norw Skrevet 1. mars #1 Del Skrevet 1. mars Katten min begynte å klore på skjorteermet mitt, så jeg bare løsnet ham fra ermet som jeg har gjort mange, mange ganger når han klorer på ting som ikke er greit. Ikke voldsomt på noe vis. Da løsnet en klo. Er det som å brekke en negl? Egentlig null respons fra ham. Han ble bare liggende ved siden av meg og male. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #2 Del Skrevet 1. mars Det du må passe på er at det ikke blir infeksjon. Ellers så er det ikke så uvanlig at de kan miste en klo. Det gror ut igjen. Anonymkode: 1f59c...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #3 Del Skrevet 1. mars Er du sikker på på at kloen er løs? Hvis den er så bør du ringe dyrlegen og snakke med de om det bør fjernes, ikke gjør det selv. Katter er litt lealøse i potene så av og til kan det virke som de er løse. Det skal egentlig mye til før de løsner. Katter viser ikke alltid smerter, det er forsvarsmekanismen deres. Anonymkode: 2709c...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 1. mars #4 Del Skrevet 1. mars Hva mener du med "løsnet klo" ? Det er både nervebaner og blodåre i kloa. En løsnet klo vil være mer sammenlignbart med å nærmest rive av seg hele neglen, ikke bare den døde tuppen. Men katteklør kan ofte flake seg opp, slik at det ytre laget faller av, det derimot kan sammenlignes med å knekke en negl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 1. mars Forfatter #5 Del Skrevet 1. mars Han er ca 13 år, han er min første katt og dette har aldri skjedd før, så det er derfor jeg spør. Jeg har funnet kloen og det er ikke bare tuppen som ligger der. Det bare virker litt voldsomt når jeg ser på størrelsen på kloen. Ser ut som en krummet negl og så har den blitt "splittet i to", men henger sammen i den ytterste spissen og halvveis videre mot midten. Jeg bør kanskje rense med klorhexidin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 1. mars Forfatter #6 Del Skrevet 1. mars Taluno skrev (Akkurat nå): Hva mener du med "løsnet klo" ? Det er både nervebaner og blodåre i kloa. En løsnet klo vil være mer sammenlignbart med å nærmest rive av seg hele neglen, ikke bare den døde tuppen. Men katteklør kan ofte flake seg opp, slik at det ytre laget faller av, det derimot kan sammenlignes med å knekke en negl. Er bare en "kattenegl". Skal prøve å få frem klørne hans og få sett mer på det som sitter igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dried Mangoliano Skrevet 1. mars #7 Del Skrevet 1. mars Det ytterste laget på klørne faller av med jevne mellomrom. Helt normalt. Søk på "cat claw shedding". Var ganske bekymret selv, første gang jeg så det 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 1. mars Forfatter #8 Del Skrevet 1. mars Var ikke så lett å ta et skarpt bilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikkeenrobot Skrevet 1. mars #9 Del Skrevet 1. mars 1 minutt siden, norw said: Var ikke så lett å ta et skarpt bilde Det er bare det ytterste laget som de over skriver. Helt normalt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 1. mars Forfatter #10 Del Skrevet 1. mars Dried Mangoliano skrev (3 minutter siden): Det ytterste laget på klørne faller av med jevne mellomrom. Helt normalt. Søk på "cat claw shedding". Var ganske bekymret selv, første gang jeg så det Kan virke som at det er dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #11 Del Skrevet 1. mars norw skrev (15 minutter siden): Er bare en "kattenegl". Skal prøve å få frem klørne hans og få sett mer på det som sitter igjen. Det er bare ett tynt flak, det er dødt vev som naturlig byttes ut. Jeg kan garantere deg at dette har skjedd utallige ganger med pusen din, selv om du ikke har oppdaget det tidligere. Det skjer vanligvis 3-5 ganger pr år, pr klo... Det er ikke noe behov for rens eller noe som helst. Anonymkode: fbd83...c66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 1. mars #12 Del Skrevet 1. mars meg over, glemte trykke bort ab 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #13 Del Skrevet 1. mars Det skjer jevnlig med mine men jeg oppdaget det ikke første gang før katten var kanskje 8 år. Ikke farlig Anonymkode: 8d78d...f2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå