Gå til innhold

Får bare kviser når jeg smører tattovering som er i healingprosessen enda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med at jeg får bare kviser av å smøre tattoveringen, men får jo beskjed om at jeg MÅ smøre den mens den fortsatt gror. I begynnelsen var det helt forferdelig fordi da brukte jeg bepanthen slik jeg fikk beskjed om på studioet. Og jeg trodde jeg skulle bli gal av hvordan det klødde. Fikk små kviser og nupper på tattoveringen og på huden rundt og det klødde så ille... Har andre tattoveringer fra før og har aldri opplevd noe sånt før. Jeg fortsatte å bruke bepanthen til det meste av "skorpa" falt av. Da bytta jeg over til Decubal isteden og håpet at siden den er mindre "fet" så kanskje huden tåler den bedre. Og det ble skikkelig forskjell. Men jeg får fortsatt noen kviser, sånn 1-3 stk i selve tattoveringen som blir skikkelig store, røde og klør skikkelig.

Noen andre som har opplevd dette? Hva gjorde dere isåfall?

Anonymkode: 71b1d...0d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med tattoveringsstedet?

Det er den FØRSTE PLASSEN man går om man opplever problemer eller har spørsmål tilknyttet den nye tattoveringen.

Anonymkode: fa728...27d

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du snakket med tattoveringsstedet?

Det er den FØRSTE PLASSEN man går om man opplever problemer eller har spørsmål tilknyttet den nye tattoveringen.

Anonymkode: fa728...27d

Jeg har fått beskjed om å bare fortsette å smøre den og unngå i så stor grad som mulig å klø/ være borti tattoveringen. Jeg spurte her fordi jeg lurte på om noen har lignende erfaring / råd å gi meg.

Skrevet

Vasker du tattoveringen daglig? Du kan prøve hvit vaselin.

Anonymkode: b4e6e...3df

Skrevet

Ring tatovøren og hør hvilke andre kremer de har god erfaring med? Jeg får også kviser av Decubal.

Anonymkode: b99ed...eb1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vasker du tattoveringen daglig? Du kan prøve hvit vaselin.

Ja, jeg gjør det. Vasker x3 hver dag. Har aldri prøvd vaselin på tattovering, men kanskje det er bedre. Takk for råd 👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, jeg gjør det. Vasker x3 hver dag. Har aldri prøvd vaselin på tattovering, men kanskje det er bedre. Takk for råd 👍

Ikke bruk vanlig vaselin da, du må bruke den hvite som du får kjøpt på apotek.

• Nyttig 1
Skrevet

Har du spurt HA? Der er det mange barske hen med rosemaling som kan gi svar vil jeg tro.

Anonymkode: 7c4fb...612

Skrevet

Hvor mye smører du da? Man trenger ikke så mye. Litt er mer enn nok.

Anonymkode: 24db3...edd

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kokosolje er også greit å bruke.🙂 Lukter godt og!

Anonymkode: 24db3...edd

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som betennelse, spør du meg..

Anonymkode: 7f859...3b6

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har utviklet allergi mot fargestoffene i tatoveringen. Kanskje dette bør være din siste?

Anonymkode: d8466...f06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...