AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #1 Skrevet 29. februar 2024 Jeg sliter med noe... jeg er veldig av og på. Mye av. Samboeren er dritt lei. Skjønner han... vi har snakket mye om dette før og jeg har fortalt han hva tiggerne mine er. Når jeg blir overveldet. Jeg er avhengig av å ha det ryddig rundt meg om jeg skal slappe av, klesvask som hoper seg opp, jobb, unger, middag, vanlig husholdning og planlegging, jeg har spurt om han kan hjelpe meg med det iom jeg vet at det er en så stor trigger. Alt jeg MÅ ( må selvsagt ikke men dere skjønner) nå mener han at jeg legger skylden på han for at jeg drikker fordi han ikke hjelper til nok 🤷♀️ jeg er fullstendig klar over at det kun er min skyld. Jeg har bare bedt om litt drahjelp... jeg mener helt oppriktig at det ikke er fordi han ikke hjelper til, men fordi det blir for mye for meg! Også har vi moren min. Et menneske som har ødelagt mer for meg enn hun har gjort godt. Hun er nok under autismespektert men jeg sliter med å akseptere alt som har skjedd og at hun nå bruker meg, sønnen min og mannen min som sine hjelpepleiere. Det gjør meg fly forbanna å se hvordan hun har sønnen min og mannen min rundt lillefingeren. Mannen min mener jeg ikke kan gi henne skylden for drikkingen. Nei det gjør jeg ikke heller. Men jeg takler ikke følelsene jeg får når hun ringer eller kommer. De følelsene må jeg jobbe med! Men det går jo pokker så dårlig når hun ringer flere ganger om dagen og kun kommer når hun trenger hjelp! Akkurat nå er vi stein mot stein. Han mener jeg skylder på alt annet, jeg mener jeg bare spør om hjelp... noen råd? ❤️ Anonymkode: 0e965...eb7 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #2 Skrevet 29. februar 2024 du er på god vei virker det som. Du har innsikt - ihvertfall slik du ordlegger deg her. Fortsett bare med å observere. Din egen reaksjon og din mors holdning. Ikke forvent forandring over natta. Det kommer med tiden. Når du er klar. Anonymkode: 2d254...3da 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #3 Skrevet 29. februar 2024 Det lyste i starten av innlegget ditt at pga at mannen din ikke ryddet nok, så måtte du drikke fordi rot er din trigger. Og så kommer det da... Mannen din synes du legger skylden på han at du drikker. Han skal ikke hjelpe deg i huset for at du ikke skal drikke. Dere skal begge to rydde i deres hus, fordi dere er voksne og har ikke tjenere. Barna også skal rydde. Angående moren din. Ta og les litt om narsissisme. Kanskje det passer bedre? Få hjelp til alkoholismen. Du blir ikke kurert av det er ryddig. Problemet ditt er moren din og oppveksten din. Men det er ditt ansvar å bli frisk. Anonymkode: 195ad...00a 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #4 Skrevet 29. februar 2024 Jeg forstår hva du mener, jeg er lik. Men, du må gjøre det du må for å jobbe med alkoholproblemene dine. Om det så er at du må gjøre alt i huset, ja da gjør du det, alt for å holde deg edru. Med tid og stund vil du stå tryggere i deg selv og your sobriety, får du fortsatt ingen hjelp av mannen med alt huslig, da er han ikke noe å samle på kanskje? Anonymkode: 02fee...b37
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #5 Skrevet 1. mars 2024 Terapi. Lære deg å deal'e med følelser på en bedre måte enn å drikke. Anonymkode: 62957...181
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #6 Skrevet 1. mars 2024 Her må du rett og slett søke hjelp. Du må lære deg å leve med følelsene dine, og finne helt andre ting enn drikking for å døyve de.. Når man har et alkoholproblem, så finner man 1000 grunner til å drikke. Uansett.. Så her må du ta tak i deg selv. Anonymkode: f66a1...78e 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #7 Skrevet 1. mars 2024 Ingenting blir bedre av å drikke, stress, dårlige nerver og depresjon blir mye verre av alkohol. Når ting tårner seg opp er det viktig å være klar i hodet. Anonymkode: 437f3...5ad
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #8 Skrevet 1. mars 2024 Slutt å kjøpe alkohol. Hvis du ikke har alkohol i huset, så er det ikke noe alkohol å drikke. Anonymkode: c0be4...90d 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #9 Skrevet 1. mars 2024 Julie Winge sitt "Tilbake til livet" kan være et forsøk verd. Er kun på nett, og anonymt hvis du ønsker det. Anonymkode: 77a54...bf5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #10 Skrevet 1. mars 2024 Sender deg mange styrketanker❤️ Drikker du objektivt sett for mye? Hvor ofte drikker du og hvor mye i løpet av en uke? Hvis du objektivt sett drikker for mye, så er det lurt å oppsøke hjelp. Hvis du er i kategorien at du nok drikker for mye, men uten at det er krise, så kan du forsøke følgende metode. Et første steg på veien er å alltid utsette drikkingen én time. Dette vil gi mestringsfølelse og etter hvert gjøre at du klarer å utsette drikkingen to timer osv. Så klarer du hele dager og etter hvert flere dager etter hverandre. Så er det tid for hvit måned. Etter dette så handler det om å ikke falle tilbake til gamle mønstre. Lag regler, feks kun drikke hvis det skjer arrangementer/middager. Hvis du har et mer alvorlig alkoholproblem, så søk hjelp. Og søk uansett hjelp for det mentale. ❤️ Jeg kjenner deg ikke, men har troen på deg.❤️ Anonymkode: b27d5...187
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå