Gå til innhold

P eller T matte på videregående

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best å velge når man er sånn midt på treet flink i matte. Tekst oppgaver hater jeg og de klarer jeg ikke. Vet ikke hva jeg skal gå etter vidergående 

Anonymkode: b8e0b...99b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min begynte med T-matte, og er middels god. Hun byttet til P-matte etter noen uker. Det ble for stort hopp fra matematikken fra ungdomsskolen. 

Anonymkode: 7bf34...604

Skrevet

Kommer litt an på hva planen er videre. Null poeng å gjøre det vanskeligere enn en må. Skal du feks inn på sykepleien eller bli norsklærer, så er p-matte helt ok. 

Skal du derimot bli ingeniør eller noe annet som krever realfag, så lønner det seg med T (som er formatta til R). 

Men hoppet til T og R er relativt stort, veldig annerledes enn ungdomsskolematte. 

Anonymkode: ec1f9...a3f

Skrevet

Kommer an på hva du skal med matten.

Min går vg1 og har T-matte og fikk 5 til jul. Han hadde riktignok 5 på ungdomsskolen også og synes ikke det er såå stor overgang, mest glad for å slippe alle svadatekstoppgaver som det er lite av i t- matte.  De jobber så bra på skolen og han må ikke jobbe masse hjemme. Ulike skoler har ulikt opplegg også. Noen steder masse prøver, andre steder innleveringer og jobbing i timen. 

Anonymkode: 7b21b...193

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...