Gå til innhold

Hvorfor heter det Kvinneguiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke bare kvinner her inne, eller er de fleste det? Skjønner ikke hvorfor det heter Kvinneguiden.

Hvor lang tid bruker dere på kvinneguiden ila. uken? Jeg føler at det har blitt viktigere å sjekke Kvinneguiden enn jobbmailene.. 

Anonymkode: 94903...e77

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener jeg har lest en beskrivelse en gang,noe sånt som: Her kan du spørre andre kvinner om graviditet,barn osv. Altså er det i hovedsak et forum for kvinner. At menn velger å være her er jo opp til dem,men mulig de også lurer på mange av de samme tingene,og så ender de opp her? 

Anonymkode: 4b129...4ca

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mener jeg har lest en beskrivelse en gang,noe sånt som: Her kan du spørre andre kvinner om graviditet,barn osv. Altså er det i hovedsak et forum for kvinner. At menn velger å være her er jo opp til dem,men mulig de også lurer på mange av de samme tingene,og så ender de opp her? 

Jeg endte opp her fordi det alltid dukket opp når jeg googlet etter erfaringer med sykdommer og legemidler utover det på mer faglige sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var opprinnelig et forum med færre kategorier før når det var nyoppstartet. Bare med bryllup før det utvidet litt og litt men da bare med tanke på at dette skulle være tema for og om kvinner.

Gry svarte dette i en tråd

"Jeg startet "Bryllupsguiden" sommeren -99 fordi jeg skulle gifte meg. Høsten -99 utvidet jeg til kvinneguiden, med flere temaer generelt for kvinner.

Til å begynne med var vi stort sett en linksamling til kvinnerelaterte sider, og innen forum hadde vi kun en kategori: bryllup. Jeg skrev nesten alle innleggene selv husker jeg ;):ler:"

Forumet har jo blitt større med årene og fått flere kategorier og flere medlemmer. At det fremdeles heter kvinneguiden er fordi det er blitt et merkenavn og det kommer nok ikke til å forandre seg. At menn finner veien hit gjør de jo på eget ansvar men synes det er greit at det fremdeles heter kvinneguiden jeg. Selv om mange kategorier og tråder er for begge kjønn er det vel fremdeles slik at det er flere kategorier som omfavner kvinner i større grad enn menn her på forumet.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

fordi Kvinneguiden er stappfull av sippete kjerringer, som kommer i alle former og fasonger...  

Anonymkode: 526dd...06f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da jeg ble med her for 16 år siden var det nesten utelukkende kvinner her. Og gode diskusjoner. Særlig prøver- og graviditetsforumene ga mye for oss som var i den situasjonen. Gode råd, og omtanke. 

Men så fant enkelte menn ut at seksualforumet kunne gi dem noe, og nå består det kun av de som utnytter det. 

Deretter kom de som fant underholdning i å dikte opp tråder, særlig på familie, og samlivsforumet.

De siste årene har incels gjort sitt inntog. Med kvinnehat, og lavpanna uttalelser. Se innlegget over mitt. 

Jeg trives fortsatt. Men filtrerer raskt ut trollene og idiotene, og har "ignorer" på en del forum. Hvor mye tid? En kaffepause på hjemmekontoret. Litt i helgene. Ingen avhengighet i alle fall. 

Anonymkode: 02aaf...789

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

fordi Kvinneguiden er stappfull av sippete kjerringer, som kommer i alle former og fasonger...  

Og bitre menn

Anonymkode: 059bb...ada

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg fant veien hit ca 2007 ish når jeg var gravid for første gang.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
-Missi- skrev (19 minutter siden):

Jeg husker jeg fant veien hit ca 2007 ish når jeg var gravid for første gang.  

Og jeg kom et par år for sent til å bli registrert i "1970", lol

Anonymkode: a2bfe...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/1/2024 at 10:23 AM, AnonymBruker said:

Da jeg ble med her for 16 år siden var det nesten utelukkende kvinner her. Og gode diskusjoner. Særlig prøver- og graviditetsforumene ga mye for oss som var i den situasjonen. Gode råd, og omtanke. 

Men så fant enkelte menn ut at seksualforumet kunne gi dem noe, og nå består det kun av de som utnytter det. 

Deretter kom de som fant underholdning i å dikte opp tråder, særlig på familie, og samlivsforumet.

De siste årene har incels gjort sitt inntog. Med kvinnehat, og lavpanna uttalelser. Se innlegget over mitt. 

Jeg trives fortsatt. Men filtrerer raskt ut trollene og idiotene, og har "ignorer" på en del forum. Hvor mye tid? En kaffepause på hjemmekontoret. Litt i helgene. Ingen avhengighet i alle fall. 

