AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #1 Skrevet 29. februar 2024 Mannen og jeg har blitt gravide selv om vi brukte beskyttelse. Vi har en lita tulle på to år jeg elsker over alt i verden, men de siste årene har vært harde. Dårlig søvn spesielt har gått ut over helse (depresjon på meg og utbrenthet på mannen) og ikke minst forholdet. Vi har hatt store krangler og flere ganger har en vært på nippet til å flytte ut. Ting begynner å komme seg litt, og så denne graviditeten. Etter en vanskelig barseltid sa vi at vi skulle gi oss og at ett barn var nok. Mannen sier han støtter meg 100% uansett hva jeg velger, men jeg tror han egentlig ønsker jeg skal ta abort. Jeg vil ikke det. Det føles som barnet mitt selv om det bare er et foster. Hva skal vi gjøre? Drepe det jeg føler er mitt barn? Risikere ekteskapet og framtida for vår datter ved å få et barn til? Mannen min kommer ikke til å gå om jeg beholder. Han støtter meg virkelig. Men å ha fått barn har vært så vanskelig. Og hvordan skal vi få det hele til med to? Finnes det andre alternativer? Adopsjon? Anonymkode: f573d...983 6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #2 Skrevet 29. februar 2024 Barn nr. 2 er som regel lettere og dere får perfekt alder imellom. Anonymkode: 4a11d...1dd 12 6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #3 Skrevet 29. februar 2024 Uff, hvorfor sette enda et barn til verden når forholdet er så turbulent. Anonymkode: 08557...92a 17 4
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #4 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barn nr. 2 er som regel lettere og dere får perfekt alder imellom. Anonymkode: 4a11d...1dd Ikke min erfaring! og den "perfekte alder i mellom" finnes ikke. Når det er sagt så VET dere hva dere går til gang nummer to og kan ta mer veloverveide valg som ikke kun er følelsesstyrt.. Anonymkode: 4dbb4...534 5
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #5 Skrevet 29. februar 2024 Jeg hadde vært 100% sikker før jeg evt. hadde tatt abort. Å angre virker helt grusomt. Man angrer ekstremt sjeldent på et barn, og de forblir ikke små for alltid. Men om du bestemmer deg for å beholde hadde jeg bestilt parterapi, og stålsatt dere på at det kan bli tøft. Selv om det alltid er tøffest med første, når man ikke vet helt hva man går til med søvnmangel, stress, og å ha noen som krever å bli passet på og satt først. Har dere familie rundt dere som kan avlaste/hjelpe til i perioder? Hva var hardest med nr. 1? Hvordan kan dere gjøre dette enklere og bedre for hverandre og som familie? Kan dere sette dere ned og lage litt regler og ideer om hvordan dere skulle taklet en barseltid til? Anonymkode: 4dffa...eed 5 5
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #6 Skrevet 29. februar 2024 Du må prioritere din helse, det barnet du allerede har og mannen din sin helse. Hvordan du/dere velger å gjøre det på er jo opp til dere. Ingen her på KG kan ta det valget for deg. De som skriver at barn nr. 2 er lettere lyver. Det er greit å instille seg på at det blir tøffere med to barn enn med et barn. Det sier seg vel egentlig selv. Personlig hadde jeg valgt abort. Vi skal bare ha et barn. Det holder for oss. Anonymkode: e1e80...960 9 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #7 Skrevet 29. februar 2024 Hva vil du angre mest på? Høres ut som dere uansett burde få litt veiledning/støtte som familie. (Av feks. parterapeut eller familieterapeut). Dette kan dere få gratis av via familievernkontoret eller helsestasjon. Evt. be om råd hos fastlege. Spørs litt på tilbudet der dere bor. Lykke til med valget🌸 Anonymkode: 54cf4...363 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #8 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde vært 100% sikker før jeg evt. hadde tatt abort. Å angre virker helt grusomt. Man angrer ekstremt sjeldent på et barn, og de forblir ikke små for alltid. Men om du bestemmer deg for å beholde hadde jeg bestilt parterapi, og stålsatt dere på at det kan bli tøft. Selv om det alltid er tøffest med første, når man ikke vet helt hva man går til med søvnmangel, stress, og å ha noen som krever å bli passet på og satt først. Har dere familie rundt dere som kan avlaste/hjelpe til i perioder? Hva var hardest med nr. 1? Hvordan kan dere gjøre dette enklere og bedre for hverandre og som familie? Kan dere sette dere ned og lage litt regler og ideer om hvordan dere skulle taklet en barseltid til? Anonymkode: 4dffa...eed Det er feil. Veldig mange som angrer på barn. Spesielt menn, men også mange kvinner. Anonymkode: e1e80...960 8 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #9 Skrevet 29. februar 2024 Vi er i litt lik situasjon med en 2åring, men har nok ikke vært så nære brudd da, har vært mer at vi har hatt perioder der vi kun er som kollegaer ikke i et forhold om du skjønner. Om jeg ble gravid nå så ville jeg nok likevel beholdt selv om vi og har bestemt oss for å ikke få flere.. Tenker det er umulig for noen andre å ta det valget for deg.. Men tenker bare at det å angre på en abort må være så hardt når man allerede er så sliten..? Og selv om 2 barn er veldig slitsomt tror jeg så får man jo søsken til barnet da og når de blir eldre er det kanskje bedre med 2? Og man har jo erfaring nå og vet litt mer hva man går til.. Anonymkode: f93e7...429
