AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #1 Skrevet 1. mars 2024 Noen som har gått til privatlege for utredning av diabetes? Jeg har mange symptom på diabetes type 2, og skulle gjerne ha vært utredet men har en fastlege av typen «det er ikke så farlig….» Anonymkode: 1d889...da1
Gjest Hoia Skrevet 1. mars 2024 #2 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen som har gått til privatlege for utredning av diabetes? Jeg har mange symptom på diabetes type 2, og skulle gjerne ha vært utredet men har en fastlege av typen «det er ikke så farlig….» Anonymkode: 1d889...da1 Kan man ikke spise seg frisk fra det???
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #3 Skrevet 1. mars 2024 Hoia skrev (1 minutt siden): Kan man ikke spise seg frisk fra det??? Nei ikke alle kan spise seg frisk av diabetes 2. Noen kan klare å regulere via kost. Men mye har med hvor mye skadde kjertel osv har og noen må de ga hjelp til å regulere dette rett Anonymkode: 10b35...7ec 1
malifika Skrevet 1. mars 2024 #4 Skrevet 1. mars 2024 Er det noe å utrede? Er det ikke bare å ta en blodprøve på langtids blodsukker, og hvis den er over et visst tall så har man diabetes? Hvis så er tilfelle og det er diabetes så kan ikke legen din avskrive deg for videre behandling ved å si at det ikke er så farlig. Da må du isåfall melde hen inn til Statsforvalteren. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #5 Skrevet 1. mars 2024 Ddt er ikke noen utredning. Du tar blodprøve hos fastlege for å måle langtidsblodsukker (måling viser de siste tre mnd). Har du diabetes, får du medisin, eller prøver å kostholdsregulere. Da får du også diabeteskurs. Håper for din del at du ikke har det. En drittsykdom som kan gi nevropati i beina, skader på hjerte, nyrer, øyne osv. Anonymkode: dbb97...1cf
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #6 Skrevet 1. mars 2024 TS her. Jeg har tidligere hatt høy verdi på langtidsblodsukker. Blir slapp og trøtt etter måltid og får frostanfall dersom jeg spiser sjokolade/sukker. Går det lenge mellom måltid så blir jeg «tåkete» i hodet og jeg føler at jeg ikke har kontroll over meg selv. Anonymkode: 1d889...da1
Gjest Luksusbia Skrevet 1. mars 2024 #7 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her. Jeg har tidligere hatt høy verdi på langtidsblodsukker. Blir slapp og trøtt etter måltid og får frostanfall dersom jeg spiser sjokolade/sukker. Går det lenge mellom måltid så blir jeg «tåkete» i hodet og jeg føler at jeg ikke har kontroll over meg selv. Anonymkode: 1d889...da1 Kutt så mye karbo som mulig, de fleste fastleger gir vel medisin hvis fastende blodsukker er over åtte?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #8 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her. Jeg har tidligere hatt høy verdi på langtidsblodsukker. Blir slapp og trøtt etter måltid og får frostanfall dersom jeg spiser sjokolade/sukker. Går det lenge mellom måltid så blir jeg «tåkete» i hodet og jeg føler at jeg ikke har kontroll over meg selv. Anonymkode: 1d889...da1 Hvorfor ble ikke dette tatt tak i hvis du hadde høy verdi på langtidsblodsukker? Bestill deg time hos privatlege å få tatt en ny måling. Anonymkode: c5cb1...ce4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #9 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): TS her. Jeg har tidligere hatt høy verdi på langtidsblodsukker. Blir slapp og trøtt etter måltid og får frostanfall dersom jeg spiser sjokolade/sukker. Går det lenge mellom måltid så blir jeg «tåkete» i hodet og jeg føler at jeg ikke har kontroll over meg selv. Anonymkode: 1d889...da1 Det høres heller ut som reaktiv hypoglykemi. Altså nesten det motsatte av diabetes. Blodsukkeret blir for lavt. Anonymkode: 2916a...541 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #10 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det høres heller ut som reaktiv hypoglykemi. Altså nesten det motsatte av diabetes. Blodsukkeret blir for lavt. Anonymkode: 2916a...541 Hvordan utredes dette? Jeg har opplevd å rett og slett sovne sittende kort tid etter måltid🙈 Anonymkode: 1d889...da1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #11 Skrevet 1. mars 2024 Diabetes utredes meget enkelt, en blodprøve for langtidsblodsukker go en for det du har når du er hos legen. Litt forhøyet trenger ikke bety noe som helst. Akkurat som crp på 15 ikke betyr at du har infeksjon, trenger ikke langstidssukker som er litt forhøyet være mer enn en tilfeldig variasjon. Det er normalt å bli trøtt etter mat, det er derfor folk snakker om "lunsjknekken". Anonymkode: 80996...795 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #12 Skrevet 1. mars 2024 Dette er bare tull å ta privat. Super enkel sak å få tatt hos fastlegen. Er det Osempic du vil ha? Anonymkode: 9c0e0...387 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #13 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er bare tull å ta privat. Super enkel sak å få tatt hos fastlegen. Er det Osempic du vil ha? Anonymkode: 9c0e0...387 Jeg er ikke overvektig/fedme. Anonymkode: 1d889...da1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #14 Skrevet 2. mars 2024 Du kan faktisk finne ut av det selv, i dag. Gå på apoteket og kjøp deg måleapparat. Sjekk fastende blodsukker, og sjekk ca to timer etter måltid (start). Fastende bør ligge under seks, og etter mat under ti. Ligger du mye over, bestiller du deg legetime. Anonymkode: e2e39...e19 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå