AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #1 Skrevet 1. mars 2024 Psykologen min har spurt om å få skrive oppgave om meg. Dette er en oppgave som del av spesialistutdanningen hennes. Er der noen her som har erfaring med slike oppgaver? Kan jeg bli gjenkjent? Psykologen sier jeg vil bli anonymisert, men lurer på om det likevel er fare for at jeg blir gjenkjent. Anonymkode: 1efd1...ed6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #2 Skrevet 1. mars 2024 Jeg ble spurt om å være grunnlaget for oppgaver til sykepleiere, det skulle anonymiseres, ikke nevne sted, alder bare kjønn. Jeg sa ja. Anonymkode: c2a3a...b0f 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #3 Skrevet 1. mars 2024 Jeg ble spurt om det samme, siden jeg var en pasient med «kompleks problematikk». Sa ja.. har ikke lest oppgaven til psykologen.. 🤔 Noen år siden da 🤔 Anonymkode: ac5e8...dac
Purple_Pixiedust Skrevet 1. mars 2024 #4 Skrevet 1. mars 2024 Jeg har skrevet mange oppgaver om pasienter (ikke psykolog), og de alle har vært helt anonym. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #5 Skrevet 1. mars 2024 Alt vil bli anonymisert. Anonymkode: 71f48...f9e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #6 Skrevet 1. mars 2024 Takker for svar. Psykologen har sagt at oppgaven vil være anonymisert, men hvor anonymisert er det? Selv om de fjerner navn og sted så kan det jo være mange opplysninger i oppgaven som er mulig å gjenkjenne for de som kjenner min historie. TS Anonymkode: 1efd1...ed6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #7 Skrevet 1. mars 2024 Det er veldig strengt og det vil ikke tas med opplysninger som gjør at noen kan kjenne deg igjen. Anonymkode: b062a...084 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #8 Skrevet 2. mars 2024 18 hours ago, AnonymBruker said: Takker for svar. Psykologen har sagt at oppgaven vil være anonymisert, men hvor anonymisert er det? Selv om de fjerner navn og sted så kan det jo være mange opplysninger i oppgaven som er mulig å gjenkjenne for de som kjenner min historie. TS Anonymkode: 1efd1...ed6 Noen som har svar på denne? TS Anonymkode: 1efd1...ed6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #9 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen som har svar på denne? TS Anonymkode: 1efd1...ed6 Foreslår at du spør psykologen om de konkrete tingene du er bekymret for. Du vil bli anonymisert. Du kan og søke opp oppgaver fra andre psykologer og se hvordan pasienter er anonymisert, evt spørre psykologen om hun kan vise deg eksempler på oppgaver som er skrevet av andre tidligere. Anonymkode: f7653...b5f 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #10 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Takker for svar. Psykologen har sagt at oppgaven vil være anonymisert, men hvor anonymisert er det? Selv om de fjerner navn og sted så kan det jo være mange opplysninger i oppgaven som er mulig å gjenkjenne for de som kjenner min historie. TS Anonymkode: 1efd1...ed6 Hvor sannsynlig er det at noen du kjenner søker opp spesialistoppgaver i psykologi? Anonymkode: fee64...b1c 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #11 Skrevet 2. mars 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Foreslår at du spør psykologen om de konkrete tingene du er bekymret for. Du vil bli anonymisert. Du kan og søke opp oppgaver fra andre psykologer og se hvordan pasienter er anonymisert, evt spørre psykologen om hun kan vise deg eksempler på oppgaver som er skrevet av andre tidligere. Anonymkode: f7653...b5f Hvor kan jeg søke opp slike oppgaver? TS Anonymkode: 1efd1...ed6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #12 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor kan jeg søke opp slike oppgaver? TS Anonymkode: 1efd1...ed6 Studiestedene. (Biblioteket). Hvis du ikke finner de spør psykologen din om å få lese. Mye ligger åpent på nett. Anonymkode: f7653...b5f
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #13 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har svar på denne? TS Anonymkode: 1efd1...ed6 Har allerede svart. Å anonymisere betyr at det ikke kan kjennes igjen... Men ja, du får best svar på dette om du spør psykologen og bruker konkrete eksempler. Anonymkode: b062a...084