Så og si aldri på sexualsiden av KG. Men ser godt hva du mener. Er mange som benytter dette som sin personlige runkering. 

Ellers er det mye menn her ja. Jeg er en av de. Å ser jo at enkelte tråder svermes av menn (mange vil nok si domineres med mansplaining opp til halsen) Økonomi,sex å samliv og politikk er de jeg ser mest menn sverme seg rundt. Om dette er incels eller ei,det vet vi jo aldri. Føler incels har blitt et litt for billig begrep på personer man ikke er enige med forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/29/2024 at 11:14 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke bare kvinner her inne, eller er de fleste det? Skjønner ikke hvorfor det heter Kvinneguiden.

Hvor lang tid bruker dere på kvinneguiden ila. uken? Jeg føler at det har blitt viktigere å sjekke Kvinneguiden enn jobbmailene.. 

Anonymkode: 94903...e77

Jeg lurer også.... Samtidig er jeg glad at der er ikke kun et kvinne forum, med  kun kvinnelige tema

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fant80 skrev (På 2.3.2024 den 15.20):

Så og si aldri på sexualsiden av KG. Men ser godt hva du mener. Er mange som benytter dette som sin personlige runkering. 

Ellers er det mye menn her ja. Jeg er en av de. Å ser jo at enkelte tråder svermes av menn (mange vil nok si domineres med mansplaining opp til halsen) Økonomi,sex å samliv og politikk er de jeg ser mest menn sverme seg rundt. Om dette er incels eller ei,det vet vi jo aldri. Føler incels har blitt et litt for billig begrep på personer man ikke er enige med forøvrig.

Bruken av begrepet incels var unyansert i innlegget mitt, det ser jeg. Menn kommer i ulike varianter her inne. Også de som er helt ok å ha her. Men dessverre, stort sett ikke. Og det gjelder nok også dessverre en del kvinnelige medlemmer etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 3/1/2024 at 10:13 AM, AnonymBruker said:

Finn et annet forum da. Vi trenger ikke sånne dølle gubber som tror de er noe. 

Anonymkode: b06ce...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vi ikke her for å guide kvinner da? Eller har jeg misforstått? 

Anonymkode: 390c3...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang menn på forumet tenker jeg at det innimellom er helt greit. Det er mange flotte menn her (og ikke bare de jeg er enig med men også andre jeg er fryktelig uenig i i mange saker men likevel har jeg stor respekt for de og de skriver saklig og godt.) Men det er en del en har sluppet inn her som lager scenarioer jeg selv iallefall kan kjenne på at ikke oppleves helt greit.

jeg har opplevd når kvinner snakker sammen om sanitær produkter og menstruasjon på kropp og helse at det sniker seg inn spesielt en mann som har fetisj på damebild. Og det oppleves rart, uforståelig og ja også vondt faktisk at når vi kvinner selv ikke kan diskutere dette på kropp og helse uten at det selv der må handle om sex og fetisj. Det blir veldig ødeleggende. 

Ukentlig er det noen som misforstår klær og mote forumet for seksualitet forumet. Seksualitet forumet er blitt en del mange tar med seg inn i andre forum og andre tema. Jeg postet selv i en tråd på klær og mote og noen sekunder etterpå får jeg en slibrig PM... Sånt ville en ikke opplevd før med bare kvinner her inne. 

Seksualitet forumet er en lost cost, ikke det at det er så spennende for det er det faktisk ikke men innimellom hadde det vært ok å ikke hele tiden blitr rent ned av professorene av kvinnekroppen og slik det forumet er blitt. Men kanskje vi kvinner har like mye skyld i det...

Incel er en egen kategori jeg kjenner jeg er utmattet av å snakke om og til. Jeg lar stortsett tematikken være men det skaper støy. Og jeg snakker ikke om å være uenig i kjønnsrelaterte temaer men jeg snakker om hetsing, verbal trakassering, bråk, unødvendig ekkel personkarakteristikker basert på kvinners kjønn. Så kan en jo selvfølgelig hevde at "kvinner er like ekkle med menn her inne"..  Joda innimellom  og ofte er vi det fordi det er blitt en ekstrem kjønnskamp her inne med årene fordi menn har nedrent kvinneguiden..

Det er mange gode innlegg og innspill av menn her inne men at jeg innimellom savner et kvinneforum for og av kvinner: Ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 1.3.2024 den 10.13):

Og sutrete bitre mannebabyer.

Endret av Adrenalina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.2.2024 den 23.21):

Sikkert skaphomser 

Anonymkode: 22acd...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...