Gå til innhold

Venninna mi vurderer å forlate samboer over denne kommentaren. Overreaksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna og samboeren hennes hadde en sammenkomst i forbindelse med flytting til nytt hus. Ingen fyll involvert, så kan ikke unnskyldes med det. Hun jobber i et yrke der reising er en stor del av jobben (koordinator på tvers av fylker), så hun har en del reisedøgn, middager mv. i året. Under sammenkomsten spurte en kompis av vertskapet på spøk om samboeren til venninna var bekymret for at hun skulle starte en flørt med en kollega eller klient på disse reisene. Samboeren hennes svarte, med en alvorlig mine, at hun ikke er så attraktiv at han bekymrer seg for oppmerksomhet fra andre menn mot henne. Mens hun sto der og hørte på. 

Hun vurderer å avslutte samboerskapet, selv om de akkurat har kjøpt hus sammen, og det blir litt styr der. Hun ble dypt såret over kommentaren, og han sa ikke unnskyld engang etterpå. Da hun spurte hvorfor i helvete han kom med noe sånt, så sa han at det finnes kvinner som tiltrekker seg en del menn og får "uanstendige tilbud" på jobbreiser, så finnes det kvinner som ikke får slike tilbud, og hun tilhørte den sistnevnte gruppen. Han har også tidligere kommentert på den løse huden på magen hennes etter et svangerskap, sagt at hun burde endre frisyre og sminke seg mer. 

Hva tenker dere, kjære KG?

Anonymkode: 6d0a3...b35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi. Trodde først han hadde sakt det som en jovial spøk fordi det åpenbart ikke var sannt, åsså er han så drittsekk. Liker han henne?

Anonymkode: a158a...8fd

• Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet

å "spørre for en venn" er gjennomsiktig :D 

Når det er sagt var kommentaren nok til å revudrere forholdet bør hun gå først som sist.. Den typen forhold som ikke overlever ubetenksonhet er ikke verdt å invistere i.. 

Anonymkode: 88802...18d

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

å "spørre for en venn" er gjennomsiktig :D 

Når det er sagt var kommentaren nok til å revudrere forholdet bør hun gå først som sist.. Den typen forhold som ikke overlever ubetenksonhet er ikke verdt å invistere i.. 

Anonymkode: 88802...18d

Jeg spør faktisk for en venn, ja. Problemet mitt er at jeg har altfor mye dårlig erfaring med menn fra før, og det kan farge min vurdering av situasjonen. Jeg sa klart til henne at hun ikke burde være med noen som trekker henne ned i stedet for å løfte opp, men tenkte at jeg kanskje var for krass.

TS

• Liker 6
Skrevet

Jeg er mann, og jeg tenkte dette var en jævlig klønete "#gutta"-kommentar som samtidig virket greit tilgivelig. Så kom jeg til delen der han i detalj forklarte henne at hun ikke er en kvinne andre kan være interessert i, og da forandret det seg. 

Om hun skal gå fra denne fyren eller ei får hun vurdere selv, men hvis hun går tenker jeg hun går fordi han ser på henne som en lite attraktiv dame og til og med vil gni dette inn, ikke som en voldsom reaksjon på en enkelt dustete spøk. Jeg vet ikke om jeg hadde giddet å bo med en dame som jeg visste at tenkte sånn om meg, i hvert fall. Det høres ut som en innstilling og en partner som gradvis vil bygge ned selvtillit og selvbilde. Folk har ulike tålegrenser, men det fremstår ikke helt vilt å ikke se en fremtid med en sånn type.

Anonymkode: 548ea...e96

• Liker 14
  • Nyttig 29
Skrevet
imagineme skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at det er noe din venninne må ta opp med sin samboer. Ikke noe du skal bekymre deg for på vegne av henne.

Hun spurte om råd.

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde gått fra fyren. Herregud for en oppførsel🤮

Anonymkode: d16a5...a2c

• Liker 15
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Venninna og samboeren hennes hadde en sammenkomst i forbindelse med flytting til nytt hus. Ingen fyll involvert, så kan ikke unnskyldes med det. Hun jobber i et yrke der reising er en stor del av jobben (koordinator på tvers av fylker), så hun har en del reisedøgn, middager mv. i året. Under sammenkomsten spurte en kompis av vertskapet på spøk om samboeren til venninna var bekymret for at hun skulle starte en flørt med en kollega eller klient på disse reisene. Samboeren hennes svarte, med en alvorlig mine, at hun ikke er så attraktiv at han bekymrer seg for oppmerksomhet fra andre menn mot henne. Mens hun sto der og hørte på. 