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #10 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Uff, hvorfor sette enda et barn til verden når forholdet er så turbulent. Anonymkode: 08557...92a Fordi folk tenker oftest bare på seg selv Anonymkode: d6524...023 3 1
Bacteria Skrevet 29. februar 2024 #11 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er feil. Veldig mange som angrer på barn. Spesielt menn, men også mange kvinner. Anonymkode: e1e80...960 Har du noen kilde på det? 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #12 Skrevet 29. februar 2024 Ut fra det du skriver, ville jeg aldri tatt abort. Når du allerede føler at det er barnet ditt, kommer du garantert til å angre på en abort. Det er en type anger som aldri helt slipper taket, som en evig sorg. Det er uten betydning hva jeg ville gjort i samme situasjon, men kan jo nevne det likevel. Jeg ville beholdt. Jeg tror jeg ville angret mer på en abort enn et ødelagt ekteskap. Jeg hadde også en veldig tøff barseltid (egentlig helt til nå, med en toåring), men hadde likevel valgt det igjen. Anonymkode: 9a254...e9f 4 4
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #13 Skrevet 29. februar 2024 En abort fører vel ofte til brudd uansett? Anonymkode: 34c15...332 4 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #14 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du må prioritere din helse, det barnet du allerede har og mannen din sin helse. Hvordan du/dere velger å gjøre det på er jo opp til dere. Ingen her på KG kan ta det valget for deg. De som skriver at barn nr. 2 er lettere lyver. Det er greit å instille seg på at det blir tøffere med to barn enn med et barn. Det sier seg vel egentlig selv. Personlig hadde jeg valgt abort. Vi skal bare ha et barn. Det holder for oss. Anonymkode: e1e80...960 For min del er det 100% sant at barn nr 2 var enklere! Tror det hadde mye med min egen ro og trygghet i rollen som mor. Barn nr 2 ble liksom bare med på det vi allerede hadde etablert med nr 1. Har 2 år mellom mine barn. Anonymkode: be7ee...b84 6 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #15 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En abort fører vel ofte til brudd uansett? Anonymkode: 34c15...332 Det gjør vel barn som ikke egentlig er ønsket også? Sjangsen for å bli alenemor er vel ganske stor, om de begge allerede er totalt utslitt og ikke har energi til å pleie forholdet med kun et barn. Anonymkode: e1e80...960 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #16 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For min del er det 100% sant at barn nr 2 var enklere! Tror det hadde mye med min egen ro og trygghet i rollen som mor. Barn nr 2 ble liksom bare med på det vi allerede hadde etablert med nr 1. Har 2 år mellom mine barn. Anonymkode: be7ee...b84 Uansett om nr 2 er enklere, så er det fortsatt mye mer jobb med 2 barn enn med ett. Anonymkode: c9379...31f 6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #17 Skrevet 29. februar 2024 Jeg tenker vel at det er overgangen fra et barneløst liv til et liv med barn som er vanskelig, og DET som sliter på forholdet? Jeg har tre barn, og jeg hadde to tette...3 kom som en overraskelse tett etter fødsel. Det gikk greit, for jeg var jo allerede i denne barnebobla. Jeg husker enda jeg var på cafe med 3 barn og på nabobordet satt et par med ett barn. Det barnet greide å gjøre så mye ut av seg, eller foreldrene gjerne. Du blir mer rutinert, og du har en på hofta, en som sitter på ryggen mens du lager mat. ...og det er ikke så vanskelig etter en stund. Tenker jeg. Anonymkode: 8dd5e...5c9 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #18 Skrevet 29. februar 2024 Iom at du allerede føler at det er barnet ditt, så tror jeg du kommer til å angre stort på å ta det bort. Om du tar en abort, så er det gjort, da er det for sent å angre. Så tenk deg godt om, og lykke til! Anonymkode: 29fcb...e6b 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #19 Skrevet 29. februar 2024 Jeg ville ikke tatt abort i din situasjon. Anonymkode: 535fa...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #20 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For min del er det 100% sant at barn nr 2 var enklere! Tror det hadde mye med min egen ro og trygghet i rollen som mor. Barn nr 2 ble liksom bare med på det vi allerede hadde etablert med nr 1. Har 2 år mellom mine barn. Anonymkode: be7ee...b84 Så du mener du er representativ for absolutt alle andre som får mer enn ett barn? Du sitter på fasiten? Anonymkode: 4dbb4...534 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå