AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #1 Skrevet 29. februar 2024 Moren min, bestemoren til min sønn på 3 måneder har en tendens til å skulle kommentere på ALT... alt som er galt ift hva hun lærte av sin mor igjen, alt ifra at han må skrike for å styrke lungene sine. Jeg kan ikke sende et bilde av han engang uten at det er noe galt jeg gjør med han, som f eks at han ligger inntil en pute i 40 graders vinkel, og da mener hun at jeg ødelegger ryggen hans. Til at håndkle på stellematta er for stor( faktisk). Kritikk for å mate han for mye, magen hans må få hvile...og det stopper ikke på messenger heller, så å si hver dag så jeg har måtte begrense profilen for å slippe, kan heller ikke sende snapper føler jeg. Pga dette har det blitt mere krangling oss imellom, og jeg veit ærlig talt ikke åssen det skal bli hyggelig igjen, hun kjenner seg ikke igjen i dette og blir fornærmet og mener jeg har dårlig selvtillit som oppfatter alle disse kommentarene som kritikk🙃 Hun gjorde forsåvidt dette når min bror også fikk barn, og jeg sa ifra at jeg håper hun ikke ville oppføre seg og prate slik til meg når jeg fikk barn, men det blei jo sånn Anonymkode: 6c8ca...97b
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #2 Skrevet 29. februar 2024 Svar med samme mynt. Du er jo barnet hennes. Du får si «Det er et mirakel vi overlevde om det var sånn du holdt på! Vi vet heldigvis bedre nå». Anonymkode: 1f544...89a 3 1
Nymerïa Skrevet 29. februar 2024 #3 Skrevet 29. februar 2024 Ikke diskuter. Neste gang hun kommer med uoppfordrede råd kan du si "Takk, men jeg lurte ikke på hva du mente. Jeg ville bare sende deg et bilde. Jeg trodde du kom til å synes det var hyggelig." Hvis hun fortsetter "Hvorfor sier du dette til meg. Jeg har da ikke spurt om råd?" Og hvis hun svarer "Jeg prøver bare å hjelpe, jeg." så svarer du "Takk, jeg skal ha det i bakhodet hvis jeg lurer på noe." Men for guds skyld ikke begynn å argumentere. 5
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #4 Skrevet 29. februar 2024 "Jeg er ikke interessert i meningen din. Om jeg blir det, så spør jeg. Innen du hører meg spørre- hold tankene dine for deg selv." Ikke pakk det inn, ikke vær snill, ikke være spørrende. Hun trenger DEN tilbakemeldingen. Og fortsetter hun - så gjentar du den setningen. Og gjentar. Hver eneste gang så svarer du det samme. Hvis du er like gæren som meg kan du også føre regnskap for hvor ofte du sier det. Hvor mange ganger per dag i en måned, for eksempel, og så gir du moren din det regnskapet. Du må sette hardt mot hardt. Anonymkode: 5037e...e13 7 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #5 Skrevet 29. februar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan ikke sende et bilde av han engang uten at det er noe galt jeg gjør med han, Anonymkode: 6c8ca...97b Ikke send bilder da. Problem løst. Anonymkode: 6073e...4a9 7 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #6 Skrevet 29. februar 2024 Uff så slitsomt. Jeg vet at man er ekstra var og sår på sånne kommentarer i babytiden også. Du må jo nesten bare si ifra til henne at de blir for mye kommentarer og at du ønsker å følge mer moderne råd basert på nyere forskning. Du får sende info tilbake om at det med å styrke lungene er en (potensielt skadelig) myte. Og så får du rett og slett blokkere litt i perioder om det blir mye hver dag. Det hadde jeg gjort om jeg sa tydlig ifra og mamma ikke respekterte det. Litt må du også bare la gå inn ene øret og ut det andre. "jada mamma" så glemmer du det. Anonymkode: d422a...9fe
KaraThrace Skrevet 29. februar 2024 #7 Skrevet 29. februar 2024 (endret) . Endret 1. mars 2024 av KaraThrace Anonymisering
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #8 Skrevet 29. februar 2024 Jeg fatter ikke dette! Jeg fikk alle mine barn på 80- og tidlig 90 tall og det var da ingen slike råd i omløp den gangen heller. Min mor som fikk barn på 60-tallet leste dr Spock og hadde også en helt moderne innstilling. Moren din høres slem ut. Anonymkode: 54fdd...5be 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #9 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fatter ikke dette! Jeg fikk alle mine barn på 80- og tidlig 90 tall og det var da ingen slike råd i omløp den gangen heller. Min mor som fikk barn på 60-tallet leste dr Spock og hadde også en helt moderne innstilling. Moren din høres slem ut. Anonymkode: 54fdd...5be Moren min bodde hos moren sin igjen når hun fikk barn først i 1990. Mormoren min ble født på 40 tallet, hun hadde vel sikkert lært av sin mor igjen 🙃 TS Anonymkode: 6c8ca...97b
