AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #1 Skrevet 1. mars 2024 Lurer på om dette er "normal hjernetåke etter covid" eller noe verre? Mannen min er vaksinert mot covid, har også hatt sykdommen et par ganger. Han er i 40-årene så ikke gammel. Han er glad i å lage mat og gjør det daglig, men de siste par dagene har det gått veldig galt og ingen av oss skjønner helt hva som skjer... 1) Vi kokte pasta, vi sto begge på kjøkkenet, jeg vasket opp og han kuttet opp grønnsaker. Alarmen ringte, han skrudde den av og gikk ut på stua. Jeg sjekket alarmen et minutt senere for å se om pastaen snart var ferdig og så den var avskrudd. Han sier at han "regnet med at jeg hadde hørt den så han skrudde den bare av". Det var en filleting og ikke noe å henge seg opp i om det ikke var for at... 2) en times tid senere så skulle han smelte sukker til karamell for å lage en dessert. Han satte på stekepanna med sukker og vann, på høy varme, og igjen forlot han bare rommet. Og hoppet høyt da brannalarmen gikk fordi sukkeret var svartsvidd. Vi hadde en samtale om å ikke forlate kjøkkenet når han har satt på noe på høy varme. 3) I dag skulle han igjen bruke stekeovnen, hadde på alarm da maten skulle være ferdig stekt. Alarmen ringte, han gikk og skrudde den av og gikk tilbake til det han drev på med. Reagerte 20 minutter senere på at det luktet svidd - for maten sto jo fremdeles i ovnen og ovnen den var fremdeles på, det var bare alarmen han hadde slått av. Alarmklokka står forøvrig på avtrekksvifta på kjøkkenet, rett over komfyren. Hadde han vært eldre hadde jeg begynt å bekymre meg for demens nå, men er det bare covid? Andre som har lignende "symptomer"? Anonymkode: 47fde...bdb
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #2 Skrevet 2. mars 2024 Umulig å vite om det er covid-hjernetåke eller begynnende demems. Det er ganske like symptomer. Anonymkode: e8574...fd1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 Jeg har long covid. (Fikk det før vaksine for den dom nevner det) Jeg kjenner meg veldig godt igjen i disse eksemplene. Anonymkode: ca2f3...ecf 1 1
Hedda-78 Skrevet 2. mars 2024 #4 Skrevet 2. mars 2024 (endret) Konsentrasjon og hukommelsesproblemer kan vare lenge. 10-15% av de som har hatt corona opplever det. https://www.forskning.no/covid19-hjernen-hukommelse/folk-som-har-hatt-covid-19-husker-darligere-ifolge-norsk-studie/2331139?fbclid=IwAR0Wfu5k2YYP1fNhqOcWj4InUGf25yukSkCIBvPCGlF2gaBMyCCq5JULP8w Endret 2. mars 2024 av Hedda-78 1
_popcorn_ Skrevet 3. mars 2024 #5 Skrevet 3. mars 2024 Ryddet for helseskadelig innlegg, og innlegg kun bestående av lenke, og svar til det. _popcorn_, adm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå