Gå til innhold

Du som har dårlig råd, hva er det du fantaserer om å få råd til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle så gjerne gått til frisør. Har ikke vært der på 1 år. Dsv er jeg lite flink med saks og hårfarge så jeg må spare. Fantaserer også om å få råd til å reise på ferie. Har ikke vært utenlands på 2 år. Bare det å reise til et varmt land og kunne ligge på en fin strand hadde gjort meg lykkelig! Kunne tenkt meg å spise et godt måltid på restaurant og. Lei av knekkebrød og gulrøtter nå. 

Anonymkode: f497f...d5a

• Liker 5
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prioritert frisør hvis jeg var deg . Å føle seg fin på håret hjelper utrolig mye på selvtilliten og humøret!

Anonymkode: cdc0a...159

• Liker 3
Skrevet

Jeg drømmer om å kunne fikse både negler og hår for en gangs skyld. Snart 40, og ikke hatt muligheten til det. 
En dag med manikyr, takeaway-kaffe, sol og fint hår.

Anonymkode: d01df...59f

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville prioritert frisør hvis jeg var deg . Å føle seg fin på håret hjelper utrolig mye på selvtilliten og humøret!

Skulle hatt millioner å dele ut til familien min.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er 41 og den eneste flyturen jeg har hatt i livet var til nordnorge (jeg bor i sør). Jeg har ikke vært i andre land enn Sverige og England men da som 15 åring. Skulle gjerne likt å gå oppleve en fin utenlandstur

I år hadde jeg plan om å klippe håret mitt men måtte ta opp lån på 12 000 for å ha råd til rotfylling av den ene tannen istedenfor, vi får se når feriepengene kommer om det da blir en frisør time, det er 3 år siden sist.

Det er disse to tingene jeg primært drømmer meg bort i.

Men jeg har også lyst på en ny og annen sofa. Den jeg har har jeg hatt siden jeg var 19 og den er ganske vond å sitte i, så jeg bruker mest sengen min når jeg bare er aleine 

Anonymkode: 9890c...482

• Liker 2
  • Hjerte 17
Skrevet

Frisør og tenner drømmer jeg om å ha råd til. 

Og eget hus da, men det er nok urealistisk i mange år til enda.

Anonymkode: 81c21...9f0

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er 41 og den eneste flyturen jeg har hatt i livet var til nordnorge (jeg bor i sør). Jeg har ikke vært i andre land enn Sverige og England men da som 15 åring. Skulle gjerne likt å gå oppleve en fin utenlandstur

I år hadde jeg plan om å klippe håret mitt men måtte ta opp lån på 12 000 for å ha råd til rotfylling av den ene tannen istedenfor, vi får se når feriepengene kommer om det da blir en frisør time, det er 3 år siden sist.

Det er disse to tingene jeg primært drømmer meg bort i.

Men jeg har også lyst på en ny og annen sofa. Den jeg har har jeg hatt siden jeg var 19 og den er ganske vond å sitte i, så jeg bruker mest sengen min når jeg bare er aleine 

*Å få oppleve en fin utenlandstur* skulle det stå

• Hjerte 2
Skrevet

Ønsker meg en passende familiebolig med nok soverom til barna (dvs. 3 soverom) 

Anonymkode: 9f55d...0a9

• Liker 2
  • Hjerte 5
Gjest Luksusbia
Skrevet

Har ikke vært i utlandet annet enn Sverige på fem år. Men i oppveksten reiste jeg mye og har vært i 30 land, så kan ikke klage. Ha råd til grønnsaker og rent kjøtt/ fisk oftere❤️

Skrevet

Ikke noe spesielt, men kunne tenkt meg å handle mat uten å planlegge hvert eneste innkjøp og regne ut ca.pris minst to ganger før jeg går i kassa 😅

Anonymkode: 2462d...627

• Liker 10
  • Hjerte 4
Skrevet

Sjekk ut om det er en frisørskole i nærheten. Sjekk også ut grupper på Facebook som søker hårmodeller. De klipper ofte gratis/billig. 

Om man vil ga litt luksus og har mulighet å unne seg noe, så er et alternativ å bestille kun frokost på restaurant. Start dagen med god og lang frokost, spis så mye du vil og ra en tur i området etterpå. 

Anonymkode: ccee3...3f9

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

*Å få oppleve en fin utenlandstur* skulle det stå

Kan du ikke se på finn, det er mange fine sofaer som gis bort. Og kan du søke nav om å få hjelp til å dekke tannlegeregningen? Hvis du har kredittlån blir det fryktelig dyrt.

Anonymkode: 2e9d0...04f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke se på finn, det er mange fine sofaer som gis bort. Og kan du søke nav om å få hjelp til å dekke tannlegeregningen? Hvis du har kredittlån blir det fryktelig dyrt.

Anonymkode: 2e9d0...04f

Har fått forbrukslån i banken. Kreditlån holder jeg meg unna, det har jeg alltid gjort. Ytterst få ting i denne verden er verdt den fellen med kredittlån. Nav dekker ikke tannlegen med mindre en søker om livsstønad, det er en ganske tungvint prosess og ikke noe jeg faller under. Desuten har jeg bare en time igjen hos tannlegen men har allerede brukt 8000. Så det går greit men det vsr selvfølgelig ikke den starten på året jeg så for meg i desember, men sånn er det nå bare.

Joda jeg kan se på finn osv. Men nå handlet jo denne tråden om hva en drømmer og fantaserer om. Og akkurat det å kjøpe en fin ny sofa, en sofa som ikke er hand me down men som jeg har tjent og spart penger til som er ny og noe jeg virkelig ønsker ikke bare fordi den er litt bedre enn den jeg har er en drøm. Men jeg vet du mener det godt og jeg setter stor pris på det

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Har ikke dødsdårlig råd, men jeg skulle ønske jeg hadde råd til en nyere bil som det ikke alltid var noe galt med. Hadde vært digg å kjøre til jobb uten å bekymre seg for om bilen bestemmer seg for å feile på en ny måte som koster masse tid og penger.

Anonymkode: ff3b6...c63

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere som ikke har råd til å reise utenlands, gå på kafe, dra til frisøren etc - hva bruker dere penger på? Hvilke prioriteringer har dere? Jeg spør, fordi jeg geniut lurer. Dømmer ikke.

Jeg er uføretrygdet, men reiser til utlandet minst en gang i året (utenom sesongen). Frisør, resturant osv har jeg også råd til. Men jeg prioriterer å spare til reiser, fylle opp bufferkonto osv. Jeg har aldri i mitt liv måtte ta opp lån til å gå til tannlege etc, for jeg tar bare fra bufferen.

Anonymkode: 65290...117

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har grei råd, så denne tråden er ikke ment for meg. Bare så folk vet at jeg forstår det. Jeg var utenlands i fjor, men det var første gang på 5 år. Så det er absolutt ikke noe man «må», uavhengig av økonomi. Var forøvrig 20 år første gang jeg dro på ferie også.

Anonymkode: a6c79...3be

Skrevet

Har ikke egentlig dårlig råd men vi har alltid hatt enkle biler. Drømmer om å kunne kjøpe meg akkurat den bilen jeg vil ha.

Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dere som ikke har råd til å reise utenlands, gå på kafe, dra til frisøren etc - hva bruker dere penger på? Hvilke prioriteringer har dere? Jeg spør, fordi jeg geniut lurer. Dømmer ikke.

Jeg er uføretrygdet, men reiser til utlandet minst en gang i året (utenom sesongen). Frisør, resturant osv har jeg også råd til. Men jeg prioriterer å spare til reiser, fylle opp bufferkonto osv. Jeg har aldri i mitt liv måtte ta opp lån til å gå til tannlege etc, for jeg tar bare fra bufferen.

Da er du sikkert som person veldig nøktern og god til å spare? Godt jobbet, men lettere sagt enn gjort for mange

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva får du utbetalt i måneden da og hva har du av faste utgifter? Det er vel et bedre spm å stille om du genuint lurer

Kjempefint at du selv har en buffer. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Tannlege uten tvil... 

Anonymkode: 44ce4...3f8

• Liker 3
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...