Gå til innhold

[M38] Matcher med damer på Tinder som har barn; Frekt å spørre umiddelbart om antall/alder/%?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker i utgangspunktet ikke seriøst forhold med noen som har barn, men utelukker det heller ikke helt, dersom barna er i tenårene og hun deler omsorg 50%.

Det er derimot helt uaktuelt med seriøst forhold med noen som har små barn 100%. Det er dog ikke uaktuelt med vennskap eller uforpliktende sex. 

Føler jeg kun matcher med damer som har barn (er ikke alltid jeg ser det før jeg swiper), og lurer på hvordan jeg kan mest effektivt kan finne ut av dette uten å kaste vekk for mye tid på chatting først. 

Noen tips til fremgangsmåte? 

Å åpne med spørsmål om det er kanskje ikke så sjarmerende, men om jeg åpner med en morsomhet/kommentar til profil, er det innenfor å spørre om dette ganske med en gang etterpå? 

Anonymkode: 0d30e...2cc

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke vil ha en hverdag med barn er det best å ikke match med dem, selv tenåring. Hilsen ei som fikk ny stefar i tenårene, en mann som ikke hadde brydd seg hadde vært katastrofalt. 

Anonymkode: dbd06...e1f

• Liker 7
Skrevet

Så lenge du ikke starter med det så mener i hvert fall jeg det er innafor å spørre ganske kjapt. Jeg hadde ikke likt å bruke tid på en mann som mener jeg er uaktuell heller, så det er greit for begge parter det 😊

Anonymkode: 73f49...5b2

• Liker 1
Skrevet

Det burde da gå an å spørre om relativt tidlig. Nå er ikke jeg mor, men jeg synes det er greit å få diverse ting avklart tidlig. Pleier som regel ikke buse ut med det med en gang.. men barn er noe av det første man snakker om eller spør om uansett?? 

Skrevet

Som alenemor er det like interessant for meg å vite om antall barn, alder og ev. om man ønsker (fler) barn. Jeg vil helst ikke date noen med barn mye yngre enn mine, greit å få tomt rede omtrent samtidig, og jeg er ferdig med småbarn. Jeg vil ikke ha fler (alderen min gjør det ganske åpenbart nå, men før).

Jeg tenker at en dame med småbarn som vil ha en «all in» bonuspappa uansett bør være interessert i å få avklart at du ikke er helt der ganske kjapt. 

Anonymkode: 72a83...421

Skrevet

Deler litt annerledes synspunkt - etter at en venninna trolig datet en som hadde pedofile tendenser, heldigvis fant hun noe som uroet henne tidlig og droppet fyren, er jeg veldig skeptisk til menn som spør om barn tidlig, spesielt når de ikke har barn selv. Har også datet noen som virket ganske ivrig til å møte mitt barn, det varte selvsagt ikke lenge.

Jeg forventer at man er interessert i å bli kjent med meg, først og fremst. Tenåringsbarn gjør ikke nødvendigvis livet enklere, heller ikke 50%. Jeg har mer enn 50% og 1 under 10år, men siden samarbeid med hennes pappa er veldig god har jeg nok mer fleksibilitet samt glede og ro hjemme sammenlignet med så å si alle andre skilte foreldre jeg kjenner.

Om det er 2 fine personer som har fått barn sammen men gått fra hverandre er det et godt utgangspunkt for kommende forhold. Uanvhengig av alder på barna og prosent.

Hvorvidt du ser deg som passende som bonus-person/pappa, er selvsagt noe helt annet. Og det er fint at du vet hva du kan og vil håndtere og hva ikke.

Anonymkode: dc07f...692

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er 38 år..så det blir vel ikke enklere å treffe noen uten barn, hvis de ikke er ung. . Damer med tenåringer, der må du jo opp i alder. 

Anonymkode: aafb2...896

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva med å skrive i din egen profil at du ikke har lyst å være bonuspappa for barn under konfirmasjonsalder? Så slipper du å få matcher med de som ønsker en bonuspappa.

Anonymkode: e022d...912

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

...men de andre med barn kan du ligge med? Det høres jo ner ut som alt Jan brukes til sitt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du er 38 år..så det blir vel ikke enklere å treffe noen uten barn, hvis de ikke er ung. . Damer med tenåringer, der må du jo opp i alder. 

Opp i alder?

Mange kvinner blir jo mødre i starten eller midten av 20-årene, og vil da ha tenåringer når de er i slutten av 30-årene. 

Anonymkode: 03ad9...54c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Opp i alder?

Mange kvinner blir jo mødre i starten eller midten av 20-årene, og vil da ha tenåringer når de er i slutten av 30-årene. 

Anonymkode: 03ad9...54c

Det er ikke mange som blir mor i begynnelsen av 20 årene! Gjennomsnitts førstegangsfødende er vel 31 nå?

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er ikke mange som blir mor i begynnelsen av 20 årene! Gjennomsnitts førstegangsfødende er vel 31 nå?

