Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her med positive erfaringer med Zoloft?

Skrevet

Anyone?

AnonymBruker
Skrevet

Flere familiemedlemmer har meget god erfaring med Zoloft til behandling av generalisert angstlidelse

Anonymkode: c03a9...c10

• Hjerte 1
Skrevet

Gikk på det i mange år. Altså, de gjør det de skal. Demper angst og uro. Men de dempet mye annet også. Gikk på en ganske høy dose, så det har sikkert også litt å si. Men jeg ble fullstendig flat i følelsene og helt likegyldig til mye. Sexlysten forsvant også. Men de funket sammen med terapi, nå er jeg medisinfri og terapifri.

AnonymBruker
Skrevet

Det reddet meg, vil jeg vel igrunn si. Jeg ramlet ut av alt, både profesjonelt og sosialt, og var i perioder nære ved å avslutte ting. Fikk Zoloft kombinert med jevnlig samtaleterapi. Zoloft fjernet noen topper, men det hevet bunnene og tankekjøret og ga meg litt ekstra overskudd. Overskudd jeg igjen brukte på å gradvis, riktignok ganske sakte, rydde opp i en og en ting jeg hadde mistet.

Skal ikke påstå at det var noen vidunderkur i seg selv, og jeg er glad jeg til slutt kunne kutte det ut fordi behovet minsket. Men Zoloft holdt meg flytende mens jeg snudde om på ting, og jeg kjenner selv at jeg ikke hadde klart å igangsette den prosessen med "kun" samtaleterapi. Det var helt avgjørende for bedringen min.

I dag har jeg fullført et profesjonsstudium, er i 100% jobb, har en omgangskrets jeg er glad i og en kjæreste (og snart samboer) jeg ser for meg å bli gammel med. Og er altså medisinfri.

Anonymkode: 7ad81...f0c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det fjernet toppene og bunnene hos meg, og gjorde at jeg klarte samle meg nok til å dra nytte av behandling hos dps. 
Så i grunn livreddende for min del. 

Men virkningen kom gradvis, og det tok lang tid før jeg kjente hvor mye det egentlig hjalp. 
Det er ikke som å slå på/av en bryter, det er mer som å dyrke en plante. Røttene gror sakte men sikkert under jorda, ute av syne, og etter hvert titter planten opp av jorda, rolig og forsiktig, og blir gradvis bedre. 

Anonymkode: c9fb7...06d

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min har stått på det i flere år. Forskjellen er som natt og dag, hun fremstår som frisk. Ei blid dame som skravler og vil være med på ting. Tidligere hadde hun det mye vondt, fikk panikkanfall, ringte flere ganger i uken med gråten i halsen for å lufte ting hun bekymret seg for, sleit med å spise, sove, gå ut og generelt leve et normalt liv.

Anonymkode: bf08a...50c

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sorry

Dårlig  erfaring. 

Føler meg "lobotomert" , likegyldig, lav sexlyst. 

Føler ikke angst/ depersjon  ..men heller ikke glede og inspirasjon. 

Anonymkode: 3e248...449

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Venninnen min har stått på det i flere år. Forskjellen er som natt og dag, hun fremstår som frisk. Ei blid dame som skravler og vil være med på ting. Tidligere hadde hun det mye vondt, fikk panikkanfall, ringte flere ganger i uken med gråten i halsen for å lufte ting hun bekymret seg for, sleit med å spise, sove, gå ut og generelt leve et normalt liv.

Anonymkode: bf08a...50c

Så bra. Godt å høre at venninna di har det bra og fungerer godt på Zoloft ❤️ Jeg håper inderlig at jeg også blir bedre av depresjonen med den🙏 Takk for at du deler ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det fjernet toppene og bunnene hos meg, og gjorde at jeg klarte samle meg nok til å dra nytte av behandling hos dps. 
Så i grunn livreddende for min del. 

Men virkningen kom gradvis, og det tok lang tid før jeg kjente hvor mye det egentlig hjalp. 
Det er ikke som å slå på/av en bryter, det er mer som å dyrke en plante. Røttene gror sakte men sikkert under jorda, ute av syne, og etter hvert titter planten opp av jorda, rolig og forsiktig, og blir gradvis bedre. 

Så bra at du følte at Zoloft hjalp for deg❤️ Jeg håper virkelig at den vil hjelpe meg ut av depresjonen kombinert med samtaleterapi på DPS🙏 Jeg starta med Zoloft for 15 dager siden så håper at jeg nå snart vil merke en bedring 🙏

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det reddet meg, vil jeg vel igrunn si. Jeg ramlet ut av alt, både profesjonelt og sosialt, og var i perioder nære ved å avslutte ting. Fikk Zoloft kombinert med jevnlig samtaleterapi. Zoloft fjernet noen topper, men det hevet bunnene og tankekjøret og ga meg litt ekstra overskudd. Overskudd jeg igjen brukte på å gradvis, riktignok ganske sakte, rydde opp i en og en ting jeg hadde mistet.

Skal ikke påstå at det var noen vidunderkur i seg selv, og jeg er glad jeg til slutt kunne kutte det ut fordi behovet minsket. Men Zoloft holdt meg flytende mens jeg snudde om på ting, og jeg kjenner selv at jeg ikke hadde klart å igangsette den prosessen med "kun" samtaleterapi. Det var helt avgjørende for bedringen min.

I dag har jeg fullført et profesjonsstudium, er i 100% jobb, har en omgangskrets jeg er glad i og en kjæreste (og snart samboer) jeg ser for meg å bli gammel med. Og er altså medisinfri.

Anonymkode: 7ad81...f0c

Så bra at du følte at Zoloft hjalp for deg I en vanskelig tid❤️ Jeg håper virkelig at den kombinert med samtaleterapi på DPS vil hjelpe meg ut av depresjonen 🙏 Jeg starta med den for 15 dager siden så jeg vil vel merke en bedring snart håper jeg🙏

AnonymBruker
Skrevet
Seroxat skrev (14 timer siden):

Så bra at du følte at Zoloft hjalp for deg❤️ Jeg håper virkelig at den vil hjelpe meg ut av depresjonen kombinert med samtaleterapi på DPS🙏 Jeg starta med Zoloft for 15 dager siden så håper at jeg nå snart vil merke en bedring 🙏

Det kan ta 2-3 måneder etter du har oppnådd riktig dose før du merker tydelig bedring. 
Det er som sagt ikke en quickfix, det tar tid, og virkningen kommer ofte så gradvis at man egentlig ikke registrerer den før det har gått flere måneder. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan ta 2-3 måneder etter du har oppnådd riktig dose før du merker tydelig bedring. 
Det er som sagt ikke en quickfix, det tar tid, og virkningen kommer ofte så gradvis at man egentlig ikke registrerer den før det har gått flere måneder. 

Jeg forstår. Man merker vel en virkning før det har gått 2-3 måneder🙏? Jeg er deprimert og orker ikke å vente på en bedring i 2-3 måneder..

Endret av Seroxat
Skrevet

Jeg sliter med tilbakevendende depresjon. Zoloft har vært til stor hjelp for meg. Har brukt det i mange år nå. Prøvde å slutte med det i en periode. Det gikk greit i ca ett år, så kom den verste depresjonen jeg noen gang har hatt. Startet opp igjen med Zoloft og samtaler på Dps gjennom mange måneder. Nå går jeg på en vedlikeholdsdose m Zoloft. Har innfunnet meg med at jeg må fortsette med det. Orker ikke tanken på de forferdelige depresjonene som ble tyngre og tyngre for hver gang.

Skrevet
maria b skrev (40 minutter siden):

Jeg sliter med tilbakevendende depresjon. Zoloft har vært til stor hjelp for meg. Har brukt det i mange år nå. Prøvde å slutte med det i en periode. Det gikk greit i ca ett år, så kom den verste depresjonen jeg noen gang har hatt. Startet opp igjen med Zoloft og samtaler på Dps gjennom mange måneder. Nå går jeg på en vedlikeholdsdose m Zoloft. Har innfunnet meg med at jeg må fortsette med det. Orker ikke tanken på de forferdelige depresjonene som ble tyngre og tyngre for hver gang.

Så bra og høre at Zoloft har hjulpet deg❤️ Det gir meg også håp om at depresjonen jeg har kan letne🙏 Utrolig tøft å stå dette. Jeg starta med Zoloft for 16 dager siden og jeg ber til høyere  makter om at jeg vil kjenne en virkning av medisinene snart🙏🙏

Skrevet
Seroxat skrev (13 minutter siden):

Så bra og høre at Zoloft har hjulpet deg❤️ Det gir meg også håp om at depresjonen jeg har kan letne🙏 Utrolig tøft å stå dette. Jeg starta med Zoloft for 16 dager siden og jeg ber til høyere  makter om at jeg vil kjenne en virkning av medisinene snart🙏🙏

Du vil nok sakte men sikkert kjenne virkningen. Tar litt tid. Lykke til ☺️

Skrevet
maria b skrev (51 minutter siden):

Du vil nok sakte men sikkert kjenne virkningen. Tar litt tid. Lykke til ☺️

Takk for tilbakemelding ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 22.04):

Flere familiemedlemmer har meget god erfaring med Zoloft til behandling av generalisert angstlidelse

Anonymkode: c03a9...c10

Takk for tilbakemelding ❤️

Skrevet
maria b skrev (3 timer siden):

Godt å høre at Zoloft hjelper deg❤️ Det gir meg håp også i forhold til depresjon 🙏 Jeg starta med Zoloft for 16 dager siden og håper så inderlig at jeg kan merke litt bedring snart 🙏 Jeg økte dosen forrige tirsdag og legen sa at jeg vil kunne kjenne på en begynnende effekt etter ca 10 dager. Håper og kunne merke noe ila helga 🙏🙏

• 1 år senere...
Skrevet
Seroxat skrev (På 5.3.2024 den 21.28):

Anyone?

Hvordan gikk det med oppstart av zoloft? Har du det bedre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...