Gå til innhold

Hvilken leilighet ville dere valgt?

Hvilken leilighet?  

21 stemmer

1. 1. Hvilken leilighet bør jeg velge? Bør jeg fortsette å lete?

• Lamberseterveien 35
      9
    • Kristian Bogneruds vei 6 (Rødtvedt/Kalbakken)
      10
    • Annet: Finn en nærmere sentrum, med dårligere kvalitet enn de over
      2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Anonym64 skrev (På 1.3.2024 den 7.31):

Jeg er en student på UiO, som leter etter leilighet å kjøpe. Jeg kan max kjøpe en til 3.3 millioner, med 3500 kr i felleskostnader. Jeg vil helst ha en som er nær kollektivtransport. Jeg har også lyst på muligheten til å kunne feste litt, så vil helst at det skal være nattbuss.  Jeg vil også ha en vaskemaskin/felles vaskeri + oppvaskmaskin. Jeg driver å ser på leiligheter som er litt utenfor ring 3, men jeg vet ikke hvilken jeg skal velge. Eller om jeg skal prøve på en nærmere sentrum, med dårligere kvalitet på bad/kjøkken, og ofte bare 1-roms med senga i stua. 

Lamberseterveien 35

- 3.15 millioner

- Felleskostander: 3216

- 24m2

- Fint bad og kjøkken. Oppvask- og vaskemaskin

- 2 roms m/sovealkove

- Senter rett utenfor + butikker

- Reiseivei: T-bane rett utenfor. Gå 1-2 minutter til T-bane. 27 min til UiO, 18 min til Jernbanetorget.

- Det går nattbus i helgene, men ikke på hverdagen.

- Flere på min alder bor i området

Kristian Bogneruds vei 6 (Rødtvedt)

- 3 millioner

- Felleskostander: 3430 kr

- 34m2: Mye større enn på Lamberseter.

- Mer lagringsplass: To boder + Større leilighet

- 1-roms/2-roms: Leiligheten har et stort skap, som skaper en slags sovealkove. Synes løsningen er helt fin, siden leiligheten er større enn den på Lamberseterveien 35. Jeg kan også lett bare bygge en lettvegg, slik at jeg får et ordentlig soverom.

- Fint bad og kjøkken. Mye større kjøkken. Oppvask- og vaskemaskin

- Ingen senter. Må ta T-bane to stasjoner for å komme til Linderud senter. Ingen butikker, bare matbutikker.

- Reiseivei: 3 min til T-bane Kalbakken. 21 min til UiO, 20 min til Jernbanetorget (kollektivtransporten går oftere enn Lamberseterveien)

-Det går nattbuss i helgene og på hverdagen

- Mindre folk på min alder

Annet

- Jeg kan prøve å finne en leilighet lenger inn i sentrum, men til den prisen jeg vil ha, må jeg ta noe med lavere kvalitet på bad/kjøkken. Noe mindre i størrelsen. Eller noe uten oppvask- og vaskemaskin. Muligens en kombinasjon av alle, så vet ikke om det er verdt det.

- Jeg har sett på noen leiligheter som er 18-19m2, men føler de blir for små, så vil helst ha noe som er ca. 24m2. Men vet ikke helt hvordan det er å leve på så små hybler, kanskje det er greit?

- Tror dere det er bedre å leve på en mindre leilighet, og så få bedre beliggenhet? 

- Jeg foretrekker at ting er ganske stille og rolig rundt meg, og har hørt at sentrum ofte har mye bråk og dårlig isolasjon, så da passer kanskje ikke sentrum for meg. Men mulig dette kommer an på området. 

Leilighet nummer 1.

Da er du heldig som får så høyt lån. Jeg kunne selv kjøpe for maks 2.500.000 og jeg er ikke student. Kanskje jeg skal begynne å studere?

Anonymkode: de9d8...bf6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...