Du vet hvordan gjennomsnitt fungerer? Halvparten vil jo være under 31, med andre ord svært mange i 20-årene.

Anonymkode: b0d07...055

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvor jeg bor blir mange mødre i 20 årene, fra begynnelsen og utover. 

Anonymkode: dbd06...e1f

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Skriv det i bioen din. Du har ikke barn og ønsker ikke et forhold der små barn er involvert. De som da matcher med deg vet jo da hvor du står.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne med litt store barn og når jeg en dag begynner å date syns det er greit om dette blir tatt opp og avklart tidlig. Vil jo ikke kaste bort tiden min på tomsnakk med en som uansett er uaktuell. Dessuten, som mor vurderer jeg menn på en annen måte. Holder ikke lenger å være kjekk og sjarmerende. Han må være voksen i hodet, stabil og trygg etc. Ikke fordi han skal være pappa for barna mine men fordi jeg vil ikke ha bråk inn i min fine familie. Det er det ikke verdt. Har han en negativ eller umoden holdning til dem så vil jeg ikke ha han uansett. Så du har dine kriterier, helt fair så klart - mens vi har våre. Og disse tingene ønsker vi (jeg) såklart å få klarhet i, så ja spør i vei du. 

Anonymkode: b570c...c23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det så mange kvinner som har barna 100% i dag? Det er jo et betydelig større antall som deler omsorgen mellom seg etter brudd nå i dag.

Jeg spør mennene om alder på barna i en av de første meldingene. Ser da ikke noe problem med det. Helt naturlig å spørre om.  Og også avdekke om det evt er flere kull med barn for meg som dater menn rundt 50. Jeg har tenåringer selv som nå begynner å flytte ut og som deg vil jeg helst ikke møte noen med små barn. Og menn er i snitt eldre når de får barn enn kvinner (og har oftere flere kull), så menn i 50 årene kan fortsatt ha små barn. MEN jeg er nesten 10 år eldre enn deg. Gjennomsnittsalder på kvinner når de føder barn nr 1 i norge er ca 30 år. Så med mindre du ønsker å date kvinner hovedsaklig i 40-årene, bør du nok se etter damer uten barn. For damer rundt 35 med barn har stort sett ganske små barn. Så jeg støtter forslaget om å sette i profilen at du ikke ønsker å date kvinner med små barn, hvis det er tilfelle. Da vil du også frastøte en del barnløse kvinner som ønsker seg barn da, men det er jo like greit? Det er greit å vite at en manns forhold til barn generelt ofte har veldig stor betydning for kvinner. Å være negativ til barn er veldig negativt.

Anonymkode: 5d91b...f9a

• Nyttig 1
Skrevet

Det må være greit å snakke om ganske tidlig, bare ikke begynn med det.

Når det er sagt, ser jeg ikke helt for meg at det er så mange kvinner som har små barn 100 % som er på Tinder. Når skal egentlig de få tid og overskudd til å date? 

AnonymBruker
Skrevet

Skriv i profilen din at du ikke ønsker å date alenemødre med småbarn. 
Da vil du nok slippe å bli kontaktet av dem, men i tillegg så kan det hende at du blir sweipet bort av de uten barn med fordi du virker litt lite raus. 
Jeg har sett profiler der de skriver at de ikke ønsker dramaqueens osv. Det signaliserer en holdning som innebærer at personen ikke er helt  enkel sjøl. 
Jeg tror du kommer lenger med å sile ut hvem du velger å kontakte 

Anonymkode: aa264...e16

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, ti10 said:

Det må være greit å snakke om ganske tidlig, bare ikke begynn med det.

Når det er sagt, ser jeg ikke helt for meg at det er så mange kvinner som har små barn 100 % som er på Tinder. Når skal egentlig de få tid og overskudd til å date? 

Joda, det er massevis av dem, iallfall her.

Anonymkode: b0d07...055

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.2.2024 den 20.07):

Jeg ønsker i utgangspunktet ikke seriøst forhold med noen som har barn, men utelukker det heller ikke helt, dersom barna er i tenårene og hun deler omsorg 50%.

Det er derimot helt uaktuelt med seriøst forhold med noen som har små barn 100%. Det er dog ikke uaktuelt med vennskap eller uforpliktende sex. 

Føler jeg kun matcher med damer som har barn (er ikke alltid jeg ser det før jeg swiper), og lurer på hvordan jeg kan mest effektivt kan finne ut av dette uten å kaste vekk for mye tid på chatting først. 

Noen tips til fremgangsmåte? 

Å åpne med spørsmål om det er kanskje ikke så sjarmerende, men om jeg åpner med en morsomhet/kommentar til profil, er det innenfor å spørre om dette ganske med en gang etterpå? 

Anonymkode: 0d30e...2cc

Ikke spør direkte. Ta det via noe om anledning til å møtes. Om hun er bundet opp med forpliktelser, sånn som barn.

Det vanskelige er å finne ut om hun er en sånn "tre unger med tre forskjellige menn"-dame.

Anonymkode: e270a...38a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...