Gå til innhold

Kroppen min vil være 80 kg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig frustrerende. Bare jeg spiser normalt, finner kroppen min seg alltid til 80 KG. 

Blir slankere med kalori- underskudd pg trening. Så spiser jeg normalt ( ingen sukker, lite fett) normal størrelse måltider en stund og så blir jeg 80 KG igjen. 

Mitt BMI er da kjempe høyt i begynnende del av fedme. Men jeg ser ikke veldig fet ut. Har former, og litt mye på lår og litt på mage rygg og armer bør slankes bort.  Men har midje. Er ikke rund. Slanke legger og ledd.

Hvorfor blir jeg vare 80 KG hele tiden. Ikke mye mer nen vanskelig å komme under. 

Anonymkode: 39c74...e80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det så krise da?

Anonymkode: abfd6...d7a

• Liker 4
Skrevet

Min kropp vil og være 80 kg. Den elsker det. Men jeg nekter den, så da må jeg gå rundt sulten. Slitsomt.

• Hjerte 2
Skrevet

Det er vel trivselsvekta di det da.. hvis du vil veie noe annet må du sannsynligvis holde vekta ved like med kosthold og trening hele tiden.

• Nyttig 1
Gjest Luksusbia
Skrevet

80 er jo ikke spesielt mye for en voksen kvinne, med mindre du er 150 cm høy❤️ Slitsomt å sloss mot biologien 

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen vil alltid strebe etter å ha den høyeste vekten. Men det betyr ikke at det er det beste for kroppen. Jeg har før i mange år slitet med å gå ned i vekt. Klarte maks 20 kg men fikk det aldri til å gå ned mer, selv om jeg var overvektig. Men så la jeg om på livsstilen og spiste mindre og annerledes enn jeg gjorde, og da gikk jeg ned 55 kg. Så nå er jeg normalvektig. Og jeg passer på å spise slik at vekten holder seg stabilt. Så det er mulig ja. Men da må du forandre så mye at du går ned i vekt.

Anonymkode: a4b97...4a3

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en type retorikk vi ofte finner hos folk som lett gir opp, og det gjenspeiles i media, og mange industrier lever godt på grunn av det, fordi det gjør mange mennesker villige til å prøve å betale seg ut av problemene sine. Enten det nå er tarmbakteriene, eller medisiner, eller ungene, eller rett og slett kroppen selv, som man gir agens og bruker som unnskyldning. Mennesker som uanstrengt holder vekta, vet at de selv styrer matinntaket sitt, og at matinntaket over tid, viser seg på vekta. De har selvtillit nok til å spise det de har lyst på, men også selvkontroll nok til å stoppe før det blir for mye. Mennesker som er trygge på seg selv er heller ikke overopptatt av hvordan de ser ut, men tar ansvar for egen helse. 

Anonymkode: 61302...c32

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mennesker som uanstrengt holder vekta, vet at de selv styrer matinntaket sitt, og at matinntaket over tid, viser seg på vekta. De har selvtillit nok til å spise det de har lyst på, men også selvkontroll nok til å stoppe før det blir for mye. Mennesker som er trygge på seg selv er heller ikke overopptatt av hvordan de ser ut, men tar ansvar for egen helse. 

Anonymkode: 61302...c32

Og de har heller ingen feil eller mangler på noen andre områder av livet. :filer:

Anonymkode: 26511...25c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik tenkte vel jeg også. Så viste det seg plutselig at etter en periode så ville kroppen være 90 kilo...

Jeg tenker vel at vi lever i en tidsalder der vi sjelden går glipp av et måltid, eller går over fjellet etter en sau...og dermed så havner vi i kalorioverskudd. Når det er sagt, hvis du ikke stresser over hvordan du føler deg i formen, og har det ok med deg selv, så er det vel ikke noe krise. Du er jo ikke farlig overvektig på noe vis. Antar jeg. Du har noen kilo for mye, og må bare passe på at det ikke blir mer. Når/Hvis det blir mer så vil du fort kjenne det på formen. At ting er tungt, og at du ikke trives i deg selv. Du blir fortere sliten osv. 

Jeg kjenner at ettersom jeg har blitt eldre så trives jeg bedre med lettere vekt. For kroppen endrer seg, og det som før ikke gjorde meg sliten, gjør det nå. Så nå går jeg for 75 kilo, og jeg er 176 høy. Der jeg kanskje før trivedes godt på 80 kilo, og i en tettpakket hverdag, så gjør jeg ikke lenger det. Jeg må trene vekter, ta knebøy, og holde meg mer i form enn før fordi alt kommer ikke gratis. (48 år)

Anonymkode: 7d9be...206

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke si at kroppen min trives med en høy vekt, eller ønsker å være tung, men jeg må tenke på hva jeg spiser til en hver tid for å holde meg der både kroppen min og jeg trives.

Hvis jeg ikke fører et lite regnskap i hodet over hva jeg spiser hver dag så sklir det fort ut, da jeg har slitt med overspising hele livet. Det er ikke sånn at jeg går sulten, eller aldri unner meg noe ekstra, men jeg må "jobbe" med det hele tiden. 

Det er ikke noe galt med kroppen, det er vel heller hodet. Der noen kjenner normal sult- og metthetsfølelse, og kan stole på at de ikke får i seg for lite eller for mye pga det, så overstyrer hodet mitt de signalene. Tror jeg, og derfor må jeg overstyre de tankene igjen ved å tenke nøye gjennom hva jeg spiser.

Anonymkode: 4dc23...bc7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Utrolig frustrerende. Bare jeg spiser normalt, finner kroppen min seg alltid til 80 KG. 

Blir slankere med kalori- underskudd pg trening. Så spiser jeg normalt ( ingen sukker, lite fett) normal størrelse måltider en stund og så blir jeg 80 KG igjen. 

Mitt BMI er da kjempe høyt i begynnende del av fedme. Men jeg ser ikke veldig fet ut. Har former, og litt mye på lår og litt på mage rygg og armer bør slankes bort.  Men har midje. Er ikke rund. Slanke legger og ledd.

Hvorfor blir jeg vare 80 KG hele tiden. Ikke mye mer nen vanskelig å komme under. 

Anonymkode: 39c74...e80

For at vi menn med testosteron skal synes du er deilig sikkert. :)

Anonymkode: c872d...8a4

AnonymBruker
Skrevet

Slik blir det her også om jeg ikke passer på. Har vært overvektig hele mitt voksne liv, men gått ned 23 kg nå. Men det krever at jeg følger med ellers går det fort opp igjen. 

Anonymkode: a9db8...4b0

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel heller hodet ditt som vil det. Kroppen din reagerer bare på det du velger å utsette den for.

Anonymkode: 36305...fed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...