Hun vurderer å avslutte samboerskapet, selv om de akkurat har kjøpt hus sammen, og det blir litt styr der. Hun ble dypt såret over kommentaren, og han sa ikke unnskyld engang etterpå. Da hun spurte hvorfor i helvete han kom med noe sånt, så sa han at det finnes kvinner som tiltrekker seg en del menn og får "uanstendige tilbud" på jobbreiser, så finnes det kvinner som ikke får slike tilbud, og hun tilhørte den sistnevnte gruppen. Han har også tidligere kommentert på den løse huden på magen hennes etter et svangerskap, sagt at hun burde endre frisyre og sminke seg mer. 

Hva tenker dere, kjære KG?

Hvorfor er han sammen med noen han syns er mindre pen?

Hadde forlatt fyren jeg og. Kroppen min er ikke så fin etter å ha båret frem vårt barn, desverre kan ikke menn bli gravide eller så kunne man vel delt mer på det der. 

Tenk så mye bedre selvtillit hun får om hun er sammen med noen som liker henne som hun er. 

Anonymkode: 60e7c...5be

• Liker 16
Skrevet

Hvis denne kommentaren var alvorlig, og ikke som ironi eller spøk så skjønner jeg faktisk henne. det er ikke noe hyggelig at samboeren din ikke tror andre vil kunne interessere seg eller være tiltrukket av deg.

Samtidig så kan det og være at han føler seg trygg på henne og ikke ser på utroskap som en trussel.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

For en klovn. Supermisfornøyd med dama, men blir med inn i nytt hus - klarer han ikke å bor alene og ta hånd om egne unger? 

Hun finner seg lett en annen passende mann ute på jobbtur...han undervurderer henne totalt. 

Det idioten heller ikke skjønner er at litt hyggelig oppmerksomhet på arbeidsreise når du ikke får det hjemme er dødsstøtet på dette forholdet.

Anonymkode: d09bb...dcb

• Liker 9
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg synes det var en utrolig stygg kommentar, som høres ut som kom helt ut av det blå. At han ikke ba om unnskyldning etterpå, hjelper naturligvis heller ikke. Han høres jo ut som en drittsekk, og jeg synes det er helt rett å tenke på om dette forholdet er et man har lyst til å være i. Jeg hadde selv blitt utrolig såret. Mannen skal jo være på mitt lag, ikke en som mobber meg og trykker meg ned.

Samtidig synes jeg det er umulig å bedømme et forhold ut fra en enkelt hendelse. Hvordan er han til vanlig? Pleier han å si sårende ting, eller kom dette som lyn fra klar himmel? Finnes det noen slags formildende omstendigheter her? Går det an å ha en ordentlig samtale med ham om dette nå i etterkant? 

Anonymkode: c4456...70d

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
fru Alving skrev (Akkurat nå):

Hvis denne kommentaren var alvorlig, og ikke som ironi eller spøk så skjønner jeg faktisk henne. det er ikke noe hyggelig at samboeren din ikke tror andre vil kunne interessere seg eller være tiltrukket av deg.

Samtidig så kan det og være at han føler seg trygg på henne og ikke ser på utroskap som en trussel.

Hun har aldri gitt ham noen grunn til å tvile på hennes troskap. Men jeg personlig hadde foretrukket at min partner var trofast fordi han ønsket det, og ikke fordi han aldri fikk tilbud fra andre og dermed ikke hadde mulighet.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun spurte om råd.

Så.. TS observerte at dette skjedde og kom så til KG for å spørre på et forum hvor folk kan skrive anonymt om råd, slik at hun kan gi gitte råd tilbake til venninnen?

ELLER - venninne spør TS om råd og TS sier "t'øyeblikk, skal bare spørre ekspertene på KG om råd. Kommer snart tilbake med råd til deg"

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun har aldri gitt ham noen grunn til å tvile på hennes troskap. Men jeg personlig hadde foretrukket at min partner var trofast fordi han ønsket det, og ikke fordi han aldri fikk tilbud fra andre og dermed ikke hadde mulighet.

Joda.

Men det er forskjell på en litt uheldig kommentar slik han hadde og det å helt alvorlig si at du er ikke så attraktiv at andre vil interessere seg for deg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at det er vinterferie, og godt at folk er i jobb igjen neste uke. 

Anonymkode: e7953...2e5

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Mannen må være komplett idiot. Hadde blitt kjempesåret, mine følelser hadde nok kjølnet. Hvorfor i alle dager er han sammen i såfall sammen med en kvinne han ikke synest ikke er attraktiv? ? Er det fordi han ikke får noe annet?  Jeg tror det er mest for å psyke henne ned, hadde pokker meg tatt og ligget med en kollega og sendt bilde. Herregud for en type.

Dette var også noe han sa til alle på,sammenkomsten, så ydmykende, hvordan er han når han er alene med henne mon tro?

Endret av Jadaomatte
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv,og er jo heller ikke kvinne. Men om min dame hadde indikert noe slikt (I tillegg offentlig) Så hadde jeg gjort det slutt på dagen. Det er 100% sikkert.

Faen for en diot!

• Liker 11
  • Nyttig 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...