Gå til innhold

Kan jeg be han hjem på kaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har chattet med en mann i noen dagaer og vi har snakket om å treffes for en kaffe, vi er begge i 40-åra. Vi har blitt venner på Facebook og vi har mange felles kjente, alle sier han er en hyggelig fyr og han virker helt fantastisk. "Problemet" er at det ikke er noen hyggelige plasser å ta en kaffe her. Jeg hører litt dårlig når det er mye støy og vil jo gjerne at vi får en god kontakt. Kan jeg spørre han om han vil komme hit på en kaffe? Jeg vet at han ikke er "farlig", kjenner noen som kjenner ekskona, og til og med hun sier han er en flott fyr. Det er små forhold der vi bor, alle kjenner alle, så for min del ville jeg bare vært hjemme og fått snakket med han. Hva tenker dere?

Anonymkode: 0abf1...975

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Go for it! 

Anonymkode: 2dc80...a5a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det kan du alltids, om du er komfortabel med det. Men ang. dette med støy, skjønner det på kvelden, håpløst å møte noen for å prate på byen. Men gjelder det også vanlige lyder som når man sitter på en kafé på dagtid? 

Anonymkode: 467dc...49c

• Liker 2
Skrevet

Alltid greit å invitere på kaffe.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje greit å ta en forventningsavklaring vedr sex da. Jeg ville forventet sex dersom en dame sa «vil du komme hjem til meg og ta en kaffe». Hadde det så blitt sex (forholdsmaterialetesten), hadde jeg sagt takk og farvel når jeg dro og aldri sett meg tilbake. 

Detsom sex er eneste målet med denne daten er jo det greit, hvis et forhold er målet er det kanskje lurt å legge opp til det ved å forklare hvorfor du vil ha ham på hjemmedate. 

Anonymkode: bfafb...645

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje greit å ta en forventningsavklaring vedr sex da. Jeg ville forventet sex dersom en dame sa «vil du komme hjem til meg og ta en kaffe». Hadde det så blitt sex (forholdsmaterialetesten), hadde jeg sagt takk og farvel når jeg dro og aldri sett meg tilbake. 

Detsom sex er eneste målet med denne daten er jo det greit, hvis et forhold er målet er det kanskje lurt å legge opp til det ved å forklare hvorfor du vil ha ham på hjemmedate. 

I alle dager, du hadde forventet sex om du ble bedt hjem på en kaffe av ei dame? 

Og attpåtil aldri kommet tilbake om hun faktisk hadde endt opp med å ligge med deg? 

Jeg skjønner godt at mange kvinner legger menn for hat og nyter livet alene, når de må hanskes med sånt som dette.... 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet
MikkelStrev skrev (4 timer siden):

I alle dager, du hadde forventet sex om du ble bedt hjem på en kaffe av ei dame? 

Og attpåtil aldri kommet tilbake om hun faktisk hadde endt opp med å ligge med deg? 

Jeg skjønner godt at mange kvinner legger menn for hat og nyter livet alene, når de må hanskes med sånt som dette.... 

det er jo sånn det er blitt. En aksept for at hjemme date betyr forventning om sex så ikke rart de fleste som er litt seriøse vil møtes offentlig først. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller spurt om han ville bli med å gå en tur.

Anonymkode: 2d141...89b

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ber aldri noen mann hjem til meg som jeg ikke har møtt før. Du vet aldri hva som kan skje når du er alene med en fremmed mann. Jeg ville alltid møtt han på kafe først om jeg så måtte reise langt til en kafe. Og apropos han som skriver over her at han ville forventet sex og så dratt og ikke sett seg tilbake, så er vel det et godt eksempel på at hjemmedate med en mann første gang bør man virkelig sky som pesten. 

Anonymkode: 7586a...6d4

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror dette med å forvente sex fordi man inviterer på kaffe hjemme gjelder den yngre garde. Jeg er godt oppi 40-åra og det høres helt sjukt ut for meg. Jeg syntes det er synd på unge nå til dags som har så mange "regler" å forholde seg til når det kommer til dating.

De kan ikke kreve noe, ikke stille krav, ikke skrive for mange meldinger, da er man desperat, ikke skrive for få, da mister motparten interessen og tror de er ghosta. De fleste dater flere stykker samtidig, i flere måneder og det må avtales at de skal være eksklusive..... Man skal spille "hard to get", ikke vise følelser og ikke vise sjalusi selv om motparten dater 10 andre....

Må være vanskelig og kjipt, ikke rart så mange velger å være single.

• Liker 3
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Han kom på kaffe og vi pratet i timesvis. Om bl.a hva vi ønsket i et forhold. Fikk en klem når han dro og melding da han kom hjem om at han hadde hatt det veldig hyggelig. Og han ba meg med ut igjen…..

Kanskje det er deg det er noe rart med som hadde forventet sex fordi du blir bedt på kaffe? Så glad jeg ikke er i 20-åra, hvis det er slik dere resonnerer! 

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Hinkelpinkel skrev (12 timer siden):

Jeg tror dette med å forvente sex fordi man inviterer på kaffe hjemme gjelder den yngre garde. Jeg er godt oppi 40-åra og det høres helt sjukt ut for meg. Jeg syntes det er synd på unge nå til dags som har så mange "regler" å forholde seg til når det kommer til dating.

De kan ikke kreve noe, ikke stille krav, ikke skrive for mange meldinger, da er man desperat, ikke skrive for få, da mister motparten interessen og tror de er ghosta. De fleste dater flere stykker samtidig, i flere måneder og det må avtales at de skal være eksklusive..... Man skal spille "hard to get", ikke vise følelser og ikke vise sjalusi selv om motparten dater 10 andre....

Gjelder oss i 50 åra og så vil  si det gjelder alle. Alt det du skriver gjelder oss alle som har prøvd online dating ei stund. Det er en haug med uskrevne regler.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Han kom på kaffe og vi pratet i timesvis. Om bl.a hva vi ønsket i et forhold. Fikk en klem når han dro og melding da han kom hjem om at han hadde hatt det veldig hyggelig. Og han ba meg med ut igjen…..

Kanskje det er deg det er noe rart med som hadde forventet sex fordi du blir bedt på kaffe? Så glad jeg ikke er i 20-åra, hvis det er slik dere resonnerer! 

Der kan du se, han sendte melding og avtalte nye date samme kveld. Det hadde I K K E skjedd om du hadde ligget med ham. Da hadde du vært historie. 

Det er ikke noe rart med meg. Jeg er 45+ og var i dating-gamet et par år før jeg fant meg kjæreste. Jeg har draget, og «plenty» av damer fikk ligg på første date. Hun som ble kjæresten min ville ikke ligge på første date 😉

• Liker 1
Skrevet (endret)
17 hours ago, Hinkelpinkel said:

Hvis man forventer sex fordi man blir invitert på kaffe, så lever vi i en sjuk verden. 

Kommer dette fra en sjuk kombinasjon av kyniske fuckboys og incels som presser på og forlanger sex som valuta? - understøttet av lettpåvirkelige eller oppmerksomhetssjuke jenter? Jeg vet ikke. Hvor kommer dette fra?

Jeg er relativt ny i dating og blir litt matt. Jeg mener det må gå an å treffe damer for å bli kjent uten sexpress. Hvis ikke, blir dating unødvendig vanskelig. Godt mulig jeg har spolert et par dates ved å ikke være seksuelt påtrengende(?)  Mulig jeg har skremt vekk noen ved å invitere dem på noe jeg mener er helt uskyldig... 🤷

I alle fall er jeg glad for å lese at dette gikk veldig fint for TS på normalmåten og at det kan bli en hyggelig historie for henne. 😊

Endret av BobTheNoob
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Mannfolk som foreslår første date hjemme hos meg med netflix og chill.. er bare å glemme og føler at slike mannfolk har null forståelese for oss kvinner. Det kan være potensielt farlig og dra med seg en ukjent mann hjem. Det burde jo alle damer ha i bakhodet egentlig. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
4 hours ago, GrønnNellik68 said:

Mannfolk som foreslår første date hjemme hos meg med netflix og chill.. er bare å glemme og føler at slike mannfolk har null forståelese for oss kvinner. Det kan være potensielt farlig og dra med seg en ukjent mann hjem. Det burde jo alle damer ha i bakhodet egentlig. 

Skjønner at jeg som mann ikke kan sette meg helt inn i den frykten enkelte kvinner har for oss. Dere har erfaringer og opplevelser som jeg ikke har forutsetninger for å forstå fullt og helt.

Ville det vært noen omstendigheter hvor du kunne følt deg trygg på å møte en mann hjemme, enten hos deg eller ham?

Forskjell på dagtid/kveldstid?
Netflix og chill vs kaffe?
Referanse fra noen som kjenner mannen?

Er ikke ute etter å kverulere, prøver bare å forstå bedre 🥰

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Det føles bare tryggere og f.eks møtes ute. Hjemme er man litt innestengt med en fremmed person. Når man ser på alle som blir drept, utsatt for vold eller voldtatt. 

Hva er lissom så farlig med å møtes ute blant folk ?

Fått møtt personen 1-2 ganger så man får litt inntrykk av hvem de er. 

Ja har man felles bekjente er det en grei referanse om personen er en alright fyr eller ikke. 

Ikke alle menn tåler og bli avvist heller uten at de blir sinte. 

https://www.vg.no/nyheter/i/jlegPn/mann-doemt-til-ni-aars-fengsel-for-voldtekt-av-to-kvinner

Hele meg 9 års fengsel for å lekt seg med damer seksuelt. Hvem vil havne borti noe sånt? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Møt han ute, ta en gåtur med kaffe i termokopp! Føles så mye mindre stivt.

Anonymkode: 6dfc8...5b6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Der kan du se, han sendte melding og avtalte nye date samme kveld. Det hadde I K K E skjedd om du hadde ligget med ham. Da hadde du vært historie. 

Det er ikke noe rart med meg. Jeg er 45+ og var i dating-gamet et par år før jeg fant meg kjæreste. Jeg har draget, og «plenty» av damer fikk ligg på første date. Hun som ble kjæresten min ville ikke ligge på første date 😉

Greia er jo at han ikke prøvde å ligge med meg heller. Du sier jo du hadde forventa sex om du ble bedt hjem til noen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (5 timer siden):

Nå hadde vi mange felles kjente på Facebook og jeg har selvsagt spurt it noen av de. Jeg hadde ihvertfall ingen bekymringer og det gikk over all forventning.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...