Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! jeg har blitt kalt inn på intervjue til NAV som veileder, dette blir min første ordentlig etter bachelor i statsvitenskap. Vil virkelig har jobben, men er stresset pga evnetest. er det noen her som har vært gjennom evnetest hos NAV. Må alle nav ansatte gjennom evnetets eller gjelder det bare de som skal i kontaktsenteret? noen som har vært på inervjue som veileder, hvordan  foregår prosessen? hva slags spørsmål burde jeg være forbredt på?? setter pris på all hjelp!

Anonymkode: b0b02...6f1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg aner kun en ting. Du kommer til å feile om du stresser.  Prøv slapp av. Jeg vet det ikke er lett. Du kommer til å takle evnetesten helt perfekt så lenge du ikke stresser. Les en god bok. Få ned blodtrykket. Du kommer til å klare dette uten problemer :) tro på deg selv.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke gjennom noen evnetest, men vet dette er forskjellig fra kontor til kontor. Kontaktsenterets intervjuguide har jeg dessverre ingen kjennskap til. 

Anonymkode: 72786...214

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt om at det brukes evnetester for stillinger ved kontaktsenteret. Hvor har du dette fra? Og hvorfor stresser du så med det? Dersom du lett blir stresset bør du kanskje tenke deg om en ekstra gang før du eventuelt begynner å jobbe i NAV.

Anonymkode: a5cdc...7d4

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Var på intervju ved annen del av nav i fjor. Ingen evnetest, spørsmålene er nokså basic, men med fokus på vanskelige situasjoner (hvordan takler du verbale angrep?) . 

Anonymkode: eaedc...0f2

AnonymBruker
Skrevet

hva er eksemplr på evnetest?

Anonymkode: 1a3ba...2af

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjører ikke evnetester på mitt lokalkontor. Vet at de gjør det på nærmeste kontaktsenter, da en venninne har søkt jobb der noen ganger.

Anonymkode: d87ea...103

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har aldri hørt om at det brukes evnetester for stillinger ved kontaktsenteret. Hvor har du dette fra? Og hvorfor stresser du så med det? Dersom du lett blir stresset bør du kanskje tenke deg om en ekstra gang før du eventuelt begynner å jobbe i NAV.

Anonymkode: a5cdc...7d4

Jeg var igjennom det da jeg var til intervju der. So its a thing! Det er for å vurdere hvordan man scorer på korrekte svar vs effektivitet. I KS må man kunne svare ut henvendelser kjapt, men riktig.

Anonymkode: d9a5d...65a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bachelor i statsvitenskap ? Da består du evnetesten lett! De ønsker ikke Einstein, men personlig egnethet

Endret av totti_1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slapp helt av. Bare ta testen. De fokuserer ikke veldig på resultatet.

Anonymkode: e395b...333

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Evnetesten blir ikke et problem ts. Tenk heller godt gjennom om du er rustet for å jobbe på kontaktsenteret. Det er en hektisk jobb med konstant kø på telefonen, hvor alle mulige mennesker som ringer inn. Folk som er sinte, folk som truer deg, seg selv og andre. Folk som har mistet barn, foreldre, ektefelle. Folk som er desperate, som kanskje spør deg om de skal sulte mens de venter. Intervjuet kommer til å gå helt fint, det er jobben som er tøff. 

Anonymkode: 44317...0db

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Evnetesten blir ikke et problem ts. Tenk heller godt gjennom om du er rustet for å jobbe på kontaktsenteret. Det er en hektisk jobb med konstant kø på telefonen, hvor alle mulige mennesker som ringer inn. Folk som er sinte, folk som truer deg, seg selv og andre. Folk som har mistet barn, foreldre, ektefelle. Folk som er desperate, som kanskje spør deg om de skal sulte mens de venter. Intervjuet kommer til å gå helt fint, det er jobben som er tøff. 

Anonymkode: 44317...0db

Synes du overdriver litt. Det fins mye tøffere jobber. Ja, det er mange av de som ringer som er fortvilet. Men, det som er positivt er at vi faktisk har et godt velferdssystem, og gode muligheter til å hjelpe dem. 

Anonymkode: e395b...333

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk aldri noen evnetest. Bare et helt vanlig intervju (det er foresten uten e på slutten). 

Anonymkode: 89098...18b

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor i nord du har søkt jobb, men har aldri hørt at det kjøres evnetester for noen lokalkontorer i fylket jeg jobber i (i nord). 

Anonymkode: d87ea...103

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at det er noe de har begynt med nå nylig, så da blir det nok en del av prosessen i hele NAV.

Anonymkode: f5019...9d9

AnonymBruker
Skrevet

Jobber på et lokal kontor og vi kjører ikke evnetester.

Jeg var på intervju på kontaktsenteret for noen år tilbake og da hadde de et tredelt intervju. Først gruppeintervju, så en test på at du kunne data også personlig intervju. Alt foran et panel på 6 eller 7 folk. 

Hos oss så kjøres det helt vanlige personlige intervjuer. 

Anonymkode: aa3fa...787

Skrevet

Tråden er ryddet for tulleinnlegg og feilpostede innlegg.

Rhodiola, adm.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har vært gjennom rekrutteringsprossess både på kontaktsenter og lokalkontor hvor jeg har fått begge jobbene.

Kontaktsenteret har evnetester. En iq test med oppgaver som skal løses av typen "hva er den neste formen i rekken" osv.  Det var også en test hvor vi skulle vurdere innkommende henvendelse om vi skulle besvare de, videresende eller avslutte de. I tillegg bestod intervjuprosessen av 2 intervjuer pluss en ferdighetstest i digital kompetanse og touchmetoden. Opplæringen varte i 1 måned i gruppe før man skulle sitte på telefonen alene. 

På lokalkontoret var det kun et vanlig intervju før ansettelse. Opplæringen er i større grad 1 til 1 og etter behov. 

Anonymkode: 96e2b...d56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...