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #14 Skrevet 2. mars 2024 Du kan spørre om det vil være andre ting som er gjenkjennbare. Det er jo sykehistorien genetllt og ikke personlige detaljer som er viktig. Men du kan jo spørre om evnt personlige detaljer kan endres litt dersom noe skulle blitt med. Anonymkode: 4ba0e...7ac
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #15 Skrevet 2. mars 2024 Jeg har tenkt til å spørre psykologen min. Men jeg ser henne ikke før om over 4 uker. Så prøvde å finne ut litt info på egenhånd. Er det noen som har lenke til en side hvor disse oppgavene legges ut slik jeg kan se hva som skrives? TS Anonymkode: 1efd1...ed6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #16 Skrevet 2. mars 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvor sannsynlig er det at noen du kjenner søker opp spesialistoppgaver i psykologi? Anonymkode: fee64...b1c Hvis det var 0 sannsynlighet så hadde de ikke trengt å anonymisere. TS Anonymkode: 1efd1...ed6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #17 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen som har svar på denne? TS Anonymkode: 1efd1...ed6 Hvorfor spør du ikke psykologen din om dette? Anonymkode: aa155...a18
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #18 Skrevet 2. mars 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor spør du ikke psykologen din om dette? Anonymkode: aa155...a18 Som jeg har skrevet tidligere i tråden så ser jeg ikke henne før om over en måned. TS Anonymkode: 1efd1...ed6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #19 Skrevet 5. mars 2024 Min psykolog skrev en oppgave om meg. Han spurte aldri om tillatelse. Fagartikkelen hans ble publisert i Psykologtidskriftet, som jeg ofte leser. Gjenkjente dermed meg selv og flere av situasjonene han beskrev. Jeg ble dårligere i behandling hos han og byttet derfor psykolog. Dette unnlot han å opplyse om i artikkelen. Han fremstilte i stedet seg selv og behandlingen i et svært godt lys. Klaget inn denne psykologen og han ble felt for brudd på Helsepersonelloven i behandlingen han gav meg. Flott at psykologen spør deg! Det er jo tillitsvekkende, men jeg ville ikke sagt ja uten å vite mer hva slags oppgave dette er. Oppgaven om meg var og en psykologspesialistoppgave. Siste ledd i godkjenningen av at psykologen jeg gikk til fikk spesialisttittelen. Skal oppgaven publisere? Hvor? Hvilke sensitive opplysninger ønsker psykologen å ta med i oppgaven osv. Anonymkode: 389ad...3ce 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #20 Skrevet 5. mars 2024 39 minutter siden, AnonymBruker said: Min psykolog skrev en oppgave om meg. Han spurte aldri om tillatelse. Fagartikkelen hans ble publisert i Psykologtidskriftet, som jeg ofte leser. Gjenkjente dermed meg selv og flere av situasjonene han beskrev. Jeg ble dårligere i behandling hos han og byttet derfor psykolog. Dette unnlot han å opplyse om i artikkelen. Han fremstilte i stedet seg selv og behandlingen i et svært godt lys. Klaget inn denne psykologen og han ble felt for brudd på Helsepersonelloven i behandlingen han gav meg. Flott at psykologen spør deg! Det er jo tillitsvekkende, men jeg ville ikke sagt ja uten å vite mer hva slags oppgave dette er. Oppgaven om meg var og en psykologspesialistoppgave. Siste ledd i godkjenningen av at psykologen jeg gikk til fikk spesialisttittelen. Skal oppgaven publisere? Hvor? Hvilke sensitive opplysninger ønsker psykologen å ta med i oppgaven osv. Anonymkode: 389ad...3ce Takk for svar og leit at du hadde denne opplevelsen. Jeg vet ikke om psykologspesialist-oppgaven til min psykolog vil bli publisert. Jeg vet ikke om det er slik at alle oppgavene blir publisert, ingen oppgaver blir publisert eller om bare noen oppgaver blir publisert. Jeg vet heller ikke hvor psykologspesialistoppgaver blir publisert. Er det noen som vet svarene på disse spørsmålene? Jeg skal spørre psykologen min. Men som nevnt tidligere så ser jeg henne ikke på en måned. Så det er ikke slik at jeg raskt kan få svar fra henne. Jeg skal også spørre om hva slags opplysninger hun vil ha med i oppgaven. TS Anonymkode: 1efd1...ed6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå