AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #1 Skrevet 1. mars 2024 Noen som har gjort dette? Skal gjøre det på Evidia i dag, og jeg gruer meg til ventetiden... Ser det står på nettsiden at jeg får tilgang til å se bildene selv, dagen etter undersøkelsen, og om henviser vil se bildene like tidlig, må jeg gi ham en tilgangskode. Synes dette hørtes veldig rart ut... Jeg kan altså se bildene før min egen lege, selv om jeg ikke aner hva bildene viser 🤔 ? Anonymkode: dbdb6...f17
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #2 Skrevet 1. mars 2024 Jeg har tatt MR av hjernen. Kunne kjøpe tilgang til å se bildene, men det gadd jeg ikke å bruke penger på. Jeg ble henvist av fastlege, og han formidlet resultatet til meg en uke etter undersøkelsen. Anonymkode: 2a714...df8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #3 Skrevet 1. mars 2024 Legen din får ikke se bildene i det hele tatt, med mindre hn er ansatt på Evidia. Legen får bare en skriftlig beskrivelse og tolkning av bildene av radiologen, og den kommer når den er ferdig. Før det vet ikke legen din noenting. Anonymkode: d9ed2...a5d
hohumpf Skrevet 1. mars 2024 #4 Skrevet 1. mars 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Kunne kjøpe tilgang til å se bildene, men det gadd jeg ikke å bruke penger på. Bildene skal være gratis, ref. Datatilsynet og artikkel hos NRK.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #5 Skrevet 1. mars 2024 Ikke akkurat det du spør om, men hvordan gikk det idag? Hvor lenge måtte du ligge i MR maskinen? Skal selv ta MR av hjernen om en stund og gruer meg (klaustrofobi). Anonymkode: 27cae...aa8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #6 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ikke akkurat det du spør om, men hvordan gikk det idag? Hvor lenge måtte du ligge i MR maskinen? Skal selv ta MR av hjernen om en stund og gruer meg (klaustrofobi). Anonymkode: 27cae...aa8 Jeg har tatt flere ganger og tror ikke jeg har ligget inni der lenger enn 30 minutter og da har jeg hatt kontrast og. Blir du skikkelig stresset så ber du legen om å gi deg en vival eller noe. Spørs litt hvor du tar MR og, på Haukeland har de slike speil slik at man kan ser noe tull på en tv mens man ligger der. Veldig greit faktisk, sist gang tror jeg de hadde på noe tog greier minutt for minutt. Anonymkode: 21005...b2e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #7 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har tatt flere ganger og tror ikke jeg har ligget inni der lenger enn 30 minutter og da har jeg hatt kontrast og. Blir du skikkelig stresset så ber du legen om å gi deg en vival eller noe. Spørs litt hvor du tar MR og, på Haukeland har de slike speil slik at man kan ser noe tull på en tv mens man ligger der. Veldig greit faktisk, sist gang tror jeg de hadde på noe tog greier minutt for minutt. Anonymkode: 21005...b2e Tusen takk for svar🥰 30 minutter høres overkommelig ut, var redd det tok en time. Så kjekt med tv, da får man avledet tankene litt. Men tror kanskje ikke de har det ved mitt sykehus, men håper. Anonymkode: 27cae...aa8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #8 Skrevet 1. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Skal selv ta MR av hjernen om en stund og gruer meg (klaustrofobi). Anonymkode: 27cae...aa8 Jeg har monsterklaustrofobi selv, og sliter veldig med å ta MR. Her jeg bor finnes det heldigvis en privat klinikk som har åpen MR, og etter en valium eller to så klarer jeg fint å gjennomføre MR der. Vet ikke om maskinene er hinsides dyre, eller om det er andre årsaker til at det ikke finnes en eneste åpen MR i Norge, men burde vært flere. Anonymkode: a4f85...877
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #9 Skrevet 2. mars 2024 hohumpf skrev (15 timer siden): Bildene skal være gratis, ref. Datatilsynet og artikkel hos NRK. Oj, det visdte jeg ikke. Det var Unilabs jeg var hos. De har visst ikke endret praksis. Anonymkode: 2a714...df8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #10 Skrevet 3. mars 2024 hohumpf skrev (På 1.3.2024 den 18.41): Bildene skal være gratis, ref. Datatilsynet og artikkel hos NRK. TS her. Bildene var ikke gratis; jeg måtte betale kr. 139 for tilgang. Angrer på jeg gjorde det da, for nå sitter jeg her med over 200 bilder av min egen hjerne, og aner ikke hva noe som helst betyr 😏 Har nettopp sett gjennom faktisk, og har sikkert tenkt om annethvert bilde, tanker som "ånei, den skyggen der er sikkert en uhelbredelig hjernesvulst!", og "høyresiden ser jo veldig annerledes ut der enn venstresiden, så betyr det at jeg har ms..??", og...."uææ, der var det mange hull....er det fordi jeg har arvet mammas alzheimers..?" Så ja....med min adhd hjerne var dette ingen god idé 😩 Anonymkode: dbdb6...f17
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #11 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 1.3.2024 den 23.38): Ikke akkurat det du spør om, men hvordan gikk det idag? Hvor lenge måtte du ligge i MR maskinen? Skal selv ta MR av hjernen om en stund og gruer meg (klaustrofobi). Anonymkode: 27cae...aa8 TS her! Ingenting å grue seg til! Det tok faktisk bare 10 minutter 😊 Og det er kun hodet som er inni maskinen, resten av kroppen ligger trygt på utsiden (men hodet er fortsatt fast på kroppen altså 😂) Ble også spurt gjennom hodetelefonene flere ganger, om det gikk bra med meg, og tekniker sa fra når det kom til å bli ekstra bråkete et par minutter. Da kjente jeg at det ristet litt også, men var helt greit siden jeg visste det kun tok maks 2 minutter 😊 Lurt å ha på typ koseklær eller annet antrekk uten glidelåser og andre metaller (ingen smykker eller øredobber heller) . Da slipper du å skifte til sykehuspysjamas 😉 Jeg hadde på yogabukse og strikkegenser, og spurte om jeg kom til å bli varm. Tekniker svarte at det kan skje at noen blir litt svett, så var greit å ta av genseren. Jeg hadde tatt på t-skjorte under pga en sånn evt situasjon, så da ble det kun genseren og skoene jeg tok av, og hele prosessen gikk kjempegreit 👍 Anonymkode: dbdb6...f17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå