AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #1 Skrevet 1. mars 2024 Tannlegen påviste at jeg har dårlig spyttproduksjon og at dette kan bære (medvirkende) årsak til mye tannråte. Er også en del tørr i øynene. Tannlegen spurte om jeg er blitt utredet for Sjøgrens syndrom. Jeg føler meg ikke syk ellers. Er det noen her ned Sjøgrens syndrom, hvordan arter sykdommen seg? Kan det være nok å "bare" ha litt tørre øyne og munn? Eller vil man føle seg syk i hverdagen? Anonymkode: fa2cb...355
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #2 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tannlegen påviste at jeg har dårlig spyttproduksjon og at dette kan bære (medvirkende) årsak til mye tannråte. Er også en del tørr i øynene. Tannlegen spurte om jeg er blitt utredet for Sjøgrens syndrom. Jeg føler meg ikke syk ellers. Er det noen her ned Sjøgrens syndrom, hvordan arter sykdommen seg? Kan det være nok å "bare" ha litt tørre øyne og munn? Eller vil man føle seg syk i hverdagen? Anonymkode: fa2cb...355 Nettopp blitt utredet for det selv. Jeg har tørre øyne og er tørr i munnen. Jeg fikk ikke diagnosen. De tar masse blodprøver og sjekker bevegelighet i ledd / muskler osv når de utreder. Når du "bare" har som meg tørre øyne og munn, er ikke det nok. Anonymkode: 30af1...e77
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #3 Skrevet 1. mars 2024 Kjenner noen med sykdommen som fikk diagnosen etter å sannsynligvis hatt det i 10 år. Den personen fungerte fint i hverdagen før diagnosen ble stilt, men har veldig tørre øyne og munn naturligvis Anonymkode: c06fd...ff6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå