Gå til innhold

Langsiktig sjekk og reparering av kroppen etter mangeårig depresjon/rus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er jeg faktisk redd for at det er nettopp dette som kanskje kan få meg til å sprekke og gå tilbake til mitt gamle usunne livet. Jeg tørr ikke skrive her hvor mange år det er siden jeg var hos lege, tannlege, frisør og sånne ting. Til det er skammen for stor, la meg bare si at jeg i mange år ga opp livet helt og kroppslige helsa var det siste jeg tenkte på. Måtte jeg inn til behandling så var det fordi det var absolutt krise, for eksempel akutt tannverk. Og da bare noe midlertidig brannslukking for å få vekk det verste, og beskjed om at her er det mye som nå gjøres. Deprimerte meg ble jo bare enda mer deprimert. 

Har kommet meg ut av mye og er på et mye bedre sted. Jeg har nå prøvd å ha prosjekter hvor jeg prøver så godt jeg kan å spare litt til jeg har nok til en legesjekk el lignende. Men det er jo så mye som må sjekkes og fikses. Bare den eksembefengge ansiktshuden min er ekstremt mye bekymring for meg. Og jeg føler meg overhode ikke trygg på at de jeg snakker med og søker råd vil det beste for meg, har flere ganger følt at de bare var ute etter å tjene mest mulig penger og jeg sitter igjen med produkter som ikke fungerte på min hud. 

Føler alt er et ork og får samtidig panikk over at det er mye ved meg kroppslig som haster. Men jeg har ikke råd til å tenke sånn og må prioritere. Prøver å roe meg ned å tenke: nå tar vi en ting av gangen. Men hjelper liksom ikke særlig. 

Synes også det er enorm påkjenning at selv om jeg varsler tannlegene på forhånd at jeg har tannlegeskrekk og sliter i tannlegestolen så føler jeg meg likevel ikke beroliget av de. De stresser og er dårlige på å fortelle hva de gjør, eller fortelle meg hva problemet med tenna mine faktisk er. Samme egentlig hos legen. Føler meg så utrygg. Hjelper ikke å bytte

Ble mye dette. Men for å si det kort, jeg prøver å komme opp på hesten igjen og tar igjen tapt behandling av kroppen min. Jeg trodde det på sikt ville gi meg litt bedre selvtillit men føler jeg går et sted frem og to tilbake 

Anonymkode: 89a6b...a01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

? Ingen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

? Ingen?

Trenger litt tid til å lese, det er et langt brev . :) 

Anonymkode: da53c...a47

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Føler alt er et ork og får samtidig panikk over at det er mye ved meg kroppslig som haster. Men jeg har ikke råd til å tenke sånn og må prioritere. Prøver å roe meg ned å tenke: nå tar vi en ting av gangen. Men hjelper liksom ikke særlig. 

Interessant å lese. Det er som om du føler på et indre hasterk. En slags uro. Har du mye uro inni deg? Har du noe diagnose på den uroen ? Det er litt som meg selv når jeg prøvde å pusse opp leiligheten. JEg ville fikse alt på en gang..Jeg har adhd.

Jeg tenker at tenner kan være første pri. Det er lurt å få fiksa opp i. Skaff deg eletrisk tannbørste, en god tannkrem og en god tanntråd. 

Når det gjelder hår, så er det mye du kan gjøre, og det handler ofte om å gi håret næring, og å spise sunt. Du kan stusse håret ditt selv. Jeg bruker olje i håret mitt nå, og synes det har blitt litt sterkere og blankere.

Huden din kan du jo researche selv. Noen produkter i min mening er tøys og pengesluk, mens andre kan være like gode og ha god virkning på akkurat din hud. Jeg tror det er mye tull som er laget for at noen skal bli rike, og så er kansje andre produkter like bra..Men en god krem om er god for eksem kan jo være god å ha. 

Skrevet

Imponert over deg, og den jobben du har tatt med å snu livet ditt på rett kjør igjen. 

Du har alle rådene selv, ta ting en ting om gangen, kanskje jobb med angsten og bygg tilliten til deg selv en ting om gangen. Etter hvert vil du også se at det funker. 

Hvis du ikke har gjort det allerede, som det jo ser ut som, så kan en rangert liste over hva som er viktigst eller høyest prioritet være lurt. Min fastlege sa noe lurt til meg, at det var ikke nødvendigvis det som var vanskeligst som var viktigst å ta først. Hvis det f.eks var noen smågreier som var raskt unnagjort kunne det være bedre å bare få det ut av livet. Hvis noe har ventet 8 år, så gjør kanskje den måneden fra eller til ikke så mye. Og så kan man på den måneden rydde unna 4 småting, som ellers ville føltes som mye som "hang over deg". 

💪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...