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #10 Skrevet 29. februar 2024 «Råd» vi har fått fra svigermor- og far. Babyen trener lungene når den skriker. Man må ikke plukke opp babyen med en gang den skriker, fordi da blir den bortskjemt. Man må bare slutte å plukke opp babyen fra senga etterhvert så den lærer seg at foreldrene ikke kommer (babyen manipulerer foreldrene altså). Babyen har bare godt av å bli passet av andre, sove over hos andre uten foreldre til stede (bli selvstendig). Det skal ikke tas hensyn til babyens søvn, men bråkes mest mulig så babyen blir vant til mye bråk og da ikke våkner av lyder i fremtida. De fikk sine barn tidlig på 80-tallet, men er ekstremt gammeldagse og konservative. Min mor fikk tre barn på 80-tallet og har egentlig den pedagogiske tilbærmingen og møte barnets behov og følelser, som vi gjør i dag. Sier til svigers «vi forholder oss til det de sier på helsestasjonen. Vi forholder oss til forskning. Det er annerledes nå enn på 80-tallet. Dere gjorde det dere mente var riktig med deres barn, og vi gjør hva vi menes er riktig for våre». Må legge til at de ikke tror på forskning 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 de er så molboere Anonymkode: 41575...5db 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #11 Skrevet 1. mars 2024 Du trenger jo ikke sende bilder. Kommenterer hun at du ikke sender bilde, så kan du jo si at det ble så mye kritikk. Anonymkode: 472bd...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #12 Skrevet 2. mars 2024 Jeg tror jeg hadde klikka 🤪 takk og lov for at hun i det minste er moren din og ikke svigermor. Tenk hvordan din svigerinne hadde det når din bror fikk barn. Du kan i det minste si ifra med samme tone eller være tydelig, siden det er din mor. Vet du noe om hvordan svigerinne din opplevde kommentarene? Du kan si at nei det er bare tull og nå er det nok kommentarer. Jeg greier meg! Jeg tror det hadde blitt så månelyst om noen holdt på sånn med meg som nybakt mor at det hadde blitt rene krigssonen 🙈 Anonymkode: 863ef...717
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #13 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du trenger jo ikke sende bilder. Kommenterer hun at du ikke sender bilde, så kan du jo si at det ble så mye kritikk. Anonymkode: 472bd...9a2 Ja dette kan du si. Jeg sender ikke bilder til folk som bare kommer med sure kommentarer. Om du vil ha bilder så må du prøve å være hyggeligere. Anonymkode: 863ef...717
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #14 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 29.2.2024 den 20.24): Moren min, bestemoren til min sønn på 3 måneder har en tendens til å skulle kommentere på ALT... alt som er galt ift hva hun lærte av sin mor igjen, alt ifra at han må skrike for å styrke lungene sine. Jeg kan ikke sende et bilde av han engang uten at det er noe galt jeg gjør med han, som f eks at han ligger inntil en pute i 40 graders vinkel, og da mener hun at jeg ødelegger ryggen hans. Til at håndkle på stellematta er for stor( faktisk). Kritikk for å mate han for mye, magen hans må få hvile...og det stopper ikke på messenger heller, så å si hver dag så jeg har måtte begrense profilen for å slippe, kan heller ikke sende snapper føler jeg. Pga dette har det blitt mere krangling oss imellom, og jeg veit ærlig talt ikke åssen det skal bli hyggelig igjen, hun kjenner seg ikke igjen i dette og blir fornærmet og mener jeg har dårlig selvtillit som oppfatter alle disse kommentarene som kritikk🙃 Hun gjorde forsåvidt dette når min bror også fikk barn, og jeg sa ifra at jeg håper hun ikke ville oppføre seg og prate slik til meg når jeg fikk barn, men det blei jo sånn Anonymkode: 6c8ca...97b Thats life! Ikke ta det innover det og la det ødelegge forholdet. Ha evnen til å lukke ørene og /eller le overbærende. At folk ikke har samme mening som deg er bare slik det er. Det er DU som har valget om å ikke ta det så seriøst. Anonymkode: 837be...ec3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå