AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #1 Skrevet 29. februar 2024 Hva passer til eksempelvis en konfirmasjon, kan jeg gå for en ballkjole som er lang? Coktail kjole? Er ikke så glad i korte kjoler.. Anonymkode: c86e6...3b9
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #2 Skrevet 29. februar 2024 Til konfirmasjon synes jeg det passer fint med noe sommerlig og lett. Gjerne en lang, blomstret, kjole. Ingenting over knærne. Ikke lang ballkjole. Anonymkode: 1e9d4...746 1
Alauda Skrevet 29. februar 2024 #3 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hva passer til eksempelvis en konfirmasjon, kan jeg gå for en ballkjole som er lang? Coktail kjole? Er ikke så glad i korte kjoler.. Anonymkode: c86e6...3b9 Det ligger i betegnelsene at det ikke passer så godt med typiske ball- eller cocktailkjolerer i konfirmasjon. Ellers er rammene ganske vide, og det kan være lurt å forhøre seg litt om hva andre kommer med. Stiller f.eks. de fleste i bunad, passer det ekstra dårlig med en kort og kanskje utringet cocktail-kjole.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #4 Skrevet 29. februar 2024 Du bør si litt om hvem du er, svarene blir forskjellig om du er konfirmanten selv, konfirmantens mor, kusine eller bestemor.. Nei, en lang ballkjole er ikke passende antrekk i konfirmasjon. En coctailkjole (som pr definisjon rekker under knærne) kan brukes hvis den har ermer (eller du har jakke over). (Selvsagt er ingenting forbudt, men jeg antar du spør om hva som er innenfor vanlig kleskode/skikk og bruk). De som har bunad bruker ofte dette i konfirmasjon. Da blir dype utringninger, veldig kort skjørt, bare skuldre eller mye glitter lett litt feil ved siden av bunadene. Hvis du ikke vil ha kjole kan du bruke en pen drakt med skjørt eller bukse til, hvis du har pyntet bluse, pene sko og smykker til. Du kan søke, det er mange artikler på nett, som feks denne: https://www.klikk.no/mote/stil/kleskode-konfirmasjon-2676727 Anonymkode: 7ea13...2a6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #5 Skrevet 29. februar 2024 Jeg brukte denne i en konfirmasjon: https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.torrid.com%2Fproduct%2Fspecial-occasion-light-pink-chiffon-beaded-gown%2F11801838.html&psig=AOvVaw3_GNjfmse8NPVVUy05PKXl&ust=1709305741882000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=2ahUKEwjepd2d6tCEAxVoZvEDHbD4DyEQjRx6BAgAEBY Anonymkode: 3a3c0...8d2
Gjest Luksusbia Skrevet 29. februar 2024 #6 Skrevet 29. februar 2024 Tenker pen(halv eller hellang kjole eller bunad) passer best til konfirmasjon. Er du usikker så spør konfirmanten eller foreldrene hans/ hennes?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #7 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 29.2.2024 den 15.12): Hva passer til eksempelvis en konfirmasjon, kan jeg gå for en ballkjole som er lang? Coktail kjole? Er ikke så glad i korte kjoler.. Anonymkode: c86e6...3b9 ballkjole og cocktailkjole høres veldig feil ut. Har aldri hørt om konfirmasjon med galla eller smoking som kleskode. Hvis du ikke liker korte kjoler, så er det jo masse sommerlige maxikjoler i trendbildet nå, som ikke er ballkjoler. Anonymkode: 11906...195 2
Gramma Skrevet 1. mars 2024 #8 Skrevet 1. mars 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: ballkjole og cocktailkjole høres veldig feil ut. Har aldri hørt om konfirmasjon med galla eller smoking som kleskode. Hvis du ikke liker korte kjoler, så er det jo masse sommerlige maxikjoler i trendbildet nå, som ikke er ballkjoler. Anonymkode: 11906...195 Helt enig. Du kan godt ha lang kjole, men konfirmasjon foregår jo midt på dagen og ifte uten alkohol, så stivpyntede og formelle kjoler kan bli litt too much.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #9 Skrevet 3. mars 2024 Alauda skrev (På 29.2.2024 den 15.55): Det ligger i betegnelsene at det ikke passer så godt med typiske ball- eller cocktailkjolerer i konfirmasjon. Ellers er rammene ganske vide, og det kan være lurt å forhøre seg litt om hva andre kommer med. Stiller f.eks. de fleste i bunad, passer det ekstra dårlig med en kort og kanskje utringet cocktail-kjole. Jeg ville sagt ar cocktailkjole var det perfekte i konfirmasjon og andre selskaper på dagtid. Den er formel, men likevel pyntet. Anonymkode: b6e62...da6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå