nok også fare for at han sovner før han er ordentlig mett. I så fall må du finne ut om du klarer å holde han våken nok til å få ammet ferdig. 

Men 3 uker er fortsatt ganske liten, så det er stor mulighet for at dette bare er helt normal nyfødt baby, som ikke har stor nok mage til å spise så mye av gangen. 

Anonymkode: 96ec9...a71

AnonymBruker
Skrevet

Det der er veldig veldig normalt. Når de henger på puppen 24/7 kan det være økedøgn. 

Anonymkode: 86c36...3fb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt normalt ut :hjerte: Det er mye spising, promping, bæsjing og kort søvn i starten. 

Anonymkode: 3f361...505

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er helt normalt, og vil være sånn en stund fremover. 

Om det er mye fising, så tyder jo det på mye luft. Om du er god på å rape han etter måltider, og det ikke hjelper, så vil jeg anbefale deg å se på om du spiser noe som kan lage luft. 
(Typisk løk, kål o.l.) 
Du kan jo også se om du skal kutte ut slike "risikomatvarer" en kortere periode for se om det blir mindre fising og magevondt. 

Det kan også være at han svelger mye luft. Enten om han ikke har godt nok sugetak, eller om han er litt for "ivrig" og svelger ned mer enn han klarer å få ut av brystet. I så fall kan det være lurt å få litt hjelp av en ammehjelper, om du tror det kan være årsaken. 

Det er nok også fare for at han sovner før han er ordentlig mett. I så fall må du finne ut om du klarer å holde han våken nok til å få ammet ferdig. 

Men 3 uker er fortsatt ganske liten, så det er stor mulighet for at dette bare er helt normal nyfødt baby, som ikke har stor nok mage til å spise så mye av gangen. 

Anonymkode: 96ec9...a71

Han virker også veldig sint og utålmodig når han ikke fått pupp med en gang. Er dette normalt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han virker også veldig sint og utålmodig når han ikke fått pupp med en gang. Er dette normalt?

Ja😊

Anonymkode: 837e4...c7d

AnonymBruker
Skrevet

Økedøgn?

Anonymkode: 96a5c...e70

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

En baby er ikke sint; husk at det er deres måte og kommunisere på, med gråt og sutring. Han prøver uttrykke til deg at han er sulten. Vi har hatt to utålmodige gutter, som helst skulle hatt maten igår hver gang de skal spise; det er helt vanlig :) 

Anonymkode: 3f361...505

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som økedøgn. Det er for å få opp produksjonen din, så da henger de på puppen og er misfornøyde uten. Å han er ikke sint, men opplever at et av de mest grunnleggende behovene ikke dekkes, og da er det sånn de sier ifra. 

Anonymkode: 86c36...3fb

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...