Gå til innhold

Hva er greia med mikrofiberkluter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke greia med hvorfor de er så "populære". Er jo bare dritt.. 

De klistrer seg fast til hendene dine når du tar i de når de er tørre, og hvis man prøver å bruke de til å tørke opp/vaske av noe så er de jo udugelige fordi de trekker jo ikke til seg noen ting? De er jo helt vannfobiske. Må jo faen meg dynke de i vann i en evighet for å få de gjennomtrukket av vann...

Er det bare at de er billige å produsere eller er det noe annen grunn/funksjonsområde for de som jeg ikke har skjønt? 🤣😅

Anonymkode: 14891...9fb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som du har kjøpt kluter av dårlig kvalitet.

Anonymkode: 34b64...4cb

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

De er skånsom samt er veldig god til å tørke støv av elektriske apparater, skjermer og glass. Riktig verktøy til riktig jobb, de er ikke en vaskeklut.

Anonymkode: c9d05...b03

• Nyttig 2
Skrevet

De tar bort bakterier uten bruk av såpe. Søk opp test microfiber vs vanlig klut

Anonymkode: 07e9e...149

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er skånsom samt er veldig god til å tørke støv av elektriske apparater, skjermer og glass. Riktig verktøy til riktig jobb, de er ikke en vaskeklut.

Anonymkode: c9d05...b03

De kan også brukes til å vaske kjøkken, osv.

Skrevet
jabx skrev (17 minutter siden):

De kan også brukes til å vaske kjøkken, osv.

Ts her, jeg kjøpte mine for å vaske på kjøkkenet mens syns de er elendige å bruke til å vaske med 😅 Bruker noen gamle kluter som min bestemor har strikket med bomullsgarn og de er mye bedre å vaske med egentlig

Anonymkode: 14891...9fb

• Liker 1
Gjest issoras
Skrevet

Du har kjøpt dårlige kluter. Finnes masse dårlige mikrofiberkluter, typisk billige solgt i flerpakk. Skikkelige mikrofiberkluter av kvalitet er ikke vannfobiske. 

Jeg har også noen dårlige kluter og de er fullstendig ubrukelige ja. 😅 Men de gode klutene er helt supre. Jeg er fornøyd med de fra Jordan og Kid. 

Gjest issoras
Skrevet

De dårlige klutene funker ok til støvtørking da! 

AnonymBruker
Skrevet

Microfiber er geniale siden de ikke krever vaskemiddel, men det er viktig at du vasker de uten tøymykner for å opprettholde denne egenskapen.

Fukt de i kaldt vann og rens av møkk i varmt. 

Anonymkode: 130b6...97a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes effekt sine på europris er helt ok for prisen. 

Anonymkode: 74cbe...16d

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tørk dem i tørketrommel, da vil de ikke trekke til seg vann så lett. 

Anonymkode: 4e4f6...5de

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker mine godt, men de trekker virkelig ut fuktighet fra hendene. Om vinteren bruker jeg gjerne hanske når jeg vasker. 

Så bra for å vaske vekk støv og fett, og derfor ikke bra for tørre hender.. 

Anonymkode: 6f35a...231

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker mikrobiberkluter, men på kjøkkenet foretrekker jeg strikkede bommullskluter. De kan brukes på alle overflater, inkludert varm steketopp. De er grove nok til å skrubbe bort tørket søl og absorberende nok til å tørke opp vått søl. 

Ellers har jeg fire ulike typer mikrofiberkluter: vaffelvevde kluter med høy absorberingsevne til badet. Glatte kluter til speil og vinduer. Frottévevde kluter til støvtørking. Store gulvkluter til mopping. De har forskjellige egenskaper, og egner seg derfor best til den jobben de er ment for.

Anonymkode: 73236...3dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes mikrofiber er veldig gode til å tørke støv med, overlegne på glass/speil/vask og bad og mye enklere å vaske gulv med å skrubbe vekk flekker og slikt. Men jeg bruker heller ikke mikrofiber på kjøkkenet av en eller annen grunn. Der har jeg hjemmestrikka kluter. Blir sjelden veldig møkkete på vårt kjøkken da, vi pleier tørke av, vaske av med en gang etter bruk så trenger ikke så mye power der mtp flekker og slikt.

Anonymkode: f6807...cfe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...