Gå til innhold

Beregning av mengde lån; har det noe å si hvor barna har adresse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De spør gjerne om hjemmeboende barn. Dersom jeg ber eksen om å ha adressen deres registrert hos seg, vil jeg da kunne beregnes til å få høyere lån?

Anonymkode: dc128...5b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 
jeg har 4 barn 50/50, samboeren har barnet sitt 100%. Så da regnet banken at vi hadde 3 barn. 

Anonymkode: 7dcfd...598

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi ser i folkeregisteret at du har barn og vil selvsagt spørre om dette samt se bevis på at du da evt betaler barnebidrag som vi også trekker ifra i lånesaken.

Mvh finansrådgiver 

Anonymkode: 3452d...747

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De spør gjerne om hjemmeboende barn. Dersom jeg ber eksen om å ha adressen deres registrert hos seg, vil jeg da kunne beregnes til å få høyere lån?

Du må vel betale bidrag da om han skal ha dem 100%?

Anonymkode: 8ef5b...d3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

… men du vet at lån skal betales? Hvorfor ønsker du å ta opp mer lån enn du har råd til?

Anonymkode: 66e46...630

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

… men du vet at lån skal betales? Hvorfor ønsker du å ta opp mer lån enn du har råd til?

Anonymkode: 66e46...630

Dette.

Har trådstarter faktisk regnet på de månedlige kostnadene ved å ha lån? Tatt høyde for renteøkninger og alt?

Jeg vet ikke engang om det er mulig å "lure" banken til å tro at betjeningsevnen din er høyere enn realiteten, men om det er mulig er det i hvert fall ikke særlig smart.

Anonymkode: d3b8a...86b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hos oss spør vi ikke om adresse, men omsorgen. Delt omsorg medfører mindre kostnader for barnet. Vi kan kreve dokumentasjon på både fordeling av barna, samt barnebidrag. 

Det dummeste du kan gjøre er å lyve til banken om vesentlige forhold knyttet til økonomien. Da kan banken i ytterste konsekvens kreve lånet tilbakebetalt. 

Får dere ikke lån i en bank, så snakk med en annen. Får dere ikke lån i flere banker, så er det et tegn på at dere ikke burde hatt lånet i utgangspunktet 😊

Anonymkode: 7ef2b...1c9

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, da vet jeg det. Det var ikke meningen å lure banken på noen måte, bare lurte på om det hadde noe å si.

Jeg kan leie bolig til 18.000kr i mnd, men det er rimeligere for meg å kjøpe bolig og betale 10.000kr i lån…

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...