Helene Skrevet 1. mars 2024 #1 Del Skrevet 1. mars 2024 Har en fantastisk pus. Vi har noen utfordringer. En venninne nevnte at pusen kunne ha lavt stoffskifte. Uten å legge føringer spør jeg dere. Hva er symptomer på lavt stoffskifte hos pus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #2 Del Skrevet 1. mars 2024 Min katt hadde slapphet. Sov hele tiden, passiv. Uvanlig asosial, gikk og gjemte seg hele dagen. Spiste ikke på 24t. Da var det ikke noe spm. Dro til dylegen, da jeg vet at katter ikke tåler å faste. Hun hadde dårlig pelsstell også. Da hun ble medisinert, forsvant problemene. Anonymkode: 5efaa...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 1. mars 2024 #3 Del Skrevet 1. mars 2024 Ved høyt stoffskifte går alt i kroppen veldig raskt. Høy puls, høy forbrenning osv. Katten vil ha kronisk ubehag og kan gå mye ned i vekt. Er du i tvil ville jeg ha fått det sjekket hos veterinær med en gang da katten ikke har det bra ubehandlet. Høyt stoffskifte kommer av en svulst på kjertelen og dosen vil endre seg ofte. Du må sjekke det hver 3. Mnd og det er nesten umulig å treffe rett dose. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 1. mars 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 1. mars 2024 Høres ut som om katten har høyt stoffskifte. Hun finner ikke ro. Unntaket er om natten. Da er hun verdens største kosepus. I løpet av dagene, hun er hyper. Skravlefrøken. Elsker det. Vi har samtaler hver dag. Men hun går jo ut og inn. Sikkert 20 ganger pr dag. Nyskjerrig som fy. Skal ikke gå glipp av noe. Men på dagtid er pusen som å ha en baby. Hyper interessert i alt. Inn og ut av døra. Men om natten tar hun ro. Jeg har en dyne til meg, og en dyne til henne. Og strekker ut en hånd, pusler, koser med henne. Men har aldri hatt en katt som henne. Masete. Hun er som en hund. Krever utfordringer. Har kjøpt utfordrende leker. Legger godsaker i lekene. Hun tar alt. Skarp som fy. Elsker pusen. Men hun er urolig. Ja, tror jeg må sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #5 Del Skrevet 1. mars 2024 Mange katter er sånn uten å feile noe som helst. Typisk ved stoffskifteproblemer er store vektendringer, endringer i pelskvalitet og spisevaner. Avføringen vil også endre seg. Min katt med høyt stoffskifte gikk masse ned i vekt til tross for at hun spise hele tiden, ble veldig urolig og masete på en ikke-koselig måte, sov mye. Anonymkode: ca40b...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #6 Del Skrevet 1. mars 2024 I følge min dyrlege får katter høyt stoffskifte, ikke lavt. Ville sjekket hos dyrlegen, finnes medisin for det. Anonymkode: 9c4e6...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 1. mars 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 1. mars 2024 Min pus er stabil i vekt. Hun går på do 3 ganger pr dag. Ja jeg vet dette. Kan være ute i timesvis, går kun på do inne. De andre 2 går på do en gang pr dag. Eller vet ikke hva de gjør ute. Men pusen er som du beskriver. Utrolig masete og urolig. Jeg har alltid tenkt at pusen trenger utfordringer. Hun er skarp som fy. Kan våkne opp til at hun har åpnet skuffer og skap i løpet av natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #8 Del Skrevet 1. mars 2024 6 minutter siden, Helene said: Min pus er stabil i vekt. Hun går på do 3 ganger pr dag. Ja jeg vet dette. Kan være ute i timesvis, går kun på do inne. De andre 2 går på do en gang pr dag. Eller vet ikke hva de gjør ute. Men pusen er som du beskriver. Utrolig masete og urolig. Jeg har alltid tenkt at pusen trenger utfordringer. Hun er skarp som fy. Kan våkne opp til at hun har åpnet skuffer og skap i løpet av natten. Ja, men utover at katta di har slitsom adferd har den ingen fysiske symptomer på høyt stoffskifte. Stoffskifteproblemer viser seg først og fremst i fysiske endringer. Det kan være at katta di er syk og derfor har plutselig endret adferd, men det høres ikke ut som dette er en plutselig endring? Anonymkode: ca40b...270 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 1. mars 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 1. mars 2024 Du har helt rett. Dette er ingen plutselig endring. Da jeg fikk henne kalte matmor pusen som djevelungen 🤣🤣🤣🤣. Hun er nå verdens største kosepus. Om natten. Det er dagtid jeg sliter med. Hun går inn og ut sikkert 20 ganger pr dag. Nyskjerrig som fy. Er alltid på alerten. Selv i går, gikk inn i bilen. Pusen prater med meg hele tiden 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #10 Del Skrevet 1. mars 2024 11 minutter siden, Helene said: Du har helt rett. Dette er ingen plutselig endring. Da jeg fikk henne kalte matmor pusen som djevelungen 🤣🤣🤣🤣. Hun er nå verdens største kosepus. Om natten. Det er dagtid jeg sliter med. Hun går inn og ut sikkert 20 ganger pr dag. Nyskjerrig som fy. Er alltid på alerten. Selv i går, gikk inn i bilen. Pusen prater med meg hele tiden 😂 Jeg tror ikke du trenger bekymre seg. Katten din høres helt frisk og normal ut, slitsom, men normal... Anonymkode: ca40b...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå