Gå til innhold

Kjøre til Russland?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen av dere prøvd å kjøre via Norge, og over til Russland, eventuelt via Finland og så over? 
Synes landet er fascinerende, og barna er klare for den type ferie. Venter nok noen år slik som det er nå, men har derfor veldig god tid til planleggingen. 

Anonymkode: b63c0...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikkje gjort det, nei. Men hadde vore fantastisk å reise via Karelen!

Anonymkode: c4aa2...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har noen av dere prøvd å kjøre via Norge, og over til Russland, eventuelt via Finland og så over? 
Synes landet er fascinerende, og barna er klare for den type ferie. Venter nok noen år slik som det er nå, men har derfor veldig god tid til planleggingen. 

Anonymkode: b63c0...1fd

Hvis jeg skulle gjort det ville jeg nok valgt å ta ferje til Helsingfors og så kjørt via Vyborg til St Petersburg. Frister ikke å reise til ødemarken i nord. Ja Murmansk er en storby, men fra grensen og dit er det stort sett iskald arktisk ødemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har kjørt fra Norge til St. Petersburg, Det er riktignok mange år siden, ikke lenge etter Sovjetunionens fall, så ting kan være lettere eller vanskeligere nå. For oss gikk det stort sett helt greit, bortsett fra at vi måtte bestikke de på grenseovergangen med litt kaffe og sigaretter for å få passere, for de hevdet at vi var fullastet med våpen. Deretter ble vi stoppet av politiet i fartskontroll, hvor de hevdet at vi kjørte langt raskere enn kjøretøyet var i stand til, og måtte ut med litt mere kaffe og tobakk. Ellers gikk alt helt smertefritt. Ble nok en del lettere av at vi hadde russisktalende med i reisefølget.

Anonymkode: 9244a...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bodd litt i Russland, og ville ikke gjort det. På grunn av at det skiller seg veldig ut hvis du har en bil der med norske nummerskilter. Du ber omtrent om å bli stoppet av politi, eller kjeltringer, som vil tyne deg for penger eller varer. Nå skal det sies at det err 10-15 år siden jeg var der sist. Og du så aldri biler med vest-europeiske bilskilt.

Jeg reiste ofte gjennom Baltikum. Med tog eller buss til Hviterussland, hvor jeg oppholdt meg en periode, og så videre nordover hvis jeg skulle til Russland.

Anonymkode: 6072d...9c2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...